صرافی رمز ارز کوین‌نیک مارکت فعالیت خود را متوقف کرد

صرافی رمزارز کوین‌نیک مارکت اعلام کرد با توجه به مشکلاتی که در زمینه قانون‌گذاری در حوزه رمزارز وجود دارد فعالیت خود را در پایان سال ۱۴۰۱ متوقف می‌کند.
 

این صرافی رمزارز در اطلاعیه خود به تلاش‌های سه‌ساله اشاره کرده و گفته با وجود مشکلات پیش رو دیگر امکان ادامه این مسیر و سرویس دادن به کاربران را ندارد: «حالا که به این نتیجه رسیدیم که دیگر مذاکره و صحبت کردن درباره قانون‌گذاری حوزه رمزارز بی‌فایده است و فقط بار مسئولیت ما را به واسطه اعتماد مردم، سنگین‌تر می‌کند، در آستانه تصمیمی سخت و ناگزیر قرار گرفته‌ایم.»

این اطلاعیه همچنین به وعده‌های بررسی قانون‌گذاری در این حوزه اشاره کرده که با گذشت سال‌ها همچنان هیچ خروجی‌ای در این زمینه مشاهده نشده است: «نهایتاً به این نتیجه رسیدیم که با توجه به شرایط قانون‌گذاری، همان بهتر که ما هم نباشیم.» این صرافی در پایان امسال دیگر از طریق پلتفرم تبادل فعالیت نمی‌کند اما همچنان به صورت صرافی OTC تا زمانی که بتواند به فعالیت ادامه می‌دهد.

بعضی از مشکلاتی که منجر به این تصمیم‌گیری شده‌‌اند در این اطلاعیه آمده است: «درگاه‌های پرداخت جدید ارائه ندادند. بهانه اینماد آوردند. بهانه عدم قانون‌گذاری آوردند. به‌تازگی هم برای پرداخت‌های ریالی درگاه‌ها محدودیت ایجاد کرده‌اند. در حال حاضر، در هر نهاد و اداره‌ای، یک کمیته اقتصاد دیجیتال و یا رمزارز وجود دارد که هیچ خروجی‌ای ندارد.» این اطلاعیه تأکید کرده که اگر این مشکلات نبودند با بیشتر شدن صرافی‌های رمزارز ایرانی عمق این بازار افزایش می‌یافت و قدمی بزرگ در راه توسعه اقتصاد دیجیتال بود.

سقف تراکنش رمز ارز به تازگی ابتدا برای هر پرداخت تا ۲۵ میلیون تومان در نظر گرفته شد و به فاصله کوتاهی این سقف ۲۵ میلیون تومانی برای هر کد ملی الزامی شد. کوین‌نیک مارکت در این اطلاعیه تاکید کرده که اگر این مشکلات نبودند با بیشتر شدن صرافی‌های رمزارز ایرانی عمق این بازار افزایش می‌یافت و قدمی بزرگ در راه توسعه اقتصاد دیجیتال بود.

این صرافی به این نتیجه رسیده که با توجه به اینکه قانون مشخصی وجود ندارد نگه داشتن دارایی مردم در این پلتفرم ریسک بسیار بزرگی است و با وجود همه سختی‌هایی که برای رشد این کسب و کار طی شده ادامه فعالیت را متوقف می‌کند. این ماجرا البته به معنای قطع همکاری با نیروها نیست و آن‌ها در قسمت‌های دیگر هلدینگ فعالیت خواهند کرد.

در نهایت پلتفرم تبادل کوین‌ نیک‌ مارکت برای توقف فعالیت‌ها زمان‌بندی ارائه کرده است: واریز تومانی و رمزارز طی ۲۴ ساعت آینده متوقف خواهد شد و آدرس‌های رمزارز در کیف پول شما جهت واریز اعتبار ندارد. پس از این تاریخ کوین نیک مارکت هیچ‌گونه مسئولیتی در خصوص واریز به این آدرس ها ندارد. امکان معامله بعد از تاریخ ۲۰ دی ماه امسال امکان‌پذیر نیست و کلیه سفارش‌های باز کاربران لغو می‌شود.

امکان برداشت دارایی‌ها تا تاریخ ۳۰ دی ماه از طریق اپلیکیشن و وبسایت کوین نیک مارکت به صورت اتوماتیک امکان‌پذیر است و بعد از این تاریخ فرآیند جدید جهت دارایی‌های برداشت نشده متعاقباً اعلام می گردد. از تاریخ ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ کوین نیک مارکت کلیه فعالیت‌های خود را متوقف خواهد کرد و هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال دارایی‌های برداشت نشده و یا پشتیبانی کاربران و… نخواهد داشت.

آن‌طور که در این اطلاعیه آمده کلیه قوانین وبسایت کوین نیک مارکت تا تاریخ اعلام شده لازم الاجرا است و در صورت نقض قوانین کلیه عواقب آن به عهده کاربر است. همچنین تیم فنی و پشتیبانی کوین نیک مارکت تا تاریخ اعلام شده به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی مشکلات کاربران خواهد بود.

منبع: زومیت

link

مطالب مرتبط

تپسی

تپسی در اسفند ۱۴۰۲ رکورد درآمد ماهانه خود را شکست

گزارش عملکرد منتشر شده‌ی تپسی در کدال بیانگر این است که این شرکت در اسفند ماه ۱۴۰۲ بیش از ۱۰۹ میلیارد تومان درآمد داشته و رکورد درآمد ماهانه خود را شکسته است. درآمد
گزارش عملکرد منتشر شده‌ی تپسی در کدال بیانگر این است که این شرکت در اسفند ماه…
آپارات

قطع همکاری سینما کوروش با سینماتیکت

پردیس سینمایی کوروش که در مجتمع تجاری کوروش قرار دارد و خود را پرفروش‌ترین و بزرگترین پردیس سینمایی ایران معرفی کرده است، اعلام کرد فروش بلیت خود از طریق پلتفرم
پردیس سینمایی کوروش که در مجتمع تجاری کوروش قرار دارد و خود را پرفروش‌ترین و بزرگترین…
دیجی‌پیرمزارزها و فین‌تک

گزارش ۲۰۲۳ دیجی‌پی منتشر شد

دیجی‌پی چهارمین گزارش سالانه خود را منتشر کرد. داده‌های این گزارش مربوط به بازه‌ی دی ۱۴۰۱ تا دی ۱۴۰۲ (سال ۲۰۲۳ میلادی) است. دیجی‌پی در این گزارش اعلام کرده در سال
دیجی‌پی چهارمین گزارش سالانه خود را منتشر کرد. داده‌های این گزارش مربوط به بازه‌ی دی ۱۴۰۱…
خبرها

پادکست اخبار استارتاپی هفته؛ از برخورد با پلتفرم‌های سفر تا تغییر در هیات‌مدیره تپسی

پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته در ایران را دنبال می‌کند. در قسمت ۲۳۷ این پادکست، از
پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم