گزارش سال مالی ۱۴۰۱ حرکت اول منتشر شد؛ تمرکز بر ارایه اسمارت مانی

حرکت اول به عنوان هلدینگ سرمایه گذاری خطرپذیر گروه همراه اول بیش از ۴سال است که در حوزه دیجیتال کشور به نقش آفرینی در اکوسیستم نوآوری و کارآفرینی می پردازد. بنا به گزارش انجمن وی سی که اواخر سال گذشته منتشر گردید به لحاظ حجم سرمایه گذاری این وی سی بزرگترین وی سی کشور بوده و تیکت سایز بسیار بالاتری نسبت به رقبا دارد.

 

محمد شریف‌خانی رییس هیات مدیره حرکت اول در یادداشت ابتدایی خود در این گزارش می‌گوید به لحاظ کسب بازده مالی از سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته، حرکت اول تاکنون فراتر از برنامه‌های تعیین شده عمل کرده است و امید دارد تا پایان سال ۱۴۰۲ کسب بازده ارزی را از سرمایه‌گذاری بین‌المللی خود محقق کند.

 

تمرکز بر ارائه پول هوشمند( Smart Money)

حرکت اول در این گزارش بر همکاری مشترک و ایجاد هم افزایی بین سبد سرمایه گذاری خود و زیرساختهای همراه اول تاکید کرده و مدعی است در این زمینه پیشرو و متمایز از سایر وی سی‌ها عمل میکند. پیشتر در گزارشی حرکت اول اعلام کرده بود که علاوه بر رقم سرمایه گذاری بیش از ۹۰ میلیارد تومان از استارتاپهای خود حمایت غیرنقدی نموده است.

 

بررسی ۹۷۱ طرح کسب و کار و انعقاد بزرگترین قرارداد سرمایه گذاری اکوسیستم در سال ۱۴۰۱

در این گزارش قرارداد سرمایه گذاری در فلای تودی بزرگترین قرارداد تزریق سرمایه اکوسیستم در سال ۱۴۰۱ عنوان شده اما تاکنون مبلغ این قرارداد و جزییات آن اعلام نشده است. روابط عمومی حرکت اول جزییات بیشتر را به برگزاری نشست خبری موکول کرده است. اما در بخشی از این گزارش اعلام شده که حجم بزرگی از مبلغ این قرارداد به صورت آورده غیرنقدی بوده و بخشی از آورده‌های غیرنقدی مربوط به تبلیغات محیطی و تلویزیونی فلای تودی در یک سال گذشته بوده که به صورت گسترده در سطح کشور صورت گرفته است.

 

۲۸ قرارداد سرمایه گذاری،۸ قرارداد هم سرمایه‌گذاری، رشد ۵ برابری پرتفو از زمان سرمایه گذاری و پیش بینی خلق مجموع فروش ۱۵ هزار میلیارد تومانی سالیانه در شرکتهای پرتفو

به نقل از محمدمهدی عباسخانی مدیرعامل حرکت اول ، به طور متوسط ارزش کسب و کارهای پرتفو از زمان مشارکت حرکت اول با آنها پنج برابر شده است.همچنین در بخشی از این گزارش به پیش بینی مجموع پانزده هزار میلیاردتومان فروش توسط پرتفو اشاره شده اما جزییاتی درسهم هر استارتاپ در این مجموع اعلام نشده است.

در مورد تعداد قراردادهای سرمایه گذاری به نظر می‌رسد سرمایه گذاریهای مجدد در پرتفو نیز در مجموع این عدد دیده شده است.

 

 

سرمایه گذاری بین المللی و بررسی ۵۹ طرح و ایده بین المللی

در این گزارش حرکت اول اعلام کرده است، در صندوقی بین المللی سرمایه گذاری و تاکنون ۵۹ طرح بین المللی را بررسی نموده است و به نقل از محمد شریفخانی رییس هیات مدیره این شرکت، سرمایه گذاری در حوزه منا، هدف این صندوق در سال پیش رو خواهد بود.

 

سرمایه گذاری ۵۰میلیارد تومانی در حوزه شتابدهی و عقد ۲۸ قرارداد سرمایه گذاری

در بخشی از سخنان مدیرعامل این شرکت به رقم ۵۰میلیارد تومان تامین بودجه برای ۳ هاب بهشتی، شیراز و اصفهان برای سرمایه گذاری در حوزه شتابدهی اشاره شده است.

 

 

چهار کسب و کار وارد مرحله رشد شده اند:

حرکت اول تاکنون در کسب و کارهای دیجیتال مرحله میانی و رشد در حوزه‌های تجارت الکترونیک و تبلیغات،حمل و نقل و گردشگری،‌ ارتباطات و رسانه، آموزش، سلامت، فناوریهای نوآورانه و خدمات مالی و بیمه سرمایه گذاری نموده است که ۴ کسب و کار آچاره، فلای تودی، جاجیگا و میاره وارد مرحله رشد و سایر در مرحله میانی قرار دارند.

 

 

حرکت اول و زنجیره ارزش

حرکت اول با اشاره به مراحل عمرکسب و کار، پرتفوی خود در ارائه خدمات سرمایه گذاری در هر مرحله را معرفی می‌نماید.در مراحل بذری و پیش بذری هابها، در مرحله اولیه صندوق کارآفرینان اول(صندوقی مشترک بین حرکت اول و همراه اول)، در مراحل میانی و رشد حرکت اول و صرفا در مرحله رشد صندوق ستارگان (صندوقی با مشارکت همراه اول و بازیگران بزرگ اکوسیستم)به ایفای نقش می‌پردازند.

 

 

هم سرمایه‌گذاری و برنامه های‌آتی حرکت اول

محمد مهدی عباسخانی مدیرعامل، هم سرمایه گذاری درکسب و کار میاره را یکی از تجارب موفق سال ۱۴۰۱می‌داند و تمرکز بر ارائه پول هوشمند، هم سرمایه گذاری و سرمایه گذاری بین المللی را سه کلیدواژه اصلی مسیر حرکت اول در سال پیش رو معرفی می‌نماید.

 

فایل PDF این گزارش را از اینجا دریافت کنید.

link

مطالب مرتبط

رمزارزها و فین‌تکنوبیتکس

آموزش و آگاهی در آکادمی نوبیتکس

رشد سریع بازار ارزهای دیجیتال منجر به توجه بسیاری از افراد و کسب‌وکارها به این حوزه شده، اما ورود به این بازارها برای افراد تازه‌کار، چالش‌برانگیز و پیچیده است و
رشد سریع بازار ارزهای دیجیتال منجر به توجه بسیاری از افراد و کسب‌وکارها به این حوزه…
ایرانسل

حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»

ایرانسل ضمن حمایت از برگزاری رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی؛ از داده تا ثروت»، در مرحله داوری ایده‌ها و نوآوری‌های این رویداد حضور دارد. به گزارش روابط عمومی
ایرانسل ضمن حمایت از برگزاری رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی؛ از داده تا ثروت»، در مرحله داوری…
دیوار

پاسخ دیوار به وزارت راه و شهرسازی: به جای تهدید به تعهدات‌تان عمل کنید

مدیرعامل دیوار در واکنش به انتشار خبری با عنوان «هشدار وزارت راه و شهرسازی مبنی بر مسدود شدن بخش املاک دیوار و شیپور»،‌ با اشاره به سابقه این ماجرا گفت: دیوار از ۱۸
مدیرعامل دیوار در واکنش به انتشار خبری با عنوان «هشدار وزارت راه و شهرسازی مبنی بر…
دیوار

هشدار مسدودیت برای بخش املاک «دیوار» و «شیپور» توسط وزارت راه

ابوالفضل نوروزی، مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: «بخش املاک سکوهای دیوار و شیپور تا هفته آینده در صورت عدم فراهم آوردن احراز هویت مالک و
ابوالفضل نوروزی، مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: «بخش املاک سکوهای…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم