همکاری پارک فناوری پردیس با ۴۰ مجموعه خارجی در راستای توسعه صادرات

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل پارک فناوری پردیس با اشاره به این که هم اکنون پارک فناوری پردیس با ۴۰ مجموعه خارجی در تعامل است، از تسهیل صادرات از طریق پارک فناوری خبر داد.

 

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، امین رضا خالقیان، مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل پارک فناوری پردیس با اشاره به دستاوردهای پارک فناوری در تعامل با سایر کشورها گفت: مهمترین نکته در تعامل با سایر کشورها این است که از طریق ارتباط پارک‌های فناوری با مراکز مشابه خود در کشورهای دیگر، انتقال تجربیات در حوزه ایجاد، توسعه و مدیریت پارک‌های فناوری به شکل مناسبی صورت گیرد.

 

وی با بیان اینکه تعامل با سایر کشورها کمک می‌کند تا این مجموعه‌ها، مدل‌های مدیریتی و توسعه‌ای خود را به نحو بهتری اجرایی کنند، ادامه داد: تبادل فناورانه میان اعضای پارک‌ها و شرکت‌های فناور و دانش بنیان از دیگر دستاوردهای همکاری با سایر کشورهاست که تعاملات بین المللی را می‌توانند از این طریق به کشورهای دیگر عرضه کنند.

 

خالقیان خاطر نشان کرد: پارک فناوری پردیس بر همین اساس با ۴۰ مجموعه مشابه دیگر در سایر کشورها همکاری داشته و این همکاری‌ها در حال توسعه است. ونزوئلا اولین کشور همکار با پارک فناوری پردیس نیست اما اولین کشوری است که از الگوی توسعه پارک فناوری پردیس استفاده کرده و یک پارک فناوری را بر همین اساس در کشور خود تاسیس کرده است.

 

خالقیان افزود: همکاری‌های مشابهی با اکوادور، عمان، روسیه، بلاروس و چند کشور دیگر داشته‌ایم و تلاش می‌شود تا این همکاری‌ها نتیجه بخش باشد. مدل توسعه پارک فناوری پردیس مبتنی بر همکاری دولت و بخش خصوصی است و این مدل توسعه می‌تواند در سایر کشورها نیز ترویج پیدا کند.

 

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل پارک فناوری پردیس اظهار کرد: توسعه صادرات یکی از دستاوردهای دیگر همکاری بین المللی پارک فناوری پردیس است. در نخستین مورد یک شرکت مستقر در این پارک از طریق همین همکاری‌ها، موفق به صادرات هزار دستگاه همودیالیز به کشور ونزوئلا شد.

 

خالقیان با تاکید بر این که فروش فرآورده‌های مکمل پروبیوتیک نیز در دستور کار قرار گرفته است، گفت: باید توجه داشت که جرقه اولیه این اتفاق با حضور پارک فناوری در ونزوئلا و بازدید رئیس جمهور این کشور از توانایی های ایران، کلید خورد. بر همین اساس نیز تلاش می‌شود تا پس از سفر رئیس جمهوری به اندونزی، همکاری‌ها در حوزه پارک فناوری با اندونزی نیز آغاز شود.

 

لازم به ذکر است در سال ۱۴۰۱ پارک فناوری ونزوئلا با تجربه و الگوی پارک فناوری پردیس ایران، تأسیس شد.

link

مطالب مرتبط

رمزارزها و فین‌تکنوبیتکس

آموزش و آگاهی در آکادمی نوبیتکس

رشد سریع بازار ارزهای دیجیتال منجر به توجه بسیاری از افراد و کسب‌وکارها به این حوزه شده، اما ورود به این بازارها برای افراد تازه‌کار، چالش‌برانگیز و پیچیده است و
رشد سریع بازار ارزهای دیجیتال منجر به توجه بسیاری از افراد و کسب‌وکارها به این حوزه…
ایرانسل

حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»

ایرانسل ضمن حمایت از برگزاری رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی؛ از داده تا ثروت»، در مرحله داوری ایده‌ها و نوآوری‌های این رویداد حضور دارد. به گزارش روابط عمومی
ایرانسل ضمن حمایت از برگزاری رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی؛ از داده تا ثروت»، در مرحله داوری…
دیوار

پاسخ دیوار به وزارت راه و شهرسازی: به جای تهدید به تعهدات‌تان عمل کنید

مدیرعامل دیوار در واکنش به انتشار خبری با عنوان «هشدار وزارت راه و شهرسازی مبنی بر مسدود شدن بخش املاک دیوار و شیپور»،‌ با اشاره به سابقه این ماجرا گفت: دیوار از ۱۸
مدیرعامل دیوار در واکنش به انتشار خبری با عنوان «هشدار وزارت راه و شهرسازی مبنی بر…
دیوار

هشدار مسدودیت برای بخش املاک «دیوار» و «شیپور» توسط وزارت راه

ابوالفضل نوروزی، مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: «بخش املاک سکوهای دیوار و شیپور تا هفته آینده در صورت عدم فراهم آوردن احراز هویت مالک و
ابوالفضل نوروزی، مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: «بخش املاک سکوهای…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم