اسنپ از پرداخت خسارت رای شورای رقابت معاف شد؛ تپسی جبران خسارت می‌کند

براساس اطلاع‌رسانی شرکت تپسی در کدال، شورای رقابت در رای قطعی خود رویه ضدرقابتی اسنپ را تایید کرد.

فروردین ماه امسال شورای رقابت خبر داده بود اسنپ علیه تپسی، رویه ضد رقابتی مرتکب شده است و باید برای آن جریمه بپردازد. ماجرا از این قرار بود که اسنپ با خرید هزار سیم‌کارت ایرانسل و تماس با ۱۴ هزار راننده تپسی، به آنها پیشنهاد داده بود به اسنپ بپیوندند.

اکنون شرکت اسنپ در این خصوص بیانیه‌ای در اختیار رسانه‌ها قرار داده است. در رای شورای رقابت رویه ضدرقابتی شرکت اسنپ تایید شده و درآمد حاصل شده از این رویه و در واقع پرداخت “جریمه” به شرکت تپسی مورد معافیت قرار گرفته است. با این حال براساس نامه‌ای که تپسی در کدال منتشر کرده و تصویر آن در زیر آمده، حق قانونی پیگیری حقوقی برای جبران خسارت از درآمد اسنپ از این رویه، برای تپسی وجود دارد. تپسی در این نامه تاکید کرده که این موضوع را توسط دادگاه پیگیری قضایی خواهد کرد.

بیانیه اسنپ به شرح زیر است:

در پی شکایت یکی از تاکسی‌های اینترنتی از شرکت اسنپ به شورای رقابت، در رای تجدید نظر این شورا صراحتا تایید شد که با توجه به میزان تاثیر عمل نامبرده، اسنپ مشمول پرداخت خسارت مادی نمی‌شود. این رای نشان می‌دهد ساز و کار اسنپ تاثیر مالی بر کسب‌وکار طرف دعوی نداشته و به دنبال ایجاد خسارت نبوده است.

از آنجایی که بخشی از رای تجدید نظر همچنان بر رفتار ضد رقابتی اسنپ تاکید دارد، ضمن احترام به رای شورای رقابت، این حق را برای خود محفوظ می‌دانیم که اعتراض خود را به این بخش از رای به دیوان عدالت اداری ببریم. با استناد به رای تجدید نظر و عدم تایید پرداخت خسارت، مبرهن است که سند سیم‌کارت‌های مذکور به نام شرکت اسنپ بوده و در تحقیقات بازار مورد استفاده قرار گرفته است. اقدامات شرکت اسنپ در مسیر تحقیقات بازار کاملاً با رویکرد علمی و حرفه‌ای انجام شده و برای اهل فن روشن است که مرزبندی شفافی بین تحقیقات بازار و عمل ضد‌رقابتی وجود دارد.

اتهام مطروحه در رابطه با تلاش برای جذب کاربران راننده یک تاکسی اینترنتی دیگر در حالی متوجه اسنپ شده است که هیچ‌یک از کاربران راننده استخدام رسمی هیچ‌کدام از تاکسی‌های اینترنتی نیستند و برای فعالیت در ناوگان تمامی شرکت‌ها حق انتخاب وجود دارند. از آنجایی که اسنپ بیش از ۹۰درصد سهم از بازار تاکسی‌های اینترنتی را به خود اختصاص داده، تقریبا همه رانندگان تاکسی‌های اینترنتی عضو ناوگان این سامانه هستند و ادعای تلاش برای جذب رانندگان یک شرکت دیگر مستدل نیست. بلعکس این موضوع یکی از دغدغه‌های شرکت اسنپ در بازار رقابتی است که خوشبختانه شورای محترم رقابت تیزبینانه نسبت به این مهم حساسیت به خرج می‌دهد.

در طول ۹ سال گذشته، تمرکز اسنپ بر پایبندی به قوانین و هموار کردن موانع پیش رو برای تمام تاکسی‌های اینترنتی بوده و از حواشی بازدارنده دوری کرده است. اسنپ پیشرفت بازار را در گرو تصمیمات و رفتارهای رقابتی سالم می‌داند تا به این ترتیب فرصت رشد در اختیار تمام بازیگران فعال این حوزه قرار گیرد. امید که همگی فعالان اقتصاد دیجیتال بر این قول پایبند باشیم.

link

مطالب مرتبط

دیوار

کاربران دیوار چطور به حفظ زمین کمک کردند؟

۹۲ درصد تلویزیون‌ها و ۸۷ درصد لپ‌تاپ‌هایی که در سال گذشته در دیوار آگهی شده‌اند، اقلام دست دوم بوده‌اند. خریدوفروش این دستگاه‌ها معادل جلوگیری از انتشار ۹۳
۹۲ درصد تلویزیون‌ها و ۸۷ درصد لپ‌تاپ‌هایی که در سال گذشته در دیوار آگهی شده‌اند، اقلام…
علی‌بابا

رکورد سفرهای نوروزی متعلق به کدام شهرها است؟

شرکت سفرهای علی‌بابا با انتشار آمار مربوط به سفر کاربرانش در تعطیلات نوروز، شهرهای تهران، مشهد، شیراز و جزیره کیش را پرنقش‌ترین شهرهای ایران در سفرهای داخلی اعلام
شرکت سفرهای علی‌بابا با انتشار آمار مربوط به سفر کاربرانش در تعطیلات نوروز، شهرهای تهران، مشهد،…
ایرانسل

آغاز نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (IRAN EXPO 2024)، با حضور ایرانسل توسط رئیس‌جمهوری، برای بازدیدکنندگان داخلی و خارجی افتتاح شد. به گزارش روابط
ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (IRAN EXPO 2024)، با حضور ایرانسل توسط رئیس‌جمهوری، برای…
رمزارزها و فین‌تکنوبیتکس

واریز و برداشت دای (DAI) و یو اس دی (USDC) با کارمزد کمتر در نوبیتکس

امکان واریز و برداشت استیبل کوین های دای (DAI)  و یو اس دی سی (USDC) در شبکه آربیتروم و پالیگان، کارمزد نقل و انتقال این رمزارزها در نوبیتکس راه کاهش داد. شبکه آربیتروم
امکان واریز و برداشت استیبل کوین های دای (DAI)  و یو اس دی سی (USDC) در…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم