وزیر ارتباطات: به «آمازون» و «ای بی» نیاز نداریم

وزیر ارتباطات گفت: به‌دلیل وجود پلتفرم‌های بومی قوی در حوزه تجارت الکترونیکی، کسی در کشور احساس نیاز به خدماتی چون آمازون و Ebay ندارد.

 

عیسی زارع پور امروز صبح در مراسم افتتاحیه نخستین همایش و نمایشگاه بین المللی صنعت پست،تجارت الکترونیک،لجستیک هوشمند و صنایع وابسته که در شبستان مصلی تهران برگزار شد با اشاره به کسب و کارهای اینترنتی گفت: همانگونه که قبلا اشاره شده کسب و کار های اینترنتی یا اقتصاد دیجیتال درکشور ما زودتر شروع شد و ما جزء کشورهای پیشرو در اقتصاد دیجیتال هستیم۔

وی افزود: در حال حاضر ۹۸ درصد پول ها به صورت الکترونیکی جابه جا می شود و درنتیجه پیشرفت این فرایند به زیر ساخت ها و مقدمات نیاز دارد.

زارع پور با اشاره به اینکه درحال حاضر جزء کشورهای برتر در اقتصاد دیجیتال هستیم ادامه داد: اولین نیازمندی های اقتصاد دیجیتال زیر ساخت است. نه تنها در شهرها بلکه در روستاها جزء چند کشور دنیا هستیم که به اقتصاد دیجیتال رسیده است۔

وی ادامه داد: درحال حاضر ۴ هزار روستا به اینترنت پرسرعت متصل شدند یعنی نزدیک ۹۲ درصد به اینترنت پرسرعت متصل شدند و تا آخرسال هیچ روستای بالای ۲۰ خانواری نداریم که به اینترنت دسترسی ندارند۔

وزیر ارتباطات گفت: الحمدالله در حوزه سکوها و پلتفرم های داخلی ما جزو کشورهایی هستیم که پلتفرم‌های بومی خود را داریم و در حال حاضر نیاز کشور در خرید و فروش برخط از طریق پلتفرم های داخلی انجام می‌شود.

وی در ادامه گفت: لجستیک قابل اتکا و هوشمند از دیگر زیرساخت‌های مورد نیاز است و بحث تضمین کالا و و حساب امانی هم از موارد مورد توجه است که ما موضوع حساب امانی را پیگیری می کنیم. بخش خصوصی در این زمینه اقداماتی انجام داده است اما در آیین نامه سال گذشته بانک مرکزی موظف به ایجاد حساب امانی شد.

زارع پور با اشاره به اینکه به‌دلیل وجود پلتفرم‌های بومی قوی در حوزه تجارت الکترونیکی، کسی در کشور احساس نیاز به خدماتی چون آمازون و Ebay ندارد گفت: ما پلتفرم‌های بومی قوی در حوزه تجارت الکترونیکی داریم و باید به افرادی که برای این موضوع تلاش کرده‌اند، سرداران استقلال کشور گفت. یک عده در میدان جنگ جنگیدند تا خاک ما به دشمن نرسد و یک عده از جوانان نخبه ما نیز تلاش کرده‌اند تا در فضای مجازی به دشمن نیازمند نشویم و خاکمان را در این فضا به آن‌ها ندهیم.

وزیر ارتباطات گفت: وزارت ارتباطات حامی شرکت های دانش بنیان درحوزه فناوری اطلاعات و زیر ساخت و پلتفرم است و به بومی سازی های داخلی توجه بسیار داریم.

وی افزود: در روز جهانی ارتباطات نمایشگاهی ازتجهیزات تولید داخل که در ۲۰ ماه گذشته بومی سازی شده بود داشتیم این موضوع خیلی خوب است چرا که درحوزه بومی سازی اولویت های جدیدی انجام دادیم و شرکت ها در این حوزه حمایت می شوند.

زارع پور افزود: قابلیت اتصال متقابل بین پیامرسان ها راه اندازی شد. این قابلیت خوبی است که درحال حاضر در کلاس جهانی اتحادیه اروپا آن را به قانون تبدیل کرده و از ۶ یا ۷ ماه دیگر در اروپا برای تمام سکوها و پلتفرم های جهانی اجرایی می شود۔ ما این کار را شروع کردیم. دیگر مردم نیاز ندارند چند پیامرسان در گوشی خود متصل کنند بلکه یک پیامرسان کافی است۔

وی در ادامه گفت: با استفاده از فناوری های جدید ازجمله هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء و … امیدواریم شاهد پست هوشمند نیز باشیم. ما فاصله داریم تا به پست هوشمند برسیم. باید حداکثر استفاده خود از فناوری‌های نوین را داشته باشیم تا درنهایت خدمت قابل اتکا به مردم ارایه بدهیم.

زارع پور به پروژه فیبر نوری اشاره کرد و افزود: در زمینه فیبر نوری هم تا الان سه میلیون و ۲۰۰ هزار خانوار تحت پوشش فیبر نوری قرار گرفتند و در نظر داریم تا پایان سال ۸ الی ۱۰ میلیون نفر تحت پوشش قرار بگیرند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در برنامه هفتم اشاره شده که ترافیک داخلی باید به ۷۰ درصد برسد، ما پیشنهاد کردیم و این بند حذف شد ما با نیاز کشور برنامه ریزی می کنیم وظیفه ما این است که خدمات با کیفیت برای مردم فراهم کنیم چه داخلی و چه خارجی که طبق قواعد جمهوری اسلامی ایران در کشور فعالیت کند.

زارع پور ادامه داد: وظیفه اصلی ما ارائه خدمات با کیفیت برای مردم ما است که در این مسیر داریم قدم بر می داریم برای اولین بار در قانون برنامه هفتم توسعه که امروز هم در دولت تصویب شد فصل جدا برای بخش ارتباطات، فناوری اطلاعات، شبکه ملی اطلاعات و هوشمند سازی پیش بینی شد.

وی افزود: در برنامه هفتم بندهای خوبی پیش بینی شده که امیدواریم زمینه رشد و پیشرفت صنعت ارتباطات در کشور را فراهم کند.

زارع پور در ادامه درخصوص تنظیم ساعت تلفن همراه گفت: در شهریور سال گذشته بحث عدم تغییر ساعت را در سایت یانا که سایت بین المللی تنظیم ساعت است، بارگذاری شد و از ثانیه های اول تغییر کرد. در سال ۱۴۰۲ هم تمام سرورهای جهانی ساعت دقیق را نشان می دهند بنابراین موضوع عدم تطابق تغییر ساعت در تلفن همراه مساله نرم افزاری برخی گوشی ها است.

وی ادامه داد:برخی از مدل های گوشی نیاز به بروزرسانی دارند که کارخانه تولید کننده گوشی باید آن را انجام دهد. در حال حاضر شاید بالای ۹۰ درصد گوشی ها این روز رسانی را انجام داده اند و در برخی از مدل های گوشی که عمدتا سامسونگ هستند این به روز رسانی انجام نشده است. ما همچنان درحال رایزنی هستیم اما متولی اصلی این موضوع وزارت ارتباطات نیست.

link

مطالب مرتبط

خبرها

دادستانی ۱۳ پلتفرم را از فروش بلیط هواپیما منع کرد و سازمان هواپیمایی ممنوعیت را موقتا تعلیق کرد

براساس نامه‌ای که دادستانی صادر کرده، فروش بلیط هواپیما در ۱۳ پلتفرم از جمله علی‌بابا، اسنپ‌تریپ، فلای‌تودی، فلایتیو، مستربلیط و سفرمارکت ممنوع اعلام شده است.
براساس نامه‌ای که دادستانی صادر کرده، فروش بلیط هواپیما در ۱۳ پلتفرم از جمله علی‌بابا، اسنپ‌تریپ،…
خبرها

نشست رییس جمهور با فعالان کسب‌وکارهای اینترنتی؛ درخواست برای توجه بیشتر به این عرصه

سید ابراهیم رییسی در چهارمین نشست رمضانی خود با اصناف و اقشار مختلف، بعد از ظهر شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ در نشستی، به گفت‌ و شنود با جمعی از فعالان کسب و کارهای فضای مجازی
سید ابراهیم رییسی در چهارمین نشست رمضانی خود با اصناف و اقشار مختلف، بعد از ظهر…
گلرنگ

مجوز فعالیت صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیرشرکتی گلرنگ صادر شد

صندوق پژوهش و فناوری سرمایه‌گذاری خطرپذیرشرکتی گلرنگ (Golrang CVC Fund) به عنوان بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر کشور با سرمایه ثبتی ده هزار میلیارد ریال (حدود ۱۶
صندوق پژوهش و فناوری سرمایه‌گذاری خطرپذیرشرکتی گلرنگ (Golrang CVC Fund) به عنوان بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر…
خبرها

ممنوعیت پرواز چارتری در ایام نوروز

رییس سازمان هواپیمایی کشوری از ممنوعیت پروازهای چارتری در ایام نوروز ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: با ایرلاین‌های گران‌فروش برخورد می‌کنیم. محمد محمدی‌بخش، رییس سازمان
رییس سازمان هواپیمایی کشوری از ممنوعیت پروازهای چارتری در ایام نوروز ۱۴۰۳ خبر داد و گفت:…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم