سهام «پی‌پاد» هفته آینده در بورس عرضه می‌شود

عرضه اولیه سهام شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد با نماد «پی‌پاد» چهارشنبه هفته آینده، شانزدهم فروردین ماه در بورس تهران انجام می‌شود.

سهام این شرکت به روش ثبت سفارش جهت کشف قیمت در بورس تهران عرضه خواهد شد. در این عرضه اولیه به هر کد معاملاتی حداکثر ۵۰۰ سهم با قیمت مبنای پنج هزار ریال تعلق می‌گیرد.

قرار است در روز عرضه اولیه یعنی شانزدهم فروردین، ۳۶۰ میلیون سهم پی‌پاد معادل ۱۲ درصد به روش ثبت سفارش به عموم مردم واگذار شود.

دامنه قیمت هر سهم پی‌پاد بین ۴۵۰ تا ۵۵۰ تومان تعیین شده و سهمیه هر سهامدار حقیقی و حقوقی هم ۵۰۰ سهم خواهد بود که احتمال دارد در صورت استقبال از آمار سهمیه کاسته شود.

براساس آنچه در امیدنامه پی‌پاد عنوان شده، درآمد عملیاتی این شرکت در سال ۱۴۰۰ برابر ۲۴ هزار میلیارد ریال و سود خالص آن ۱۵۰۰ میلیارد ریال بوده است. ۶۵ درصد از درآمد پی‌پاد در سال ۱۴۰۰، از فروش شارژ حاصل شده و ۳۵ درصد مابقی ارایه خدمات است که بخش اعظم آن مربوط به کارمزد پایانه فروش و حق‌الزحمه پشتیبانی پایانه‌های فروش است. درآمد عملیاتی پی‌پاد براساس عملکرد ۹ ماهه اول ۱۴۰۱ (حسابرسی نشده)، ۲۷ هزار میلیارد ریال و سود خالص آن ۲۲۰۰ میلیارد ریال بوده است.

در بخشی از امیدنامه پی‌پاد در خصوص طرح‌های توسعه و برنامه‌های آتی این شرکت آمده است: شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد به‌منظور توسعه پایانه‌های فروشگاهی خود به عنوان اصلی‌ترین محصول شرکت از سال ۱۴۰۱، اقدام به خرید، بازاریابی و جذب پذیرندگان پرتراکنش خواهد نمود. در طول ۳ سال از زمان آغاز طرح، ۳۰۰ هزار دستگاه پایانه فروشگاهی و ۱۰۰ هزار تجهیزات جانبی خرید خواهد کرد و به‌منظور جذب پذیرندگان پرتراکنش اقدام به نیازسنجی مشتریان و تعریف محصولات مورد نیاز ایشان می‌کند. شرکت با تعریف باشگاه مشتریان و طرح‌های وفاداری، طول عمر مشتریان خود را افزایش داده و برای خود مزیت رقابتی ایجاد می‌کند. طرح از ابتدای سال ۱۴۰۱ آغاز و تا انتهای سال ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

تعداد تراکنش ماهانه، تعداد کاربران و مبلغ تراکنش و رشد پی‌پاد در سال ۱۴۰۰ (منبع تصویر: امیدنامه پی‌پاد)

شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد ارایه‌دهنده خدمات پرداخت (PSP) است که با اخذ مجوز از بانک مرکزی در ۳۰ بهمن ۱۳۸۴ در اداره ثبت شرکت‌ها در تهران با سرمایه اولیه ۱۰ میلیون تومان به ثبت رسید و فعالیت را آغاز کرد.

سرمایه پی‌پاد با ۹۸۷ نیروی انسانی طی ۸ مرحله افزایش سرمایه به ۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است. ۷۲.۹ درصد سهام به شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد آریان (فناپ)، ۱۳.۵ درصد سهام به شرکت پیام آوران مدیریت ایرانیان و ۱۳.۵ درصد سهام به شرکت کاشفان نواندیش پارس تعلق دارد. شرکت با هدف طرح های سرمایه گذاری برنامه افزایش سرمایه از ۳۰۰ به ۴۰۰ میلیارد تومان از محل آورده نقدی سهامداران را در دستور کار دارد.

سهم بازار شرکت‌های پرداخت الکترونیک در سال ۱۴۰۰ (منبع تصویر: امیدنامه پی‌پاد)
link

مطالب مرتبط

رمزارزها و فین‌تکنوبیتکس

آموزش و آگاهی در آکادمی نوبیتکس

رشد سریع بازار ارزهای دیجیتال منجر به توجه بسیاری از افراد و کسب‌وکارها به این حوزه شده، اما ورود به این بازارها برای افراد تازه‌کار، چالش‌برانگیز و پیچیده است و
رشد سریع بازار ارزهای دیجیتال منجر به توجه بسیاری از افراد و کسب‌وکارها به این حوزه…
ایرانسل

حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»

ایرانسل ضمن حمایت از برگزاری رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی؛ از داده تا ثروت»، در مرحله داوری ایده‌ها و نوآوری‌های این رویداد حضور دارد. به گزارش روابط عمومی
ایرانسل ضمن حمایت از برگزاری رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی؛ از داده تا ثروت»، در مرحله داوری…
دیوار

پاسخ دیوار به وزارت راه و شهرسازی: به جای تهدید به تعهدات‌تان عمل کنید

مدیرعامل دیوار در واکنش به انتشار خبری با عنوان «هشدار وزارت راه و شهرسازی مبنی بر مسدود شدن بخش املاک دیوار و شیپور»،‌ با اشاره به سابقه این ماجرا گفت: دیوار از ۱۸
مدیرعامل دیوار در واکنش به انتشار خبری با عنوان «هشدار وزارت راه و شهرسازی مبنی بر…
دیوار

هشدار مسدودیت برای بخش املاک «دیوار» و «شیپور» توسط وزارت راه

ابوالفضل نوروزی، مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: «بخش املاک سکوهای دیوار و شیپور تا هفته آینده در صورت عدم فراهم آوردن احراز هویت مالک و
ابوالفضل نوروزی، مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: «بخش املاک سکوهای…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم