کتاب صوتی کلیدر، بزرگترین کتاب صوتی ایران منتشر شد

کتاب صوتی کلیدر بلندترین رمان ایرانی اثر ماندگار محمود دولت آبادی، ۱۵ اسفندماه به صورت اختصاصی توسط فیدیبو منتشر شد. این کتاب صوتی با حضور بیش از ۱۰۰ گوینده، آرمان سلطان‌زاده (سرپرست گویندگان) و قطعاتی از آلبوم‌ها و اجراهای کیهان کلهر تهیه شده و از تاریخ ۱۵ اسفندماه در پلتفرم فیدیبو به صورت اختصاصی قابل پیش‌خرید است.

 

کتاب صوتی کلیدر دارای ویژگی‌های منحصربفردی چون حضور بیش از ۱۰۰ گوینده زبده و باسابقه رادیویی، همکاری دو ناشر بزرگ صوتی ایران؛ نشر صوتی آوانامه و رادیو گوشه، قطعات و اجراهایی از کیهان کلهر و با گویندگی افتخاری محمود دولت آبادی است.

این پروژه با توجه به این ویژگی‌های منحصربفرد و همچنین ویژگی‌های خاص رمانِ کلیدر، بی‌شک بزرگترین پروژه کتاب صوتی ایران خواهد بود. همانطور که اشاره شد در ضبط این اثر سترگ بیش‌ از ۱۰۰ گوینده برتر حضور داشته‌اند که از جمله آنها می‌توان به؛ آرمان سلطانزاده، فریبا متخصص، مهبد قناعت پیشه، محسن بهرامی، شیما درخشش، بیوک میرزایی، محسن زرآبادی، تایماز رضوانی، نورالدین جوادیان، مهدی صفری، ارشیا شریعتی و .. اشاره کرد. آرمان سلطانزاده در کنار گویندگی در این اثر، کار سرپرستی گویندگان را نیز برعهده داشته است.

از دیگر نکات قابل توجه کتاب صوتی کلیدر این است که برای نزدیک‌تر شدن به فضای داستان،‌ تعیین تلفظ دقیق واژگان به کار رفته در این اثر و رعایت سایر نکات ادبی‌، و هنری آن علاوه بر مشاوره با محمود دولت‌آبادی از مشاوران بومی آن منطقه نیز بهره برده شده است.

کتاب صوتی کلیدر دقیقا به سیاق مجموعه چاپی آن و به صورت دوجلد همزمان در یک کتاب منتشر می‌شود. این کتاب از تاریخ ۱۵ اسفندماه به صورت اختصاصی در پلتفرم و سایت فیدیبو منتشر شده و تا ۲۵ اسفندماه امکان پیش خرید آن با تخفیف ویژه برای علاقه‌مندان وجود  دارد.

بلندترین رمان ایرانی، کلیدر که در سه هزار صفحه و ده جلد به چاپ رسیده است داستانِ زندگی یک خانواده کرد ایرانی است که به خراسان و سبزوار کوچانده شده‌اند. این داستان متاثر از التهابات و اتفاقات پس از جنگ‌جهانی دوم و در سال‌های ۱۳۲۵ تا ۱۳۲۷ می‌گذرد. محمود دولت‌آبادی نام این بلندترین رمان خود را از کوهی به همان نام وام گرفته است. کِلیدر Kelidar نام کوه و روستایی در شمال شرقی ایران است که بخش قابل توجهی از ساکنانش را کردها تشکیل می‌دهند و به همین دلیل گویش این کتاب به کرمانجی است.

نام کِلیدر Kelidar وام گرفته از نام کوهی است که بین سبزوار، قوچان و نیشابور قرار دارد و تلفظ آن نیز به کسر کاف است.

کلیدر بازگو کننده رنج‌ها، مبارزات، آلام و زندگی پرفراز و نشیب رعایا و ظلمی است که در دوران ارباب رعیتی به این مردم رفته است. در کلیدر با روایت زندگی گل‌محمد یکی از قهرمانان روستایی نیز آشنا می‌شویم. گل محمد یکی از نام‌های آشنا در منطقه خراسان است که شرح مقاومت‌ها و دلاوری او در قالب قصه‌های شفاهی بین مردمان آن منطقه نقل می‌شود.

محمود دولت‌آبادی این اثر را بزرگترین کارِ خود در ادبیات می‌داند، او در این اثر از تمام تجربیات زیستی خود در آن منطقه و تسلط‌‌اش به زبان فارسی، ادبیات کهن، قصه‌های شفاهی و روایت‌های تاریخی بهره برده است. او دغدغه‌های سیاسی،‌ اجتماعی‌اش را با ماجرایی عاشقانه درهم آمیخته و نهایتا اثر ماندگار خلق کرده که برای همیشه در حافظه ایرانیان خواهد ماند.

علاقه‌مندان به خرید و دانلود کلیدر می‌توانند به سایت فیدیبو و آدرس https://www.fidibo.com/landings/kelidar مراجعه کنند.

link

مطالب مرتبط

تپسی

تپسی در اسفند ۱۴۰۲ رکورد درآمد ماهانه خود را شکست

گزارش عملکرد منتشر شده‌ی تپسی در کدال بیانگر این است که این شرکت در اسفند ماه ۱۴۰۲ بیش از ۱۰۹ میلیارد تومان درآمد داشته و رکورد درآمد ماهانه خود را شکسته است. درآمد
گزارش عملکرد منتشر شده‌ی تپسی در کدال بیانگر این است که این شرکت در اسفند ماه…
آپارات

قطع همکاری سینما کوروش با سینماتیکت

پردیس سینمایی کوروش که در مجتمع تجاری کوروش قرار دارد و خود را پرفروش‌ترین و بزرگترین پردیس سینمایی ایران معرفی کرده است، اعلام کرد فروش بلیت خود از طریق پلتفرم
پردیس سینمایی کوروش که در مجتمع تجاری کوروش قرار دارد و خود را پرفروش‌ترین و بزرگترین…
دیجی‌پیرمزارزها و فین‌تک

گزارش ۲۰۲۳ دیجی‌پی منتشر شد

دیجی‌پی چهارمین گزارش سالانه خود را منتشر کرد. داده‌های این گزارش مربوط به بازه‌ی دی ۱۴۰۱ تا دی ۱۴۰۲ (سال ۲۰۲۳ میلادی) است. دیجی‌پی در این گزارش اعلام کرده در سال
دیجی‌پی چهارمین گزارش سالانه خود را منتشر کرد. داده‌های این گزارش مربوط به بازه‌ی دی ۱۴۰۱…
خبرها

پادکست اخبار استارتاپی هفته؛ از برخورد با پلتفرم‌های سفر تا تغییر در هیات‌مدیره تپسی

پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته در ایران را دنبال می‌کند. در قسمت ۲۳۷ این پادکست، از
پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم