«فروش تعهدی» در نوبیتکس

بسیاری از کاربران ایرانی بازار ارزهای دیجیتال یکی از کمبودهای پلتفرم‌های ایرانی تبادل رمزارز را نداشتن امکان موقعیت فروش در این پلتفرم ها می دانستند؛ حالا این امکان در نوبیتکس برای نخستین بار در ایران ایجاد شده است.

 

موقعیت فروش تعهدی نوبیتکس چیست؟

فروش تعهدی موقعیتی است که معامله‌گر برای سودآوری در روندهای نزولی بازار، مبلغی به عنوان وجه تضمین در کیف پول تعهدی خود در صرافی قفل می‌کند؛ صرافی از استخر دارایی رمزارزی، معادل این مقدار وجه تضمین، وکالت فروش بیت کوین یا هر رمزارزی که تریدر قصد باز کردن پوزیشن فروش در آن را دارد، در اختیار او قرار می‌دهد.

کاربر متعهد می‌شود در یک بازه زمانی، بیت کوین یا هر رمز رمزارزی که وکالت آن را دریافت کرده به استخر دارایی وکالت‌دهنده بازگرداند و در واقع با پبش‌بینی روند نزولی بازار، بیت کوین را پس از دریافت وکالت فروش، می‌فروشد و با خرید بیت کوین در قیمت پایین، به تعهدات خود برای خرید مجدد عمل می‌کند. به این ترتیب با کاهش قیمت، معامله‌گر، بیت‌کوین را با مقدار پولی که از فروش بیت‌کوین در اختیارش قرار گرفته بود، با قیمت کمتری می‌خرد و از این طریق سود کسب می‌کند.

هر موقعیت فروش تا ساعت ۲۴ همان روز اعتبار دارد و بعد از آن تمدید می‌شود؛ تمدید وکالت حداکثر تا سی روز می‌تواند ادامه‌دار باشد. هر موقع که وکالت فروش تعهدی تمدید می‌شود، علاوه بر کارمزد تمدید که عددی ناچیز است، در صورتی که موقعیت فروش در سود باشد به ازای هر روز، ۳ درصد از سود محقق شده موقعیت معامله، به استخر دارایی وکالت‌دهنده تعلق می‌گیرد. این مبلغ به عنوان سهم سود وکالت‌دهنده در زمان بسته شدن موقعیت و تنها در صورت سود کردن کاربر دریافت می‌شود.

در صورتی که قیمت برخلاف پیش بینی معامله گر حرکت کند و افزایش یابد، کاربر برای بازگرداندن میزان رمزارزی که وکالت فروش آن را از پلتفرم گرفته باید مبلغ بیشتری بپردازد و این مبلغ از وجه تضمینی که در همان موقعیت فروش قرار گرفته کسر می‌شود.

 

نحوه فعال کردن موقعیت فروش در نوبیتکس

برای شروع کار و باز کردن موقعیت فروش تعهدی در نوبیتکس، کاربر باید در ابتدا قابلیت فروش تعهدی را در پروفایل خود در نوبیتکس فعال کند. سپس مقدار مورد نظر خود را با ریال یا تتر به‌عنوان وجه تضمین از کیف پول اسپات به کیف پول تعهدی خود منتقل و قفل کند و در ازای آن، به همان مبلغ و با کسر کارمزد، وکالت فروش دریافت کرده و بعد وارد معامله شود.

این قابلیت مطابق با فروش تعهدی مصوب سازمان بورس و شورای فقهی بورس است که برای نخستین بار در بازار ارزهای دیجیتال در ایران وارد شده است. 

با ایجاد این امکان در نوبیتکس، کاربران ایرانی بازار ارزهای دیجیتال می توانند در پلتفرمی داخلی، از دو جهت بازار یعنی افزایش و کاهش قیمت سود کسب کنند. بدیهی است که ورود به این بازار نیازمند کسب آموزش های لازم و خودداری از وارد کردن بخش زیادی از دارایی به معاملات است.

 

لینک وبینار آموزشی نوبیتکس برای فروش تعهدی:

https://nobitex.ir/academy/webinar/

link

مطالب مرتبط

تپسی

تپسی در اسفند ۱۴۰۲ رکورد درآمد ماهانه خود را شکست

گزارش عملکرد منتشر شده‌ی تپسی در کدال بیانگر این است که این شرکت در اسفند ماه ۱۴۰۲ بیش از ۱۰۹ میلیارد تومان درآمد داشته و رکورد درآمد ماهانه خود را شکسته است. درآمد
گزارش عملکرد منتشر شده‌ی تپسی در کدال بیانگر این است که این شرکت در اسفند ماه…
آپارات

قطع همکاری سینما کوروش با سینماتیکت

پردیس سینمایی کوروش که در مجتمع تجاری کوروش قرار دارد و خود را پرفروش‌ترین و بزرگترین پردیس سینمایی ایران معرفی کرده است، اعلام کرد فروش بلیت خود از طریق پلتفرم
پردیس سینمایی کوروش که در مجتمع تجاری کوروش قرار دارد و خود را پرفروش‌ترین و بزرگترین…
دیجی‌پیرمزارزها و فین‌تک

گزارش ۲۰۲۳ دیجی‌پی منتشر شد

دیجی‌پی چهارمین گزارش سالانه خود را منتشر کرد. داده‌های این گزارش مربوط به بازه‌ی دی ۱۴۰۱ تا دی ۱۴۰۲ (سال ۲۰۲۳ میلادی) است. دیجی‌پی در این گزارش اعلام کرده در سال
دیجی‌پی چهارمین گزارش سالانه خود را منتشر کرد. داده‌های این گزارش مربوط به بازه‌ی دی ۱۴۰۱…
خبرها

پادکست اخبار استارتاپی هفته؛ از برخورد با پلتفرم‌های سفر تا تغییر در هیات‌مدیره تپسی

پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته در ایران را دنبال می‌کند. در قسمت ۲۳۷ این پادکست، از
پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم