سعید رحمانی به ترکیب هیات مدیره سرآوا بازگشت

سعید رحمانی، بنیان‌گذار سرآوا که از سال ۹۸ مدیریت سرآوا را واگذار کرده بود در مجمع عمومی امروز ۲۱ اسفند این شرکت دوباره به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره سرآوا انتخاب شد. 

 

سعید رحمانی در هفته‌های اخیر و با شکست سکوت چند ساله خود بعد از خروج از ایران چندین ویدیو منتشر کرده که در آن به روایت وضعیت سهامداری سرآوا و دیگر شرکت‌های پورتفولیوی این شرکت پرداخته است. 

از دیگر افرادی که به هیئت مدیره سرآوا اضافه شده‌اند هیبت‌الله سمیع، معاون سرمایه گذاری مدیرعامل بانک تجارت است. علی صالحی مدیر مالی شرکت سرمایه‌گذاری خطر‌پذیر رهنما از دیگر اعضای جدید شرکت سرمایه‌گذاری سرآواست. فرزین فردیس هم که به تازگی مجددا به عنوان عضو اتاق بازرگانی تهران انتخاب شده هم به جمع اعضای هیئت مدیره شرکت سرآوا انتخاب شده است. همچنین فرهاد مرتضوی‌نژاد مدیرعامل شرکت دینا و یکی از سهامداران شرکت دیجی‌کالا هم به ترکیب هیئت مدیره این شرکت سرمایه‌گذار در حوزه استارتاپی انتخاب شده است.

به نظر می‌رسد با این ترکیب و برگشت مجدد سعید رحمانی به بدنه مدیریت سرآوا تغییرات گسترده‌ای در انتظار این شرکت باشد. 

سعید رحمانی در اولین ویدیو خود سعی کرد در پاسخ به ادعای برخی رسانه‌های فارسی زبان خارجی اعلام کند که مالکیت اکثریت استارتاپهای ایرانی در اختیار کارآفرینان آنان است و آنها سهامدار حاکمیتی ندارند.

بنیانگذار سرآوا همچنین در نامه‌ای سرگشاده که اخیرا خطاب به سهامداران این شرکت نوشته و به شبکه‌های اجتماعی درز کرده به آنها هشدار داده بود که این شرکت مثل بسیاری از شرکت های دیگر بخش خصوصی در خطر تصاحب توسط سهامداران حاکمیتی است و آن هم از طریق زیر پا گذاشتن فرهنگ سازمانی و توافق نامه سهامداران است.

همچنین او در ویدیوی دومی به بیان ساختار شرکتی که خود بنیان‌گذار آن بوده یعنی شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر سرآوا پرداخت. او در این ویدیو اعلام کرد که سرآوا یک شرکت کاملا خصوصی است و سهامداران آن ارتباطی با حاکمیت ندارند. همچنین او در این ویدیو میزان سهام سرآوا در شرکت‌های پورتفولیو خود از جمله دیجی‌کالا، کافه‌بازار، علی بابا، تخفیفان، هم‌آوا و … پرداخت و تاکید کرد که سرآوا سهام کنترلی در این شرکت‌ها ندارد و مدیریت این شرکت‌ها در دست کارافرینان بنیانگذار انهاست.

 

منبع: آی‌تی‌ایران

link

مطالب مرتبط

گزارش و تحلیلهم‌آوا

سه‌راهی کارخانه نوآوری آزادی؛ مدیرعامل سرآوا از خروج پارک پردیس و آینده کارخانه می‌گوید

چهارشنبه بیست و نهم فروردین ماه ۱۴۰۳ خبری منتشر شد که پارک فناوری پردیس قصد دارد از کارخانه نوآوری آزادی خارج شود. این موضوع نگرانی‌ها و سوالاتی را در مورد آینده‌ی
چهارشنبه بیست و نهم فروردین ماه ۱۴۰۳ خبری منتشر شد که پارک فناوری پردیس قصد دارد…
خبرها

پرشیافاند از ترکیب سهام‌داران استارتاپ شگرفیست خارج شد

شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر «پرشیافاند» پس از ۳ سال از ترکیب سهامداری استارتاپ «شگرفیست» خارج شد و ۳۰ درصد سهام خود را به سرمایه‌گذاران جدید واگذار کرد. شگرفیست در
شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر «پرشیافاند» پس از ۳ سال از ترکیب سهامداری استارتاپ «شگرفیست» خارج شد و…
خبرهارمزارزها و فین‌تک

آغاز خرید با تلفن‌همراه و بدون کارت در ۶ بانک

بنابر اعلام روابط عمومی بانک مرکزی پروژه‌ی «کهربا» که امکان خرید با گوشی بدون تماس با دستگاه پوز و بدون نیاز به کارت بانکی را میسر می‌کند، توسط ۶ بانک میسر شده است.
بنابر اعلام روابط عمومی بانک مرکزی پروژه‌ی «کهربا» که امکان خرید با گوشی بدون تماس با…
خبرها

پادکست اخبار استارتاپی هفته؛ از ماجرای همراه‌اول و دیجی‌کالا تا گلرنگ و تخفیفان

پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته در ایران را دنبال می‌کند. در قسمت ۲۳۹ این پادکست، از
پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم