فرزین فردیس مدیرعامل سرآوا شد

هیات مدیره جدید سرآوا «فرزین فردیس» را به عنوان مدیرعامل جدید این شرکت انتخاب کرده است.

 

فرزین فردیس عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی تهران، عضو هیات مدیره شرکت‌های پارس سامان و صباسل آریا، دانش آموخته مهندسی برق و کارشناس ارشد مدیریت اجرایی (MBA) از دانشگاه صنعتی شریف، جانشین علی فیاض‌بخش شد.

 

براساس آنچه سرآوا اعلام کرده است، علی فیاض‌بخش از بهمن ماه سال ۱۳۹۸ پس از دوران مدیرعاملی علی سمساریلر، عهده‌دار مسوولیت مدیرعاملی و عضو هیات مدیره سرآوا بود. فیاض‌بخش که از سال ۱۳۹۶ با سمت معاون ارشد استراتژی و سرمایه‌گذاری به سرآوا پیوسته بود، طی سه سال و نیم اخیر به عنوان مدیرعامل سرآوا تلاش‌های زیادی برای تعیین تکلیف سهامداری سرآوا در شرکت‌های سرمایه‌پذیر آن همچون تخفیفان، الوپیک و علی‌بابا کرد که منجر به خروج و یا فروش سهام سرآوا در برخی از آنها گردید. همچنین فیاض‌بخش با همکاری هیات مدیره سرآوا تمامی راهکارهای ممکن را در راستای IPO (عرضه اولیه) شرکت‌های پورتفولیوی سرآوا به‌خصوص دیجی‌کالا به بازار سرمایه دنبال کرد. در راستای استمرار این تلاش‌ها فیاض‌بخش به مسوولیت‌های خود به عنوان نماینده سرآوا در هیات مدیره این شرکت‌های سرمایه‌پذیر از جمله دیجی‌کالا ادامه خواهد داد.

 

انتهای سال ۱۴۰۱ بود که سعید رحمانی موسس سرآوا در توییتی اعلام کرد که پس از ۴ سال کناره‌گیری از مدیرعاملی و حتی عضویت هیات‌مدیره این شرکت، به سرآوا بازگشته است. او تصریح کرد: «سرآوا از ابتدای تاسیس تاکنون در کنترل بخش خصوصی بوده و هست. سرآوا هیچ‌گاه حاکمیتی نبوده و نیست. به‌عنوان بنیان‌گذار سرآوا با شما کارآفرینان کشورم عهد می‌بندم که اگر روزی این واقعیت تغییر بکند، خواهم گفت…»

 

پس از برگزاری مجمع عمومی سالانه سرآوا در تاریخ ۲۱ اسفند ۱۴۰۱، اعضای جدید هیات مدیره سرآوا از سوی سهامداران این شرکت انتخاب شدند. هیبت‌الله سمیع به عنوان رییس هیات مدیره، سعید رحمانی نایب رییس هیات مدیره، فرهاد مرتضوی نژاد، علیرضا صالحی فروز و فرزین فردیس از دیگر اعضای هیات مدیره جدید سرآوا هستند.

 

با توجه به چالش‌های اخیر سرآوا در انجام سرمایه‌گذاری‌های جدید و موانع متعدد که مانع ورود استارتاپ‌ها به بورس شده است و تهمت‌ها و تهدیدهایی که منجر به خروج سعید رحمانی بنیانگذار این شرکت از آن گردید، باید دید آینده این شرکت با هیات مدیره و مدیرعامل جدید چگونه رقم خواهد خورد.

 

اکوسیستم استارتاپی کشور در حالی با چالش‌های گوناگون دست و پنجه نرم می‌کند که کمی آن‌سوتر در کشورهای همسایه ایران ده‌ها یونیکورن با ارزش بیش از یک میلیارد دلار به منصه ظهور رسیده‌اند و طبق گزارش‌های محققان عرب، پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۳۰، ۴۵ یونیکورن در منطقه منا متولد شوند. سرآوا که بزرگترین صندوق پیشروی سرمایه‌گذاری جسورانه ایران محسوب می‌شود و تاکنون بیش از ۳۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری در اکوسیستم استارتاپی ایران انجام داده است، جلوتر از بسیاری از شرکت‌های مشابه در کشورهای منطقه حرکت می‌کرد. اما امروز نه تنها سرآوا، بلکه کل اکوسیستم کشور حال خوشی ندارد. محدودیت‌های اینترنتی و انواع و اقسام فشارهای رگولاتوری، روی خوش نشان ندادن صاحبان سرمایه در کشور به تزریق پول به چرخه شرکت‌های استارتاپی، قفل شدن ورود به بورس شرکت‌های بزرگ استارتاپی همچون دیجی‌کالا، بازار و اسنپ و عدم وجود تجربه بزرگ خروج سرمایه‌گذاران پس از یک دهه سرمایه‌گذاری، کاهش ارزش پول ملی و سیل مهاجرت نیروهای متخصص این شرکت‌ها به خارج از کشور، نفس‌های اکوسیستم را به شماره انداخته است و برخی حتی مراسم عزاداری اکوسیستم را برگزار و حلوا پخش کردند! با تغییرات اخیر در ترکیب هیات مدیره سرآوا، انتخاب مدیرعامل جدید و بازگشت شخص شماره یک شرکت، سعید رحمانی بنیانگذار و مدیرعامل اسبق سرآوا به آن، انتظار می‌رود سرآوا بار دیگر نقش مهمی در اکوسیستم کارآفرینی کشور ایفا کند.

link

مطالب مرتبط

ایرانسل

آغاز نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (IRAN EXPO 2024)، با حضور ایرانسل توسط رئیس‌جمهوری، برای بازدیدکنندگان داخلی و خارجی افتتاح شد. به گزارش روابط
ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (IRAN EXPO 2024)، با حضور ایرانسل توسط رئیس‌جمهوری، برای…
رمزارزها و فین‌تکنوبیتکس

واریز و برداشت دای (DAI) و یو اس دی (USDC) با کارمزد کمتر در نوبیتکس

امکان واریز و برداشت استیبل کوین های دای (DAI)  و یو اس دی سی (USDC) در شبکه آربیتروم و پالیگان، کارمزد نقل و انتقال این رمزارزها در نوبیتکس راه کاهش داد. شبکه آربیتروم
امکان واریز و برداشت استیبل کوین های دای (DAI)  و یو اس دی سی (USDC) در…
خبرها

معاون علمی و ‌فناوری رییس‌جمهور: کسب‌وکارهای دانش‌بنیان را نباید تعطیل کرد

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در نشست خبری خود اعلام کرد این دید غلطی است که برخی فضا را به گونه‌ای درست می‌کنند که حاکمیت به دنبال
روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در نشست خبری خود اعلام کرد این…
اسنپ

اعلام نتایج طرح اسنپ برای کودکان مناطق کم‌برخوردار

اسنپ ۵۹۹ سفر خود را برای کودکان بیمار تحت پوشش «خیریه‌ پزشکی نوین» به مدت ۳ ماه رایگان کرد. به گزارش روابط عمومی اسنپ، این طرح با ارزش ۴۷ میلیون و ۷۵۳ هزار تومان برای
اسنپ ۵۹۹ سفر خود را برای کودکان بیمار تحت پوشش «خیریه‌ پزشکی نوین» به مدت ۳…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم