چرا معامله تعهدی تبدیل، ما را به آینده صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی امیدوار می‌کند؟

تحریم کلیدواژه‌ای است که در سال‌های اخیر تبدیل به پتکی برای بستن مسیر کاربران ایرانی برای استفاده از بسترهای بین‌المللی در بازارهای مالی شده است و صرافی‌های ارز دیجیتال نیز از این امر مستثنی نبوده‌اند. مسلما وقتی صحبت از یک بازار حرفه‌ای و معاملات حرفه‌ای به میان می‌آید، نیاز به بستری حرفه‌ای و همه چیز تمام برای معاملات نیز خواهد بود؛ اما متاسفانه کاربران ایرانی از بسیاری از این امکانات محروم مانده بودند تا تبدیل به عنوان یک صرافی ایرانی در حال عوض کردن ورق است.

در سال‌های گذشته صرافی‌های خارجی زیادی که البته نمی‌توانیم درباره کیفیت آنها بد صحبت کنیم، به بهانه تحریم‌ها و چالش‌های ناشی از آن، از ارائه خدمات به کاربران ایرانی سر باز زده‌اند. همه چیز از بایننس شروع شد و در ادامه بای‌بیت و کوکوین و … هم به این جمع اضافه شدند. همین موضوع باعث نگرانی‌های زیادی برای کاربران ایرانی شده است؛ اکنون با اضافه شدن معاملات تعهدی به صرافی تبدیل امیدواری‌ها به صرافی‌های داخلی بیشتر شده و در آینده احتمالا ایرانی‌ها از خدمات صرافی‌های خارجی کاملا بی‌نیاز خواهند شد.

معاملات تعهدی در تبدیل

همیشه وقتی در مقالات مختلف صحبت از خرید ارز دیجیتال به میان می‌آمد، سعی می‌کردیم تا بهترین شرایط را برای کاربران ایرانی تشریح کنیم. در صادقانه‌ترین شرایط، هر چند برای معاملات اسپات همه ایرانی‌ها را به استفاده از خدمات صرافی‌های معتبر سوق می‌دادیم، اما در معاملات تعهدی و مزیت‌های آن دستمان بسته بود تا اکنون که این پروسه در یکی دو صرافی معتبر آغاز شده و تبدیل به عنوان اولین صرافی ایرانی امکان معاملات تعهدی را با امکان انجام همزمان معاملات خرید و فروش در هر دو جهت با اهرم را فراهم کرده است.

انجام معاملات تعهدی همه آمال و نیازهای کاربران ایرانی برای عدم نیاز به صرافی‌های خارجی نیست، اما می‌تواند شروعی قدرتمند برای آن باشد. خیلی بی‌انصافی است که این قابلیت را در یک صرافی داخلی ببینیم و ساده از آن بگذریم. شاید تا همین چند ماه پیش خوش بین‌ترین کاربر ایرانی هم تصور نمی‌کرد که معاملات تعهدی را در صرافی‌های داخلی در دسترس داشته باشد. هر چند هنوز هم مشکلاتی در این باره وجود دارد و خدمات صرافی تبدیل به بهترین  صرافی‌های جهان از این بابت نرسیده، اما اولین قدم و اولین پله را آنها برداشتند و همین می‌تواند یک شروع برای رسیدن به همه چیز باشد.

حالا نوبت کاربران ایرانی است

کلید گم شده بالا رفتن کیفیت معاملات تعهدی در تبدیل و احتمالا در آینده‌ای نزدیک در سایر صرافی‌های ارز دیجیتال داخلی، همین حجم معاملات است که تفاوت‌های زیادی با صرافی‌های خارجی دارد. هر چند در تبدیل حجم معاملات پایین نیست، اما حالا نوبت به کاربران ایرانی رسیده تا با شروع معاملات تعهدی خود در تبدیل سرعت رشد این خدمات را در ایران بالاتر ببرند.

وقتی به هزینه‌های سرسام آور نقل و انتقال دارایی‌ها و رفت و برگشت‌ها از صرافی داخلی به خارجی و برعکس نگاه می‌کنیم، عملا پیدا کردن راه‌حلی برای جلوگیری از آن تبدیل به یک اصل مهم برای همه ما می‌شود. گویا در تبدیل به همین دید قرار است هر روز شاهد رونمایی از خدمات جدید و بهتر باشیم. به امید روزی که دیگر کاربران ایرانی نیازی به صرف هزینه‌های قابل توجه برای ورود به پلتفرم‌های خارجی نداشته باشند و بتوانند با کمترین هزینه‌ها مانند همه کاربران در سرتاسر جهان، معاملات خود را در بازار ارز دیجیتال انجام دهند.

رقبا هم شروع کرده‌اند

در همین چند هفته‌ای که امکان انجام معاملات تعهدی در صرافی تبدیل به وجود آمده، از دور و نزدیک شنیدیم که سایر صرافی‌ها نیز در حال آماده‌سازی بسترهای لازم برای این منظور هستند یا اینکه شروع کرده‌اند. رقابت ایجاد شده ناشی از رسیدن به مطلوب کاربران ایرانی باعث شده تا صرافی‌های داخلی با سرعت بالایی در مسیر رشد قرار بگیرند و حالا با ایجاد معاملات تعهدی در تبدیل با مزیت‌های زیاد، این رقابت بیشتر از پیش هم شده و به همین دلیل است که همه ما به آینده صرافی‌های داخلی ارز دیجیتال امیدوار شده‌ایم.

البته صرف امیدوار باقی ماندن بدون هیچ اقدامی نمی‌تواند نتیجه مطلوب را به دنبال داشته باشد. خوشبختانه حضور تیم‌های دانش بنیان مانند تبدیل باعث شده تا تنور این رقابت با اقدامات بسیار مثبت در جهت هر چه بهتر کردن رفاه کاربران ایرانی داغ‌تر شود. معاملات تعهدی در تبدیل سلام صرافی‌های داخلی به آینده است و ما به خاطر این روز برای تمام صرافی‌های داخلی خوشحالیم.

link

مطالب مرتبط

خبرها

پادکست اخبار استارتاپی هفته؛ از حذف “عجله ندارم” تپسی تا غزال به جای یونیکورن

پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته در ایران را دنبال می‌کند. در قسمت ۲۴۱ این پادکست، از حذف
پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته…
خبرها

دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی‌های اینترنتی، غیرقانونی است

انجمن تجارت الکترونیک تهران، در بیانیه‌ای اعلام کرد: اخذ مالیات بر ارزش افزوده از خدمات حمل‌ونقل درون‌شهری نه تنها تصمیمی خلاف قانون است که آثار زیان‌بار فراوانی
انجمن تجارت الکترونیک تهران، در بیانیه‌ای اعلام کرد: اخذ مالیات بر ارزش افزوده از خدمات حمل‌ونقل…
خبرهارمزارزها و فین‌تک

لندتک‌ها؛ بستری برای ایجاد فراگیری مالی

با وجود موانع فراوان، فناوری‌های نوین مالی نظیر لندتک‌ها نقش مهمی در دسترس‌پذیر کردن خدمات مالی برای تمامی اقشار جامعه دارند و فرصت‌های جدیدی را برای توسعهٔ
با وجود موانع فراوان، فناوری‌های نوین مالی نظیر لندتک‌ها نقش مهمی در دسترس‌پذیر کردن خدمات مالی…
فیلیمو

بیش از ۹۷ هزار نفر در جشنواره ولاگ فیلیمومدرسه رای دادند

دومین دوره «جشنواره ولاگ» فیلیمومدرسه، ویژه دانش‌آموزان پایه اول تا نهم با بیشتر از ۵۰۰ ولاگ ارسالی، به پایان رسید. جشنواره ولاگ این مدرسه کمک آموزشی با هدف ترویج و
دومین دوره «جشنواره ولاگ» فیلیمومدرسه، ویژه دانش‌آموزان پایه اول تا نهم با بیشتر از ۵۰۰ ولاگ…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم