پایان اولین دوره «فیوژن» با معرفی برگزیدگان

سه تیم «هادر»، «بازدید آخر» و «چاردیواری» برنامه فیوژن را با موفقیت به پایان رساندند و وارد کمیته سرمایه‌گذاری جوانه خواهند شد.

 

طی مراسمی که در ساختمان هلدینگ هزاردستان برگزار شد، تیم‌های برگزیده «فیوژن» معرفی شدند تا روند اجرایی اولین دوره این برنامه به ایستگاه آخر خود برسد.

«فیوژن»، برنامه‌ای سه ماهه در مسیر نوآوری باز «دیوار» است که در طی آن افراد می‌توانند با بهره‌گیری از آموزش‌‌های تخصصی و همراهی منتورها و راهبران، توانمندی‌های خود را در مسیر کارآفرینی تقویت کرده و فرصت‌های موجود را به کسب و کارهایی موفق، برای حل چالش‌‌های دیوار  تبدیل کنند.

 

«فیوژن» در یک نگاه

  • اولین دوره برنامه «فیوژن» در مسیر نوآوری باز «دیوار» با پذیرفته شدن ۲۰۰ نفر پس از بررسی رزومه‌های آنها در صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست‌جمهوری کار خود را آغاز کرد.
  • پس از ارائه ۱۷ تیم تشکیل شده در مرحله «استارت» با نظر کمیته داوری ۱۲ تیم توانستند به مرحله «اکشن» راه پیدا کنند.
  • از مجموع این تیم‌ها،پس از بررسی ارائه‌ها در پایان این مرحله ۵ تیم به مرحله بتا راه پیدا کردند که ۴ تیم حائز شرایط دریافت حمایت مالی بلاعوض(گرنت) شناخته شدند.
  • در ارائه نهایی فیوژن و در پایان مرحله بتا، ۳ تیم توانستند برای جذب سرمایه وارد کمیته سرمایه‌گذاری جوانه شوند.
  • در جریان برگزاری اولین دوره برنامه «فیوژن»، شرکت‌کنندگان در مجموع سه‌هزار نفر ساعت آموزش را در کارگاه‌های این برنامه پشت سر گذاشتند.
  • ۳۸ درصد افراد با  تخصص برنامه‌نویسی و ۳۱ درصد با تخصص کسب‌وکاری در این برنامه ثبت‌نام کرده بودند.
  • ۲۱ نفر از مدیران دیوار و شرکت‌های دیگر گروه هزاردستان نقش منتور را در این برنامه داشتند و با ۷۰ ساعت منتورینگ تیمی‌راهبری و ۵۴ ساعت منتورینگ تیمی محصول و فنی در کنار تیم‌ها بودند.

 

معرفی تیم‌های برگزیده

 مراسم اختتامیه اولین دوره «فیوژن» با خوش‌آمدگویی و سخنرانی آرین افشار، مدیرعامل جوانه، شروع شد و در ادامه مرتضی کاظمی، راهبر  این برنامه، گزارشی از داستان شکل‌گیری و مسیر برنامه به حاضرین ارائه کرد.

مرتضی کاظمی، با اشاره به مسائل و چالش‌های دیوار و رویکرد استفاده از استراتژی نوآوری باز، کمک به توسعه اکوسیستم استارت‌آپی و همچنین شکل‌گیری کسب‌وکارهایی که در کنار دیوار امکان رشد دارند و تمرکز آنها برای حل چالش‌های دیوار است، را از مهمترین اهداف «فیوژن» دانست.

در ادامه این مراسم، از تیم‌های حاضر در مرحله نهایی و همچنین منتورها، مدرسین و همراهان فیوژن با حضور اشکان آرمندهی،مدیرعامل دیوار، تقدیر به‌عمل آمد. در این مراسم علاوه بر مدیران عامل شرکت‌های دیوار و جوانه، حسام آرمندهی، بنیانگذار و رئیس هیات مدیره هلدینگ هزاردستان، مجید رضوی، مدیرعامل هلدینگ و مونا ناصری، عضو هیات مدیره جوانه حضور داشتند.

در بخش پایانی این مراسم و پس از گذشت روزهایی پراسترس برای تیم‌ها، آرین افشار، مدیرعامل جوانه، نام سه تیم برگزیده این دوره برنامه «فیوژن» را بر اساس نظر کمیته داوری اعلام کرد.

کمیته داوری فیوژن که متشکل از پویا رضایی،مدیر ارشد فنی دیوار،سعید نوبخت،راهبرد فنی هوش‌مصنوعی ستون و مونا ناصری،عضو هیات مدیره جوانه بود سه تیم «بازدید آخر»، «هادر» و «چاردیواری» را به عنوان تیم‌های منتخب فیوژن انتخاب کردند و  این تیم‌ها امکان ورود به کمیته سرمایه‌گذاری را دارند.

آرین افشار،مدیرعامل جوانه هم در بخش پایانی این مراسم با اعلام اینکه کار تیم‌های فیوژن به پایان نرسیده، این مرحله را شروعی تازه برای تلاش و استمرار تیم‌های برگزیده دانست. تیم‌هایی که محصول اولیه آنها در این برنامه برگزیده شدند، اکنون باید برای حضور در کمیته سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه برای توسعه کسب‌وکار خود آماده شوند.

 

مسیر «فیوژن»

بیشتر از ۴۰۰ نفر برای شرکت در اولین برنامه «فیوژن» که با همکاری جوانه و دیوار برگزار شد، ثبت‌نام کرده بودند که در نهایت با بررسی رزومه این افراد، ۲۰۰ نفر برای حضور در این برنامه پذیرفته شدند.

در اولین مرحله فیوژن، به نام «فیوژن استارت» ۱۷ تیم شکل گرفتند و شرکت‌کنندگان  ۱۵۰۰ نفر ساعت آموزش را پشت سر گذاشتند.از مجموع تیم‌های شکل‌گرفته «فیوژن استارت»،۱۲ تیم توانستند به «فیوژن اکشن»، به عنوان مرحله دوم فیوژن، راه پیدا کنند. شرکت‌کنندگان در کارگاه‌های این مرحله ۱۳۰۰ نفرساعت آموزش داشتند. در پایان این مرحله، در نهایت پنج تیم به مرحله نهایی این رویداد به نام «فیوژن بتا» رسیدند که چهار تیم حائز شرایط دریافت حمایت مالی (گرنت) به مبلغ ۲۵ میلیون تومان شناخته شدند. در مرحله نهایی بتا، شرکت‌کنندگان ۲۵۰ نفر ساعت آموزش را پشت سرگذاشتند. در نهایت از مجموع  پنج تیم راه‌یافته به مرحله نهایی این رویداد سه تیم توانستند با نظر مثبت داوران وارد کمیته سرمایه‌گذاری «جوانه» شوند.

 

از تور مجازی تا اعتبارسنجی

فعالیت تیم‌های برگزیده در این مرحله از برنامه «فیوژن» معطوف به حوزه‌های مربوط به اعتماد، املاک و گردشگری بود. این تیم‌ها موفق شدند در پایان فیوژن محصول اولیه خود را منطبق با چالش مطرح‌شده توسعه دهند.

 

تیم دو نفره «بازدید آخر»

فعالیت تیم بازدید آخر در حوزه ارائه تور مجازی و پلان سه‌بعدی املاک بود. محصول اولیه بازدید آخر با استفاده از ویدیوهای مربوط به ملک، تور مجازی سه بعدی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. چشم‌انداز این تیم دو نفره ساختن محصولی است که تمام جزییات ظاهری ملک را با بالاترین کیفیت و دقت ممکن به کاربر ارائه کند.

 

ادامه د‌َه سال دوستی با «هادر»

تیم «هادر» فعالیت خود را در برنامه «فیوژن»، متمرکز بر حوزه اعتبارسنجی کاربران و همچنین شناسایی‌ و‌ پیش‌بینی رفتارهای مخرب در پلتفرم‌های آنلاین قرار داده بود. هادر متشکل از سه نفر است که با سابقه بیش از ۱۰ سال دوستی و همکاری قبلی پا به فیوژن گذاشتند.

 

تلاش بی‌وقفه در «چاردیواری»

محصول اولیه تیم ۵ نفره «چاردیواری» با استفاده از فناوری‌های مبتنی بر موقعیت مکانی و پردازش تصویر، اقدام به صحت‌سنجی اقامتگاه‌های گردشگری می‌کند. این تیم یکی از آخرین تیم‌های شکل گرفته در فیوژن استارت بود که با تلاش بی وقفه خود توانستند مسیر فیوژن را به انتها برسانند.

سه تیم موفق در این مرحله که مورد تایید کمیته داوری قرار گرفته‌اند، برای ادامه مسیر توسعه کسب‌وکار خود و جذب سرمایه، وارد کمیته سرمایه‌گذاری جوانه خواهند شد.

 

فیوژن در راستای استراتژی «نوآوری باز» در دیوار

گسترش فعالیت دیوار  با نزدیک به ۲۰ میلیون کاربر روزانه و لزوم ارائه خدمات باکیفیت و پایدار به کاربران،مسائل و چالش‌های متنوعی را پیش‌روی این پلتفرم قرار داده است. دیوار برای حل این چالش‌ها، استراتژی «نوآوری باز» را در پیش گرفته تا بتواند از فعالان اکوسیستم فناوری کشور و افراد نخبه کمک بگیرد.

حسام آرمندهی،رئیس هیات مدیره گروه هزاردستان در این رابطه می‌گوید: «دیوار» با نزدیک به ۵۰ میلیون کاربر، اکنون به قدری بزرگ شده که با چالش‌های متعددی دست و پنجه نرم‌ می‌کند. ما در همه این مشکلات خودمان را مسئول می‌دانیم. سرویس به بزرگی دیوار باید با کمک یک اکوسیستم در رفع این چالش‌ها قدم بردارد.آرین افشار، مدیرعامل جوانه هم درباره این برنامه که اولین دوره خود را  به پایان رسانده است می‌گوید: ما در رویداد فیوژن سعی کردیم مسیری را طراحی کنیم تا افراد بتوانند استعداد خود را در مسیر کارآفرینی پیدا کنند؛ ببینند چقدر اهل این تحمل سختی این مسیر هستند، چقدر اراده و پشتکار دارند و تلاش کنند نقطه قوت و استعداد خود را پیدا کنند.

او علاوه بر این، ایجاد ارتباط موثر با افراد فعال اکوسیستم و انتقال تجربه از سمت آنها را یکی از نکات مهم «فیوژن» می‌داند.

افشار  می‌گوید: روبرو شدن با چالش‌ها، در بازه زمانی کوتاه مدت و ایجاد تجربه‌ای که باید به صورت معمول برای آن هزینه و زمان زیادی صرف کرد شاید از مهمترین اهداف برنامه «فیوژن» به حساب آید.

به گفته مدیرعامل جوانه، متاسفانه روز به روز چالش عدم شناخت افراد از فضای کارآفرینی بیشتر و بیشتر می‌شود. این مسئله با رشدی که در این مدت فضای نوآوری پیدا کرده است اتفاق عجیبی  به حساب می‌آید. افشار می‌گوید: ما امیدوارم بتوانیم در کنار فعالیت اکوسیستم به بازآفرینی این فضا کمک کنیم.

 

link

مطالب مرتبط

تپسی

تپسی در اسفند ۱۴۰۲ رکورد درآمد ماهانه خود را شکست

گزارش عملکرد منتشر شده‌ی تپسی در کدال بیانگر این است که این شرکت در اسفند ماه ۱۴۰۲ بیش از ۱۰۹ میلیارد تومان درآمد داشته و رکورد درآمد ماهانه خود را شکسته است. درآمد
گزارش عملکرد منتشر شده‌ی تپسی در کدال بیانگر این است که این شرکت در اسفند ماه…
آپارات

قطع همکاری سینما کوروش با سینماتیکت

پردیس سینمایی کوروش که در مجتمع تجاری کوروش قرار دارد و خود را پرفروش‌ترین و بزرگترین پردیس سینمایی ایران معرفی کرده است، اعلام کرد فروش بلیت خود از طریق پلتفرم
پردیس سینمایی کوروش که در مجتمع تجاری کوروش قرار دارد و خود را پرفروش‌ترین و بزرگترین…
دیجی‌پیرمزارزها و فین‌تک

گزارش ۲۰۲۳ دیجی‌پی منتشر شد

دیجی‌پی چهارمین گزارش سالانه خود را منتشر کرد. داده‌های این گزارش مربوط به بازه‌ی دی ۱۴۰۱ تا دی ۱۴۰۲ (سال ۲۰۲۳ میلادی) است. دیجی‌پی در این گزارش اعلام کرده در سال
دیجی‌پی چهارمین گزارش سالانه خود را منتشر کرد. داده‌های این گزارش مربوط به بازه‌ی دی ۱۴۰۱…
خبرها

پادکست اخبار استارتاپی هفته؛ از برخورد با پلتفرم‌های سفر تا تغییر در هیات‌مدیره تپسی

پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته در ایران را دنبال می‌کند. در قسمت ۲۳۷ این پادکست، از
پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم