مدیرعامل جدید فلایتیو معرفی شد؛ فلایتیو وارد بازار اقامتگاه می‌شود

به گزارش استارتاپ۳۶۰، در مراسم معارفه کامیار ایرانی، مدیرعامل جدید فلایتیو اعلام شد که این پلتفرم گردشگری (OTA) به زودی طی همکاری با استارتاپ «هومسا» وارد بازار اجاره آنلاین اقامتگاه خواهد شد.

مدیرعامل جدید فلایتیو؛ از آمادئوس تا علی‌بابا

در این مراسم علی کشفی، هم‌بنیانگذار و عضو هیات مدیره فلایتیو گفت: «آقای کامیار ایرانی که به عنوان مدیرعامل جدید فلایتیو انتخاب شده، ۱۸ سال سابقه کار در شرکت آمادئوس ایران را دارد و سه سال از مدیران ارشد شرکت سفرهای علی‌بابا بود.»

کشفی تصریح کرد: پیشتر ما برای گرفتن وب سرویس پروازهای خارجی به شرکت آمادئوس مراجعه کردیم، چون از ابتدا تمرکز ما ارایه سرویس پرواز خارجی بود. آمادئوس شرایط سختی گذاشته بود تا هر کسی نتواند این مجوز را دریافت کند. اعتماد آقای ایرانی به فلایتیو که آن زمان در آمادئوس حضور داشتند، باعث شد تا ما بتوانیم به عنوان اولین شرکت با یک تجربه کاربری خوب سرویس پرواز خارجی را در کشور ارایه دهیم. جالب بود تا چند سال بعد هر کسی که می‌خواست این سرویس را ارایه دهد آقای ایرانی آنها را به ما معرفی می‌کرد.

کامیار ایرانی، مدیرعامل جدید فلایتیو در این مراسم بیان کرد: «در این ۲۵ سالی که در حوزه گردشگری کار می‌کنم از آژانس‌های مسافرتی شروع کردم و در ابتدا از سال ۲۰۰۳ از بخش کال سنتر آمادئوس وارد این شرکت شدم و بعد از ۳ سال مدیر کال سنتر و پس از دو سال مدیر محصول و سپس مدیر مارکتینگ شدم. در نهایت مدیرعامل کشوری مجموعه آمادئوس شدم. این دوران حدود ۱۸ سال زمان برد و اکنون در فلایتیو مشغول هستم.»

 

کامیار ایرانی، مدیرعامل جدید فلایتیو

تمرکز فلایتیو روی نیازهای مسافر است

ایرانی در خصوص حضورش در فلایتیو گفت: من موسسان فلایتیو را پیشتر می‌شناختم. هر شرکتی شخصیت هم‌‌موسسان‌اش را می‌گیرد. فلایتیو مجموعه خوش‌نامی است؛ خوش‌نامی و آشنایی‌ام با مدیران فلایتیو و سینرژی اینجا باعث شد تا به فلایتیو بیایم.

به گفته ایرانی دلیل رشد اصلی OTA ها در این سال‌ها، شفافیت، کیفیت محصول و تمرکز روی نیازهای اصلی مشتری بوده است. ایرانی ادامه داد: تمرکز ما امسال نیازسنجی مشتریان و ارایه خدمات در مورد آن نیازهاست. در کنار این موضوع در حال مطالعه هوش مصنوعی هستیم تا ببینیم در کجای خدمات پس از فروش‌مان می‌توانیم از این سرویس‌ها استفاده کنیم.

مدیرعامل فلایتیو درباره نسخه جدید پلتفرم‌شان اعلام کرد: «در تابستان سایت‌مان را باز طراحی می‌کنیم که تاثیر به‌سزایی در تجربه مشتری و سرعت پلتفرم خواهد داشت.»

به گفته کامیار ایرانی در پرواز خارجی هنوز هم بیش از نصف مشتری‌ها به صورت آفلاین بلیت پرواز خارجی می‌خرند. او گفت: «خیلی از مسیرها پیچیدگی فرآیند خرید دارد. در بیشتر سایت‌ها این مسیر آسان نیست؛ می‌خواهیم این مسیر را تسهیل کنیم. بعضی از تامین‌کننده‌ها الان سرویس مقایسه و امتیازدهی پروازها را ارایه ‌می‌کنند؛ برای مثال در خارج از کشور میزان آلایندگی پرواز را هم به مسافر اعلام می‌کنند.»

ایرانی همچنین در خصوص وجه تمایز فلایتیو نسبت به رقبا گفت: «در واقع مدت زیادی ‌است که تمام سایت‌ها، پلتفرم‌ها و اپلیکیشن‌ها یک شکل شده‌اند و وجه تمایز خاصی نسبت به یکدیگر ندارند، اما ما در فلایتیو در تلاشیم روی نیازهای ناشناخته و کمتر دیده شده کاربر متمرکز شویم. برای مثال خرید پرواز تهران به ترکیه چالش خالصی ندارد؛ اما پرواز تهران – تورنتو برای کاربران پیچیده است و ما روی چنین نیازهایی متمرکزیم. در نسخه جدید فلایتیو روی بررسی پیچیدگی‌های رفتار آنلاین هم کار کرده‌ایم.»

فلایتیو به‌زودی فروش اقساطی و اجاره اقامتگاه ارایه خواهد کرد

ایرانی در ادامه صحبت‌های خود بیان کرد: در حال حاضر مقایسه فروش صندلی‌های هواپیما در کشور نشان می‌دهد که از سال گذشته حجم سبد در فلایتیو ۶۰ درصد بزرگتر شده است که بخش عمده‌ای از آن به دلیل افزایش قیمت ارز است. مدیرعامل فلایتیو با اشاره به افزایش قیمت بلیت‌ها اعلام کرد در حال بررسی شرایط برای همکاری با شرکت‌های لندتک برای فروش اقساطی هستند.

علی کشفی، عضو هیات مدیره فلایتیو اعلام کرد که آنها در حال بررسی همکاری با استارتاپ اجاره اقامتگاه «هومسا» برای ارایه اقامتگاه‌ هستند که این همکاری ممکن است به ادغام، تملیک یا همکاری مشترک بیانجامد.

مدیرعامل فلایتیو در بخش انتهایی صحبت‌های خود گفت: ما هیچ‌گاه بازیگر اول شدن را فدای کیفیت خدمات‌مان نمی‌کنیم. اول شدن قطعا جز اهداف اول‌مان است، اما کیفیت را فدای کمیت نمی‌کنیم.

کشفی در انتها گفت: در پرواز خارجی و هتل فروشنده برتر هستیم، اما هیچ‌گاه تمرکزمان روی اولین و بهترین نبوده اما تلاش‌مان را می‌کنیم. او گفت: یک گزارش مبسوط ۲ سالانه مربوط به داده‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱ فلایتیو را به زودی منتشر می‌کنیم. به گفته کشفی فلایتیو در پرواز خارجی رشد داشته، اما در پرواز داخلی رشدشان کمتر بوده است که متاثر از کرونا بوده و نمی‌توان این سال را مبنا قرار داد.

link

مطالب مرتبط

خبرها

مرکز نوآوری پلنت گزارش عملکرد خود را در سال ۱۴۰۲ منتشر کرد

شبکه نوآفرینی سرآمد با نام تجاری پلنت، در خرداد ماه ۱۳۹۸ با استقرار در کارخانه نوآوری آزادی راه‌اندازی شد. پلنت به عنوان مرکز نوآوری در صنعت بیمه نقش نقطه اتصال
شبکه نوآفرینی سرآمد با نام تجاری پلنت، در خرداد ماه ۱۳۹۸ با استقرار در کارخانه نوآوری…
دیوار

دیوار و شیپور باز هم تهدید شدند

اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس اعلام کرد دیوار و شیپور با طرح مقابله با سوداگری بازار مسکن همراه نیستند و در صورت عدم همراهی، باید مانع فعالیت این دو سایت شد. به
اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس اعلام کرد دیوار و شیپور با طرح مقابله با سوداگری…
داتینرمزارزها و فین‌تک

در راستای توانمندسازی مالی صورت گرفت: ارائه طرح تسهیلاتی «پیش‌درآمد» بدون کارمزد

سومین طرح تسهیلاتی ویپاد، ترابانک پاسارگاد به نام «پیش‌درآمد» در راستای توانمندسازی مالی در دسترس عموم قرار گرفت. ویپاد پس از طرح تسهیلاتی «برآیند» با سقف پنجاه
سومین طرح تسهیلاتی ویپاد، ترابانک پاسارگاد به نام «پیش‌درآمد» در راستای توانمندسازی مالی در دسترس عموم قرار گرفت.…
تپسی

گزینه «عجله ندارم» هم از تپسی حذف شد

تپسی اعلام کرد گزینه «عجله ندارم» به ‌دستور قضایی از ابتدای هفته جاری از این تاکسی اینترنتی حذف شده است. پس از فشار سازمان تعزیرات حکومتی به اسنپ و تپسی در بهمن ماه
تپسی اعلام کرد گزینه «عجله ندارم» به ‌دستور قضایی از ابتدای هفته جاری از این تاکسی…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم