تاکسی‌های تهران توسط هوش مصنوعی نظارت می‌شوند

به گزارش فردای اقتصاد رییس سازمان تاکسیرانی از راه‌اندازی سیستم هوش مصنوعی برای نظارت بر تاکسی‌ها خبر داد.

وحدت‌کار در مورد نظارت بر تاکسیرانان نیز با بیان این‌که ما به دنبال نظارت و کنترل هوشمند تاکسیرانان با استفاده از روش‌های جدید و مبتنی بر هوش مصنوعی هستیم، تصریح کرد: بر همین اساس مدل‌هایی را طراحی کردیم که مبتنی بر نظارت هوشمند است و مدل به گونه‌ای است که این روش نظارتی سودآوری بیشتری برای ناوگان ایجاد می‌کند.

وی در مورد چرایی نظارت بر تاکسیرانان بیان کرد:  بخش قابل توجهی از تاکسی‌ها در خدمت مردم نیستند و وقتی بررسی می‌شود متوجه می‌شویم که این افراد خودروی تاکسی را برای جابه‌جایی بار مغازه های خود و یا ورود به محدوده طرح ترافیک استفاده می کنند. در این شرایط در واقع در خدمت شهروندان نیستند.

مدیرعامل شرکت تاکسیرانی شهر تهران افزود:  مدل نظارتی هوشمند عملا تاکسیران را از غیر تاکسیران تمیز می دهد و این امر علاوه بر ارتقای کارایی سیستم، امکان پشتیبانی بیشتر از تاکسیران در امور رفاهی و معیشتی از جمله تأمین های بیشتر بیمه ای و … را به همراه خواهد داشت.

وحدت کار اضافه کرد: برخی می‌گویند خودروی تاکسی در مالکیت فرد است و سازمان نمی‌تواند بر آن نظارت کند؛ اما در پاسخ باید بگویم که اگر تاکسی شخصی است پس نمی‌تواند از خدمات سازمان تاکسیرانی همچون طرح ترافیک و سوخت اضافه بهره‌مند شود.

مدیرعامل شرکت تاکسیرانی شهر تهران در پاسخ به این سوال که چگونه از فعالیت تاکسی‌ها با خبر می‌شوید؟، اظهار کرد: با استفاده از روش‌های هوشمند که در حال حاضر هم در شرکت‌های مسافری اینترنتی وجود دارد می‌توان نسبت به کنترل تاکسی‌های فعال و غیرفعال اقدام کنیم.

وی با بیان این‌که در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توان این نظارت و کنترل هوشمند تاکسی‌ها را اجرایی کرد، گفت: به جای روش‌های سنتی که از ده ها سال پیش باقیمانده، باید از روش‌های اجرایی نوین استفاده کنیم که در حال طراحی یک اپلیکیشن در سازمان فناوری هستیم که به صورت تحولی و نوآورانه مدل نظارتی ما را پیاده‌سازی کنند.

link

مطالب مرتبط

رمزارزها و فین‌تکنوبیتکس

آموزش و آگاهی در آکادمی نوبیتکس

رشد سریع بازار ارزهای دیجیتال منجر به توجه بسیاری از افراد و کسب‌وکارها به این حوزه شده، اما ورود به این بازارها برای افراد تازه‌کار، چالش‌برانگیز و پیچیده است و
رشد سریع بازار ارزهای دیجیتال منجر به توجه بسیاری از افراد و کسب‌وکارها به این حوزه…
ایرانسل

حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»

ایرانسل ضمن حمایت از برگزاری رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی؛ از داده تا ثروت»، در مرحله داوری ایده‌ها و نوآوری‌های این رویداد حضور دارد. به گزارش روابط عمومی
ایرانسل ضمن حمایت از برگزاری رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی؛ از داده تا ثروت»، در مرحله داوری…
دیوار

پاسخ دیوار به وزارت راه و شهرسازی: به جای تهدید به تعهدات‌تان عمل کنید

مدیرعامل دیوار در واکنش به انتشار خبری با عنوان «هشدار وزارت راه و شهرسازی مبنی بر مسدود شدن بخش املاک دیوار و شیپور»،‌ با اشاره به سابقه این ماجرا گفت: دیوار از ۱۸
مدیرعامل دیوار در واکنش به انتشار خبری با عنوان «هشدار وزارت راه و شهرسازی مبنی بر…
دیوار

هشدار مسدودیت برای بخش املاک «دیوار» و «شیپور» توسط وزارت راه

ابوالفضل نوروزی، مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: «بخش املاک سکوهای دیوار و شیپور تا هفته آینده در صورت عدم فراهم آوردن احراز هویت مالک و
ابوالفضل نوروزی، مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: «بخش املاک سکوهای…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم