هیات مدیره جدید انجمن وی‌سی انتخاب شد؛ ۲۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خطرپذیر در ۱۴۰۱

مجمع عمومی انجمن وی‌سی ایران برگزار شد. در این مراسم اعضای دور ششم هیات مدیره این انجمن برگزیده شدند.

محمدحسین سجادی نیری (تکنوتجارت)، مهدی سادات رسول (صندوق شریف)، محمد مهدی فریدوند (صندوق تهران)، عباسعلی کارشناس (صندوق تلاشگران)، سیاوش صمیمی (صندوق ستارگان)، آرش فره‌وشی (صندوق لرستان) و رضا باقری (اسمارت‌آپ) به عنوان ۷ عضو هیات مدیره انجمن انتخاب شدند. فرزین فردیس (مدیرعامل سرآوا) و مهدی عباسخانی (مدیرعامل حرکت اول) نیز به عنوان اعضای علی‌البدل انجمن انتخاب شدند. رییس هیات مدیره انجمن وی‌سی یک ماه دیگر مشخص خواهد شد.

محمدمهدی فریدوند، رییس هیات مدیره پیشین انجمن، گزارشی از فعالیت‌های دور پنجم این تشکل را ارایه داد. به گفته فریدوند انجمن وی‌سی در سال ۱۳۹۱ تاسیس شده و طی این سال‌ها با تولید محتوا و کمک فکری در راستای تعامل با بخش حاکمیتی و دولتی گام برداشته است.

رییس هیات مدیره سابق انجمن وی‌سی، عضویت رسمی و حقوقی این مجموعه در «کارگروه شورای راهبری فناوری‌ها و تولیدات دانش‌بنیان» را یکی از مهمترین دستاوردهای سال گذشته انجمن عنوان کرد. به گفته او این کارگروه مهمترین تشکل ناظر بر اکوسیستم فناوری کشور است.

فریدوند در تشریح اقداماتی که انجمن طی سال گذشته به ثمر رسانده گفت: «انجمن در سال گذشته یکی از بازوهای فکری و تعاملی معاونت علمی بود و هر جایی که در توان‌مان بوده در رویدادها شرکت کرده‌ایم.» او تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ انجمن ۱۱ جلسه رسمی و ۱۰ جلسه فوق‌العاده برگزار کرده است. او همچنین به انجام مذاکرات با بانک مرکزی به‌منظور ارایه ضمانت‌‌نامه‌ به صندوق‌های عضو اشاره کرد.

فریدوند در بخش دیگری از صحبت‌هایش در ارایه دستاوردهای ۱۴۰۱ گفت که انجمن وی‌سی اکنون ۱۳۷ عضو دارد که سال پیش از آن تعداد اعضا ۹۵ عضو بوده است. او مجموع خدمات سال ۱۴۰۱ انجمن را ۱۴ هزار ملیارد تومان عنوان کرد و گفت که مجموع سرمایه‌گذاری خطرپذیر وی‌سی‌های کشور در سال ۱۴۰۱ رقم ۲۷۰۰ میلیارد تومان (معادل ۵۴ میلیون دلار) بوده است.

این در حالیست که طی سال گذشته در همین کشورهای حوالی ایران چند ده برابر این رقم سرمایه‌گذاری حطرپذیر انجام شده است. تنها در کشور هند طی سال ۲۰۲۲ تعداد ۲۱ یونیکورن (استارتاپ با ارزش بیش از یک میلیارد دلار) شکل گرفته است.

شرکت حرکت اول که حامی رویداد مجمع انجمن معرفی شد، در این مراسم اعلام کرد که تا پایان ۱۴۰۱ بیش از هزار میلیارد تومان در اکوسیستم نوآوری سرمایه‌گذاری کرده و از نظر حجم سرمایه‌گذاری بزرگترین سرمایه‌گذار سه سال گذشته بوده است.

هزینه کرد انجمن VC در سال ۱۴۰۱
link

مطالب مرتبط

علی‌بابا

رکورد سفرهای نوروزی متعلق به کدام شهرها است؟

شرکت سفرهای علی‌بابا با انتشار آمار مربوط به سفر کاربرانش در تعطیلات نوروز، شهرهای تهران، مشهد، شیراز و جزیره کیش را پرنقش‌ترین شهرهای ایران در سفرهای داخلی اعلام
شرکت سفرهای علی‌بابا با انتشار آمار مربوط به سفر کاربرانش در تعطیلات نوروز، شهرهای تهران، مشهد،…
ایرانسل

آغاز نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (IRAN EXPO 2024)، با حضور ایرانسل توسط رئیس‌جمهوری، برای بازدیدکنندگان داخلی و خارجی افتتاح شد. به گزارش روابط
ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (IRAN EXPO 2024)، با حضور ایرانسل توسط رئیس‌جمهوری، برای…
رمزارزها و فین‌تکنوبیتکس

واریز و برداشت دای (DAI) و یو اس دی (USDC) با کارمزد کمتر در نوبیتکس

امکان واریز و برداشت استیبل کوین های دای (DAI)  و یو اس دی سی (USDC) در شبکه آربیتروم و پالیگان، کارمزد نقل و انتقال این رمزارزها در نوبیتکس راه کاهش داد. شبکه آربیتروم
امکان واریز و برداشت استیبل کوین های دای (DAI)  و یو اس دی سی (USDC) در…
خبرها

معاون علمی و ‌فناوری رییس‌جمهور: کسب‌وکارهای دانش‌بنیان را نباید تعطیل کرد

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در نشست خبری خود اعلام کرد این دید غلطی است که برخی فضا را به گونه‌ای درست می‌کنند که حاکمیت به دنبال
روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در نشست خبری خود اعلام کرد این…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم