گزارش نیم‌سال اول ۱۴۰۱ علی‌بابا؛ مردم هزینه بیشتری برای سفر کرده‌اند

محدودیت‌های اینترنتی طی سه ماه گذشته در کشور، علاوه بر کسب‌وکارهای کوچک، بر کسب‌وکارهای متوسط و بزرگ نیز تاثیر خود را گذاشته است. شاید این تاثیر روی کسب‌وکار بزرگی همچون علی‌بابا که بزرگترین بازیگر مارکت سفر در کشور است بیش از همه نمود پیدا کند.

علی‌بابا و رقبای آن، به تازگی در حال ترمیم زخم‌های به جا مانده از کرونا بودند که با شرایط جدیدی مواجه شدند؛ محدودیت‌های اینترنتی و شرایط اقتصادی و اجتماعی تازه‌ای در جامعه که به طور مستقیم و غیرمستقیم همه کسب‌وکارها را تحت شعاع خود قرار داده است.

علی‌بابا به تازگی گزارشی از رفتار سفر مردم کشور منتشر کرده است. داده‌های این گزارش اینفوگرافیک که در ادامه آمده، مربوط به ۶ ماه ابتدایی تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۱ است و با مدت مشابه سال پیش از آن مقایسه شده است. قاعدتا اطلاعات مربوط به ۳ ماه اخیر در این گزارش لحاظ نشده، اما تصویر کلی از وضعیت بازار سفر ایران را نمایش می‌دهد.

خرید از وبسایت در صدر

داده‌های گزارش علی‌بابا نشان می‌دهد کاربران این پلتفرم خرید از وبسایت آن را با درصد بالاتری ترجیح می‌دهند. همانطور که در تصویر مشخص است ۷۵ درصد کاربران علی‌بابا از وبسایت آن خرید می‌کنند. همچنین کاربران بین ۱۸ تا ۲۴ سال که در دنیا نسل Z خوانده می‌شوند، بیشترین مشتریان علی‌بابا را تشکیل داده‌اند.

براساس نمودارهای زیر میزان فروش ریالی علی‌بابا در مرداد ماه ۱۴۰۱ نسبت به مرداد ۱۴۰۰ تقریبا دو برابر شده و بیشترین هزینه و تعداد خرید در ماه‌های خرداد، تیر و مرداد بوده است. علی‌بابا در گزارش خود میانگین ارزش سفارش‌ها را نیز که داده‌های آن مربوط به نیمه اول سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ است، منتشر کرده است. این اطلاعات نشان می‌دهد کاربران این پلتفرم برای سفرهای خود تقریبا ۲ تا یک و نیم برابر بیشتر نسبت به سال ۱۴۰۰ هزینه کرده‌اند.

هزینه بیشتر برای سفر در سال ۱۴۰۱

براساس گزارش رفتار سفر نیم سال اول ۱۴۰۱ علی‌بابا، مشتریان این پلتفرم خرید بیشتری بابت بلیت هواپیما، بلیت اتوبوس و خدمات دیگر سفر همچون هتل انجام داده‌اند. بخش عمده‌ای از این اتفاق آنطور که در گزارش آمده به دلیل برداشته شدن محدودیت‌های کرونایی سفر بوده است.

پر رفت‌وآمدترین شهرها در سال ۱۴۰۱ براساس گزارش علی‌بابا شهرهای تهران، مشهد، قم، تبریز، شیراز، استانبول و اهواز بوده است. همچنین «تخت جمشید» بیشترین تعداد نظرات را در سرویس علی‌بابا پلاس این پلتفرم به خود اختصاص داده است.

در ادامه اینفوگرافی گزارش علی‌بابا آمده، که نشان می‌دهد مردم برای رفتن به شهرهای پر رفت‌وآمد از چه وسیله نقلیه‌ای استفاده کرده‌اند.

برای دانلود فایل کامل این گزارش اینجا را کلیک کنید.

link

مطالب مرتبط

خبرها

کمپین محیطی متفاوت دکتردکتر؛ مروری بر اولین قدم‌های بلند یک برند فعال در حوزه سلامت

از جاده قدیم نرو! احتمالا شما هم بنرهای جدید دکتردکتر را که با روبان از آیینه بغل خودرویتان وصل شده را به‌تازگی دیده‌اید؛ پیامی از یکی برندهای فعال در صنعت پزشکی که
از جاده قدیم نرو! احتمالا شما هم بنرهای جدید دکتردکتر را که با روبان از آیینه…
دیجی‌کالا

دیجی‌کالا از امکان خرید چکی خبر داد

امکان خرید از طریق چک در دیجی‌کالا فراهم شد. کاربران دیجی‌کالا از سراسر ایران در این کمپین جدید، از طریق دیجی‌پی اعتبار کسب کرده و با استفاده از آن خرید می‌کنند.
امکان خرید از طریق چک در دیجی‌کالا فراهم شد. کاربران دیجی‌کالا از سراسر ایران در این…
ایرانسل

تندیس زرین ۶ ستاره روابط عمومی سرآمد به ایرانسل رسید

دهمین دوره «آیین تقدیر از سرآمدان روابط‌عمومی ایران»، نشان ویژه «مدیر ارشد تعالی‌گر ارتباطی» را به دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل ایرانسل اعطا کرد. ایرانسل در این
دهمین دوره «آیین تقدیر از سرآمدان روابط‌عمومی ایران»، نشان ویژه «مدیر ارشد تعالی‌گر ارتباطی» را به…
تپسی

معطل کردن راننده‌ها توسط مسافر، پرتکرارترین شکایت ثبت‌شده در مرکز تماس تپسی

با انتشار یک گزارش آماری، تپسی از چگونگی تعامل مسافران و راننده‌ها ذیل خدمات تاکسی اینترنتی پرده برداشت. شرکت تپسی با انتشار گزارشی به نام «رفتار سفر کاربران در
با انتشار یک گزارش آماری، تپسی از چگونگی تعامل مسافران و راننده‌ها ذیل خدمات تاکسی اینترنتی…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم