رونمایی ابر آروان از Shell ابری برای توسعه و مدیریت سرویس‌ها

ابر آروان در راستای آسان کردن کار توسعه‌دهندگان (Developers)، کارشناسان دواپس (DevOps)، مدیران سیستم (Sysadmin) و مهندسان زیرساخت  (SRE)برای توسعه‌ و مدیریت یکپارچه‌ی سرویس‌های ابری مختلف، از محصول جدید خود به‌نام Shell ابری آروان (Cloud Shell) رونمایی کرد.

 

محصول Shell ابری آروان به‌عنوان ترکیبی از یک محیط توسعه‌ی یکپارچه (Cloud IDE) و ترمینال سفارشی‌سازی شده‌ی آنلاین (Cloud shell)، ابزاری است که امکان توسعه‌ی اپلیکیشن، مدیریت سیستم و زیرساخت ‌را همه جا و با هر دستگاهی فراهم می‌کند. به‌علاوه این محصول با ارایه‌ی محیط یکسانِ توسعه‌‌ی محصول، موقعیت ایده‌آلی را برای آموزش آنلاین ایجاد می‌کند.

ویژگی متمایز محصول جدید ابر آروان برخورداری از زبان‌های برنامه‌نویسی گوناگون، افزونه‌های متنوع VSCode و بسته‌های نرم‌افزاری لینوکس است که به‌شکل پیش‌فرض بر بستر ابر دردسترس توسعه‌دهندگان قرار دارد. در نتیجه، برای توسعه و مدیریت سرویس‌های ابری با Shell ابری آروان تنها لازم است سورس کد را روی این محصول Clone و پروژه‌ی خود را Run کنید.

به‌علاوه کلادشل ابر آروان با ارایه‌ی بیش‌ از ۱۰۰ بسته‌ی نرم‌افزاری لینوکس و به‌کمک زبان‌های برنامه‌نویسی مختلف و مجموعه‌‌ای از دستورهای ساده شده، محیط مناسبی را برای تست کدها فراهم کرده است.

 

از ویژگی‌های عمده‌ی کلادشل ابر آروان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هماهنگ با API و CLI آروان

باتوجه به‌ سازگاری کلادشل ابر آروان با API و CLI ابر آروان، امکان استفاده از قابلیت‌های مختلف محصولات آروان در‌ کم‌ترین زمان و به‌شکل یکپارچه و امن فراهم شده است.

  • محیط توسعه‌‌ی آنلاین

با توجه به امکانات گسترده‌ی Shell ابری آروان که همه جا دردسترس است، در هر زمان می‌توان با استفاده از مرورگرهای مختلف، سرویس‌های ابری را توسعه داد و مدیریت کرد.

  • سازگار با همه‌ی‌ دستگاه‌ها

با Shell ابری آروان امکان توسعه بر بستر ابر فراهم است، در نتیجه، میزان منابع لپ‌تاپ یا کامپیوتر شما مانند Disk و CPU دیگر پارامتر تعیین کننده‌ای برای کار توسعه‌ی محصول نیست. به‌بیان دیگر، با کلادشل ابر آروان امکان توسعه‌ی سرویس‌ها با گوشی همراه یا تبلت در نسخه‌ی PWA با اندازه‌های متفاوت و استاندارد فراهم است.

  • ذخیره‌سازی دایمی

ذخیره‌سازی دایمی داده‌ها، تغییرات و پیکربندی‌های انجام‌شده با حجم دل‌خواه در دیسک‌های پرسرعت، دیگر قابیت ‌‌Shell ابری آروان است.

  • دسترسی به Git

توسعه‌ی سرویس‌های مختلف با یک محصول ابری امکان توسعه، یکپارچه‌سازی و تغییر کدهای موجود در مخزن گیت به‌شکل آنلاین و در کم‌ترین زمان را فراهم می‌کند.

  • افزونه‌های متنوع

طیف گسترده‌ای از افزونه‌های کابردی VSCode به‌شکل پیش‌فرض در Shell ابری آروان دردسترس قرار دارند. بنابراین با این محصول برای توسعه‌ در بیش‌تر موارد نیازی به نصب ابزارها و افزونه‌ها نیست.

 

توسعه و مدیریت سرویس‌های ابری پیش و پس از Shell ابری آروان

برای توسعه‌ی یک سرویس ابری بدون Cloud IDE، ابتدا باید یک سرور لینوکسی تهیه و دست‌کم ۲۰ تا ۳۰ پکیج لینوکسی ضروری روی آن نصب کرد. به‌علاوه باید از لپ‌تاپ یا کامپیوتر شخصی استفاده شود تا زبان‌های برنامه‌نویسی، افزونه‌ها و کانفیگ‌های لازم برای توسعه‌ی سرویس روی آن نصب باشد.

این در حالی است که برای توسعه‌ی اپلیکیشن با محصول جدید ابر آروان که ترکیبی از Cloud IDE وCloud Shell است:

  • از زیرساخت ابری استفاده می‌شود. برای نمونه به‌جای استفاده از Disk Local از Volume یا دیسک ابری استفاده می‌شود. بنابراین وابستگی به سیستم شخصی برای توسعه از بین می‌رود.
  • زبان‌های برنامه‌نویسی مختلف مانند Python, PHP, Java, JavaScript, TypeScript و .NET به‌شکل پیش‌فرض برای توسعه و مدیریت سرویس‌ها دردسترس هستند.
  • افزونه‌های کاربردی VSCode مانند SSH Client برای کنترل ابرک‌های IaaS و Thunder Client برای تست APIها به‌شکل پیش‌فرض در Shell ابری آروان موجود است.
  • بیش از ۱۰۰ بسته‌‌ی نرم‌افزاری لینوکس مانند Kubectl،‌ Helm، Ansible و Terraform به‌شکل پیش‌فرض دردسترس است.
  • امکان شخصی‌سازی Shell ابری آروان با اضافه کردن زبان‌های برنامه‌نویسی، افزونه‌های کاربردی VSCode و پکیج‌های لینوکسی فراهم است.

 

قیمت‌گذاری Shell ابری آروان

از Shell ابری مانند سایر محصولات ابر آروان می‌توان به‌شکل PAYG استفاده و به‌ازای میزان مصرف هزینه پرداخت کرد. کاربران می‌توانند در قالب بسته‌های ۳core, 4core, 8core, 16core, 20core از Shell ابری آروان استفاده کنند.

هم‌چنین با توجه به قیمت‌گذاری این محصول به‌شکل PAYG امکان استفاده از کلادشل ابر آروان برای مصارف مختلف مانند تست کم‌هزینه‌ی سرویس تا توسعه‌ی محصول استفاده کرد. به‌علاوه برای مدیریت هزینه‌ها امکان افزایش یا کاهش منابع با هر بار اجرای Shell وجود دارد.

برای بررسی و تست Shell ابری آروان، علاقه‌مندان می‌توانند در هر ماه ۵ ساعت به‌شکل رایگان از بسته‌ی ۸-core و دیسک ۴۰GB استفاده کنند.

 

توسعه‌ به‌کمک هوش‌مصنوعی در Shell ابری آروان

ابزار Rubberduck امکان دسترسی به ChatGPT را در Shell ابری آروان و به‌دنبال آن توسعه‌ی سرویس‌های مختلف به‌کمک هوش‌مصنوعی را فراهم کرده است.

به‌ این منظور کافی است کلید API سرویسChatGPT  را در Shell ابری آروان وارد کنید تا با یک کلیک ساده به طیف گسترده‌ای از ویژگی‌های کاربردی و قدرت‌مند هوش مصنوعی دسترسی داشته باشید. ChatGPT به شما امکان می‌دهد بدون محدودیت همه‌ی ایده‌های خود را به کدهای اجرایی پیاده‌سازی کنید و در کم‌ترین زمان و با بهترین روش‌ها محصول‌تان را توسعه دهید.

 

محصول Shell ابری آروان برای آموزشگاه‌ها

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها برای آموزش برنامه‌نویسی یکسان نبودن سیستم‌های دانش‌پذیران و تفاوت سیستم‌عامل‌های آن‌هاست. هم‌چنین بسیاری از دانش‌پذیران سیستم شخصی ندارند یا سیستم‌های آن‌ها برای توسعه از منابع کافی برخوردار نیست.

Shell ابری آروان محیطی یکسان را در اختیار مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها قرار می‌دهد تا اساتید درگیر رفع مشکلات ناشی از تفاوت سیستم‌های دانش‌پذیران نشوند. کافی است استاد پس از ورود به کلاس از دانش‌پذیران بخواهد وارد Cloud IDE ابر آروان شوند و برای نمونه شروع به برنامه‌نویسی به زبان Python کنند.

link

مطالب مرتبط

تپسی

تپسی در اسفند ۱۴۰۲ رکورد درآمد ماهانه خود را شکست

گزارش عملکرد منتشر شده‌ی تپسی در کدال بیانگر این است که این شرکت در اسفند ماه ۱۴۰۲ بیش از ۱۰۹ میلیارد تومان درآمد داشته و رکورد درآمد ماهانه خود را شکسته است. درآمد
گزارش عملکرد منتشر شده‌ی تپسی در کدال بیانگر این است که این شرکت در اسفند ماه…
آپارات

قطع همکاری سینما کوروش با سینماتیکت

پردیس سینمایی کوروش که در مجتمع تجاری کوروش قرار دارد و خود را پرفروش‌ترین و بزرگترین پردیس سینمایی ایران معرفی کرده است، اعلام کرد فروش بلیت خود از طریق پلتفرم
پردیس سینمایی کوروش که در مجتمع تجاری کوروش قرار دارد و خود را پرفروش‌ترین و بزرگترین…
دیجی‌پیرمزارزها و فین‌تک

گزارش ۲۰۲۳ دیجی‌پی منتشر شد

دیجی‌پی چهارمین گزارش سالانه خود را منتشر کرد. داده‌های این گزارش مربوط به بازه‌ی دی ۱۴۰۱ تا دی ۱۴۰۲ (سال ۲۰۲۳ میلادی) است. دیجی‌پی در این گزارش اعلام کرده در سال
دیجی‌پی چهارمین گزارش سالانه خود را منتشر کرد. داده‌های این گزارش مربوط به بازه‌ی دی ۱۴۰۱…
خبرها

پادکست اخبار استارتاپی هفته؛ از برخورد با پلتفرم‌های سفر تا تغییر در هیات‌مدیره تپسی

پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته در ایران را دنبال می‌کند. در قسمت ۲۳۷ این پادکست، از
پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم