دیجی‌اکسپرس و راه‌کارهای تازه در دنیای لجستیک

سبک زندگی در حضور فناوری‌های تازه مدام در حال تغییر است. ارتباطات، هوش مصنوعی، بهره‌مندی از کلان‌داده و یادگیری ماشین از جمله فناوری‌هایی هستند که بخش‌های مختلف زندگی را آسان‌تر کرده‌اند. یکی از جذاب‌ترین حوزه‌هایی که تحت‌تأثیر فناوری‌ رشد می‌کند و رفاه زیادی به‌همراه می‌آورد، تحویل و دریافت کالاهای مختلف است. در واقع، با ظهور بسترهای تازه برای جابه‌جایی راحت‌تر اقلام مختلف، پل ارتباطی میان فروشندگان و خریداران کالاها کوتاه‌تر شده است.

 این رفاه را مدیون شرکت‌هایی هستیم که با درک تجارت الکترونیک و به‌کارگیری فناوری‌های مختلف توانسته‌اند مسیر دسترسی خریداران به محصولات موردنظرشان را مطمئن‌تر و سریع‌تر کنند. یکی از بزرگ‌ترین بازیگران این حوزه، شرکت دیجی‌اکسپرس است. در ادامه از آن بیشتر می‌خوانید.

راه‌کارهای خلاقانه دیجی‌اکسپرس در مسیر زنجیره تامین

دیجی ‌اکسپرس از بزرگ‌ترین فعالان حوزه لجستیک و مدیریت تدارکات در زنجیره تأمین کشور است. این شرکت خدمات سریع و مطمئنی را در زمینه دریافت و رساندن کالاهای مختلف از فروشنده به مشتری ارائه می‌کند.

دیجی‌اکسپرس با تکیه بر تکنولوژی، خدمات لجستیکی سریع و مطمئنی برای فروشندگان و مشتریان فراهم می‌کند. در این روند با تخصیص سفارش‌ها به نزدیک‌ترین رانندگان، فرایند ارسال سریع و کوتاه می‌شود.

این مجموعه خلاقانه در پی اضافه‌کردن ارزش‌های تازه به مهم‌ترین بخش زنجیره تأمین کالاها یعنی جابه‌جایی کالا میان فروشنده و خریدار است. در این راه هم از کلان‌داده‌ها و هوش مصنوعی نهایت استفاده را می‌برد. دیجی‌اکسپرس در تمامی مراحل گروه‌بندی مناطق برای ارسال، انتخاب و تقسیم مرسوله بین وسایل نقلیه‌ی مختلف، برنامه‌ریزی مسیرهای بین شهری و داخل شهرها و بهینه‌سازی تمام فرایندها از به‌روزترین فناوری‌ها استفاده می‌کند. این فعالیت‌ها با مشارکت استارتاپ هوش مصنوعی آپتایم انجام می‌شود. به‌کارگیری این فناوری‌های تازه و پرظرفیت، با بهره‌مندی از حضور متخصصان خبره معنا پیدا می‌کند؛ متخصصانی که خوشبختانه، دیجی‌اکسپرس از حضورشان بهره‌مند است. 

خدمات بهینه دیجی‌اکسپرس در مدیریت لجستیک

راه‌کارهای پیشنهادی این شرکت شامل ارسال سریع (Same-Day Delivery)، ارسال در بازه‌های زمانی از پیش تعیین شده (Scheduled Delivery)، تحویل در محل های از پیش تعیین شده (ExpressPoint – Ganje)، و تحویل فوری ۴۵ دقیقه‌ای (Hot Delivery) است. سرویس‌های تحویل فوری، تحویل در اکسپرس‌پوینت و ارسال سریع هم اکنون در چندین شهر ایران در حال فعالیت است و دیگر سرویس‌ها در سراسر ایران در دسترس است.

 

تحویل فوری ۴۵ دقیقه‌ای (Hot Delivery) 

هدف سرویس تحویل فوری ارتقای توانایی فروشندگان در ارسال سریع کالا است. دیجی‌اکسپرس سعی دارد با کوتاه‌کردن بازه زمانی فرستادن محصولات، رضایت، سود و تجربه‌های خوشایندتری را برای خریداران و فروشندگان رقم بزند. 

 

ارسال در بازه‌های زمانی از پیش تعیین شده (Scheduled Delivery)

با خدمات دیجی‌اکسپرس، امکان ارسال کالاها در روزهای انتخابی دیگر هم وجود دارد. با برنامه‌ای دقیق و حساب‌شده، هرکالایی از سمت هر فروشنده‌ای در کمترین زمان ممکن و بی‌هیچ آسیبی به دست مشتریان می‌رسد. جمع‌آوری، پردازش، توزیع و تحویل کالا در کشور پهناوری مانند ایران به تولید و خلق زیرساخت‌هایی اساسی و هوشمند نیاز دارد. سرویس تحویل برنامه‌ریزی‌شده دیجی‌اکسپرس هم با درک همین نیازها و لزوم وجود همین بسترها شروع به کار کرده است. 

 

ارسال سریع (Same-Day Delivery)

امکان رساندن مرسوله‌ با برنامه‌ای مشخص در همان روز هم وجود دارد و به عبارت دقیق‌تر، به‌راحتی می‌توانید محصول خریداری‌شده را در همان روزی دریافت کنید که سفارش را به‌ثبت رسانده‌اید. فاصله درخواست تا دریافت کالاهای مختلف از فروشندگان گوناگون با این خدمات دیجی‌اکسپرس به کمترین زمان ممکن می‌رسد.

 

تحویل در محل های از پیش تعیین شده (ExpressPoint – Ganje)

برای ایجاد رفع مشکلات مربوط به زمان دریافت مرسوله و همچنین سهولت، دقت و بهره‌وری بیشتر در ارسال، دیجی‌اکسپرس مکان‌هایی را در محیط‌های شهری مختلف برای دریافت بسته در زمان دلخواه تعیین کرده‌است. بسته‌های شما هر روز بر اساس تاریخ انتخابی در اکسپرس‌پوینت یا همان مکان‌های تحویل کالا و همچنین کمدهای شهری گنجه قرار می‌گیرد تا شما در زمان مناسب بتوانید به این مکان‌ها مراجعه و بسته‌ی خود را دریافت کنید.

دیجی‌اکسپرس و ذی‌نفعان سرویس‌های مختلف آن

 دیجی‌اکسپرس از سال ۱۳۹۹ وارد اکوسیستم لجستیک هوشمند شده و از همان ابتدا، با چشم‌اندازهای وسیع و همکاری با برترین‌ها سعی در رقم‌زدن تجربه‌های تازه برای فروشندگان و خریداران داشته است. بسته‌های پرشمار دیجی‌کالا هم از سوی دیجی‌اکسپرس در اختیار خریداران قرار می‌گیرند.

برنامه‌ریزی و بهینه‌سازی فرایند ارسال در سطحی به این وسعت با به‌کارگیری ابزارهای لجستیک هوشمند، طراحی روش‌های بهینه و برنامه‌ریزی‌های دقیق مقدور بوده و دیجی‌اکسپرس با پیش‌برد موفق تمام این موارد در کنار هم نمره خوبی از اکوسیستم لجستیک و ارسال کالا دریافت می‌کند. زندگی در دنیای پرسرعت و متغیر کنونی، نیاز به راه‌کارهای تازه دارد. 

دیجی‌اکسپرس هم ایده‌های تازه‌ای برای تزریق رفاه و سرعت به زنجیره تحویل و دریافت مرسوله‌های مختلف در اختیار دارد. این طرح‌های نو و روش‌های خلاقانه با نوعی هم‌افزایی و سود چندجانبه برای همه همراه است. فرقی نمی‌کند که در زنجیره تحویل و دریافت کالا، فروشنده هستید یا خریدار یا واسطه‌ای که مرسوله را جابه‌جا می‌کند. دیجی‌اکسپرس همیشه به بازی‌های برد- برد اعتقاد دارد و برای همین است که در هدف‌گذاری، طراحی فرایندها و پیش‌برد عملیات اجرایی مختلف، تمام ذی‌‌نفعان را در نظر می‌گیرد و به سودآوری برای همه آنها می‌اندیشد. 

مزایای خدمات و اقدامات دیجی‌اکسپرس

مزایایی که همکاری کسب‌وکارهای مختلف با دیجی‌اکسپرس به‌همراه می‌آورد از مصادیق همین رویکرد است. کسب‌وکارهای گوناگون در همکاری با این شرکت به امکانات رنگارنگی دست پیدا می‌کنند. ارسال به‌موقع کالاهایشان به نقاط مختلف کشور و پیگیری لحظه‌ای ارسال سفارشات از جمله فرصت‌هایی است که در اختیار آنها قرار می‌گیرد. در شکل‌گیری شبکه‌ای مؤثر از ارتباطات برای جابه‌جایی انواع مرسوله ، بازیگران دیگر هم نفع می‌برند. 

رانندگان می‌توانند در همکاری با دیجی‌اکسپرس به درآمدی تضمین‌شده دست پیدا کنند و با واریز آنی دستمزدشان دل‌نگرانی و دغدغه‌ای بابت تسویه حساب نداشته باشند. امکان همکاری هر راننده به‌شکل پاره‌وقت یا تمام‌وقت هم وجود دارد. دیجی‌اکسپرس دست رانندگان یعنی مهره‌های مهم شکل‌دهی شبکه تحویل و دریافت کالا را هم در انتخاب محدوده فعالیت باز می‌گذارد. 

چشم‌انداز پیش رو

دیجی‌اکسپرس به دنبال بازی‌های پیروزمندانه‌ای است که تمام بازیکنانش را راضی نگه می‌دارد. این شرکت به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های حوزه جابه‌جایی کالا در زنجیره تأمین فروشِ این روزهای کشور، امسال در نخستین نمایشگاه صنعت پست هم حضور دارد. 

این نمایشگاه با گرد‌هم‌آوردن اهالی صنعت پست در کنار هم بستری برای تبادل دانش و طرح دستاوردهای این حوزه فراهم کرده است. موضوعات مرتبط با پست، تجارت الکترونیک و لجستیک هوشمند از محورهای اصلی برگزاری نمایشگاه هستند. 

برای آشنایی با جدیدترین فناوری‌های صنعت پست و لجستیک می‌توانید به غرفه دیجی‌اکسپرس در مصلی تهران، سالن شبستان مراجعه کنید. شناخت چشم‌اندازهای شرکت، فرصتی بی‌نظیر برای خلق ارتباطات بیشتر فراهم می‌کند. دیجی‌اکسپرس از ۸ تا ۱۱ خرداد ۱۴۰۲، پذیرای علاقه‌مندان به آشنایی بیشتر خواهد بود.

link

مطالب مرتبط

تپسی

تپسی در اسفند ۱۴۰۲ رکورد درآمد ماهانه خود را شکست

گزارش عملکرد منتشر شده‌ی تپسی در کدال بیانگر این است که این شرکت در اسفند ماه ۱۴۰۲ بیش از ۱۰۹ میلیارد تومان درآمد داشته و رکورد درآمد ماهانه خود را شکسته است. درآمد
گزارش عملکرد منتشر شده‌ی تپسی در کدال بیانگر این است که این شرکت در اسفند ماه…
آپارات

قطع همکاری سینما کوروش با سینماتیکت

پردیس سینمایی کوروش که در مجتمع تجاری کوروش قرار دارد و خود را پرفروش‌ترین و بزرگترین پردیس سینمایی ایران معرفی کرده است، اعلام کرد فروش بلیت خود از طریق پلتفرم
پردیس سینمایی کوروش که در مجتمع تجاری کوروش قرار دارد و خود را پرفروش‌ترین و بزرگترین…
دیجی‌پیرمزارزها و فین‌تک

گزارش ۲۰۲۳ دیجی‌پی منتشر شد

دیجی‌پی چهارمین گزارش سالانه خود را منتشر کرد. داده‌های این گزارش مربوط به بازه‌ی دی ۱۴۰۱ تا دی ۱۴۰۲ (سال ۲۰۲۳ میلادی) است. دیجی‌پی در این گزارش اعلام کرده در سال
دیجی‌پی چهارمین گزارش سالانه خود را منتشر کرد. داده‌های این گزارش مربوط به بازه‌ی دی ۱۴۰۱…
خبرها

پادکست اخبار استارتاپی هفته؛ از برخورد با پلتفرم‌های سفر تا تغییر در هیات‌مدیره تپسی

پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته در ایران را دنبال می‌کند. در قسمت ۲۳۷ این پادکست، از
پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم