نخستین رویداد بین‌المللی فینوتکس اردیبهشت برگزار می‌شود

فینوتکس، رویدادی است که به دنبال ایجاد شرایط اتصال سرمایه‌گذاران و سرمایه‌پذیران زیست‌بوم نوآوری و فناوری است. این رویداد برای نخستین بار، همزمان با رویداد اینوتکس ۲۰۲۳ از ۱۹ تا ۲۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

 

تأمین مالی و جذب سرمایه در کسب‌وکارهای نوپا و شرکت‌های دانش‌بنیان یک اقدام ضروری برای تولید ثروت از دانش، تکمیل زنجیره تولید و همچنین هدایت مؤثر نقدینگی در جهت تولید است. در همین راستا، ایجاد حلقه‌های واسط بین نهادهای مختلف سرمایه‌گذاری، صاحبان کسب‌وکارها و کارآفرینان می‌تواند تأثیرات قابل توجهی در حمایت از تولید و نوآوری خواهد داشت. نخستین رویداد بین‌المللی تأمین مالی نوآوری و فناوری فینوتکس، تلاشی است که در راستای تحقق این حلقه اتصال انجام می‌شود.

نشست خبری این رویداد، امروز، یکشنبه ۲۰ فروردین‌ماه ۱۴۰۲ با حضور دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان، مدیر عامل شرکت فرابورس ایران، دبیر اجرایی رویداد اینوتکس و رئیس هیئت مدیره انجمن صندوق‌ها و نهادهای سرمایه‌گذاری خطرپذیر برگزار شد و جزئیات و برنامه‌های رویداد فینوتکس تشریح گردید.

نخستین رویداد بین‌المللی فینوتکس از ۱۹ تا ۲۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲، همزمان با رویداد اینوتکس ۲۰۲۳ در محل پارک علم و فناوری پردیس برگزار خواهد شد.

 

ثبت‌نام سرمایه‌گذاران تا انتهای فروردین‌ماه ادامه دارد

سجاد عباسی فشمی، دبیر اجرایی رویداد اینوتکس و رئیس کمیته اجرایی رویداد فینوتکس با اشاره به برگزاری برنامه «کافه سرمایه» در رویدادهای پیشین اینوتکس اظهار داشت: در ۱۱ دوره قبل رویداد اینوتکس، توسعه شبکه‌سازی بین سرمایه‌گذاران و سرمایه‌پذیران و ایجاد جلسات و ارتباطات B2B از اهدافی بود که در کافه سرمایه دنبال می‌شد. با توجه به استقبالی که از برنامه کافه سرمایه انجام شد، در اینوتکس ۲۰۲۳ که دوازدهمین دوره برگزاری این رویداد است، بخش تأمین مالی به صورت جداگانه در رویداد فینوتکس دنبال می‌شود.

وی در تشریح برنامه‌های درنظرگرفته‌شده در رویداد فینوتکس عنوان کرد: این رویداد دارای دو بخش اصلی نمایشگاهی و رویدادی است. در بخش نمایشگاهی میزبان نهادهای سرمایه‌گذاری و فعالان و بازیگران این زمینه هستیم. در بخش رویدادی نیز برنامه‌های مختلفی از جمله کافه سرمایه، میزهای جلسات مشاوره کسب‌وکار در نظر گرفته شده است.

عباسی در خصوص نحوه ثبت‌نام سرمایه‌گذاران و استارت‌آپ‌های سرمایه‌پذیر اظهار کرد: سرمایه‌گذاران مختلف برای حضور در بخش نمایشگاهی می‌توانند تا انتهای فروردین‌ماه از طریق وبسایت فینوتکس اقدام به ثبت‌نام نمایند. ثبت‌نام استارت‌آپ‌ها نیز قبلا انجام شده و در رویداد حضور خواهند داشت.

وی افزود: بیش از ۴۰۰ شرکت و استارت‌آپ مختلف برای حضور در رویداد اینوتکس شرکت کرده‌اند. دوره قبلی این رویداد با حضور ۷۰ هزار مخاطب حضوری و مجازی برگزار شد و پیش‌بینی می‌کنیم تعداد مخاطبین این دوره از رویداد به بیش از ۱۰۰ هزار مخاطب برسد.

 

فینوتکس، رویدادی در جهت شکل‌گیری اقتصاد دانش‌بنیان

هاشم آقازاده، دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور، کمک به شکل‌گیری اقتصاد دانش‌بنیان را مأموریت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دانست و اظهار کرد: با شکل‌گیری زیست‌بوم نوآوری کشور و مأموریت جدید اقتصاد دانش‌بنیان، حجم و میزان نیاز به سرمایه و تأمین مالی در حال افزایش است. از طرفی این افزایش نیاز به سرمایه باعث ایجاد شکافی بین نیاز متقاضیان و منابع قابل تخصیص می‌شود.

وی افزود: تأمین مالی در نظام نوآوری و فناوری در ابتدا از طریق منابع مالی و بودجه‌ای عمدتا دولتی صورت می‌گرفت. در سال‌های اخیر با توجه به محدودیت منابع مالی، باید از ابزارها و نهادهای مختلفی جهت تأمین مالی استفاده شود. امروزه جهت تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها نهادهای مختلف مانند بازار سرمایه، نظام بانکی، شرکت‌های سرمایه‌گذاری، صنعت بیمه، شرکت‌ها و نهادهای بزرگ، شتاب‌دهنده‌ها، پارک‌های علم و فناوری و سایر بازیگران فعال در زمینه سرمایه‌گذاری استفاده شود.

آقازاده در ارتباط با نقش رویداد فینوتکس در تأمین مالی کسب‌وکارهای نوپا عنوان کرد: در اواخر سال قبل و با نگاه به عملکرد گذشته در بحث تأمین مالی تصمیم گرفته شد تا زمینه برای حضور و تعامل همه بازیگران تأمین مالی با هدف مشترک توسعه زیست‌بوم نوآوری وفناوری در این رویداد فراهم گردد.

 

ظرفیت‌های قانون جهش تولید دانش‌بنیان در تأمین مالی

علیرضا دلیری، رئیس کارگروه علمی فینوتکس قانون جهش تولید دانش‌بنیان را آغاز تحولی مؤثر در اقتصاد دانش‌بنیان دانست و تصریح کرد: اقتصاد دانش‌بنیان در اثر اتصال بین نهادهای تأمین مالی و سرمایه‌پذیران محقق می‌شود. در همین راستا ماده ۱۱ قانون جهش تولید دانش‌بنیان که اختصاص اعتبار مالیاتی به شرکت‌های بزرگ برای سرمایه‌گذاری در زمینه‌های دانش‌بنیان است، می‌تواند نقش قابل توجهی در ترغیب صنایع بزرگ برای سرمایه‌گذاری و تأمین مالی کسب‌وکارهای نوپا داشته باشد.

وی با اشاره به اصلاحات ساختار تأمین مالی اظهار کرد: ساختار گذشته زیست‌بوم نوآوری و فناوری تغییر یافته است و امروزه شاهد ایجاد اولویت‌های تأمین مالی در بانک‌ها هستیم. همچنین به رسمیت شناختن دارایی‌های نامشهود استارت‌آپ‌ها نیز از جمله تغییراتی است که می‌تواند مسیر تأمین مالی را هموار نماید.

 

منبع خبر

link

مطالب مرتبط

رمزارزها و فین‌تکنوبیتکس

نگاهی به آلت‌کوین‌ها در سالروز خلق «نیم کوین»

دو سال پس از آنکه بیت کوین پا  به عرصه گذاشت، ظرفیت‌های بلاکچین و محدودیت‌های بیت‌کوین باعث شد شبکه‌های بلاکچینی با قابلیت‌های جدیدتر و کوین‌های خود وارد میدان
دو سال پس از آنکه بیت کوین پا  به عرصه گذاشت، ظرفیت‌های بلاکچین و محدودیت‌های بیت‌کوین…
خبرها

مشتریان منحصر بفرد سینماتیکت به بیش از ۵ میلیون نفر رسید

سامانه فروش بلیت آنلاین «سینماتیکت» اعلام کرد در فروردین ۱۴۰۳ به بیش از ۵ میلیون مخاطب منحصر به فرد رسیده است. این پلتفرم از ابتدای فروردین ۱۴۰۳، ۸۷۰ هزار بلیت به
سامانه فروش بلیت آنلاین «سینماتیکت» اعلام کرد در فروردین ۱۴۰۳ به بیش از ۵ میلیون مخاطب…
تخفیفان

احتمال سرمایه‌گذاری گلرنگ در تخفیفان

نازنین دانشور اعلام کرد که پس از همکاری تخفیفان با تپسی، احتمال دارد گلرنگ در تخفیفان نیز سرمایه‌گذاری کند. نازنین دانشور، هم‌موسس و مدیرعامل اسبق تخفیفان در
نازنین دانشور اعلام کرد که پس از همکاری تخفیفان با تپسی، احتمال دارد گلرنگ در تخفیفان…
ایرانسل

آغاز فاز دوم عملیات توسعه فیبر نوری ایرانسل در قائم‌شهر

با امضای قرارداد پروژه توسعه زیرساخت شهر هوشمند بین اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران و فرمانداری و شهرداری شهرستان قائمشهر، فاز دوم عملیات اجرایی شبکه
با امضای قرارداد پروژه توسعه زیرساخت شهر هوشمند بین اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران و…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم