چطور با یک خرید به‌صرفه هزینه‌های خود را مدیریت کنیم؟

یکی از معضلاتی که با آن روبه‌رو هستیم مدیریت بودجه و صرفه‌جویی در هزینه‌هایی است که ماهانه بابت خرید کالاها پرداخت می‌کنیم. هزینه‌های خورد و خوراک، رفت و آمد یا درمان انکارناپذیرند و بخش قابل توجهی از حقوق ماهانه افراد را به خود تخصیص می‌دهد اما برخی هزینه‌ها مثل خرید لباس یا لوازم الکترونیکی، خرید یک ظرف غذای جدید یا یک تابلو تزئینی و … قابل مدیریت هستند.

این روزها هر مغازه‌داری تلاش می‌کند در کنار فروش حضوری، از فضای آنلاین هم استفاده کند. فروشنده‌های کالا علاوه‌بر  پلتفرم‌های اجتماعی از پلتفرم‌هایی مثل دیجی‌کالا، برای فروش محصولات خود استفاده می‌کنند. طبق گزارش عملکرد ۱۴۰۱ دیجی‌کالا، در این پلتفرم بیش از ۳۰۸.۰۰۰ فروشنده در حال رقابت برای فروش محصولات خود هستند و در کمپین‌های مختلف با تخفیف‌های قابل توجه محصولات خود را عرضه می‌کنند. در چنین کمپین‌هایی فروشنده‌های کالا با حضور حداکثری خود تجربه یک فروش پرسود را خواهند داشت.

یکی از راه‌هایی که می‌توان خریدهای ماهانه را با هزینه کمتری تهیه کنیم این است که گوش به زنگِ کمپین‌های تبلیغاتی فروشگاه‌های مختلف باشیم تا با مقایسه قیمت‌ها خرید به‌صرفه‌تری انجام دهیم. با ورود به دیجی‌کالا اولین چیزی که به چشم می‌رسد بنرهای بزرگ است که هر کدام شما را به سمتی هدایت می‌کند؛ یکی برای خرید لوازم‌التحریر پیشنهادهای هیجان‌انگیز دارد و یکی برای خرید لوازم خودرو.

دیجی‌کالا در آخرین کمپین خود به عنوان «بهترین وقت خرید» کالاهایی که تخفیف خوب داشتند را برای شروع سال تحصیلی به مشتریان خود عرضه کرد اما به نظر می‌رسد این بازارگاه اینترنتی، قصد دارد این کمپین را با تنوع کالایی گسترده‌تری به صورت ماهانه حراج سر ماه طراحی و اجرا کند. این فرصت هفت روزه مخصوصا در اوایل ماه، در مدیریت بودجه و هزینه تا پایان ماه به افراد کمک می‌کند.

در این کمپین، دیجی‌کالا برای افرادی که برای اولین بار از این فروشگاه خرید می‌کنند به صورت رایگان محصولات خریداری شده را ارسال می‌کند از این صفحه اولین خرید خود را از دیجی‌کالا ثبت و رایگان دریافت کنید.

یکی از راه‌های انجام خرید به‌صرفه، آگاهی از کمپین‌های حراج و تخفیف است؛ فرقی نمی‌کند دیجی‌کالا باید یا هر فروشگاه اینترنتی دیگر. وجود پلتفرم‌های فضای اجتماعی، مارکت‌پلیس‌ها و آنلاین‌شاپ‌های مختلف، فضای رقابتی مفیدی ایجاد کرده که هم برای فروشنده و  هم خریدار  فرصت فروش یا خرید بهتری را فراهم می‌کند. فروشنده‌ها به مشتریان بیشتری دسترسی دارند و خریداران امکان مقایسه و تصمیم‌گیری و خرید به‌صرفه‌تری خواهند داشت.

link

مطالب مرتبط

خبرها

چالش مالیات‌ستانی با سامانه‌ها و ابزارهای جدید

نمایندگان بخش خصوصی در یازدهمین نشست کمیسیون تحول، نوآوری و بهره‌وری اتاق تهران، با بررسی چالش‌های پیش روی اجرای قانون سامانه مؤدیان و پایانه‌های فروشگاهی، از
نمایندگان بخش خصوصی در یازدهمین نشست کمیسیون تحول، نوآوری و بهره‌وری اتاق تهران، با بررسی چالش‌های…
خبرها

چرا توزیع گوشت دولتی فقط با صف ممکن است؟

در سه سال گذشته میدان‌های تره‌بار یا فروشگاه‌های زنجیره‌ای شاهد صف‌های طولانی فروش گوشت با قیمت دولتی بوده‌اند. هر بار هم با شروع فروش گوشت به قیمت تنظیم بازار،
در سه سال گذشته میدان‌های تره‌بار یا فروشگاه‌های زنجیره‌ای شاهد صف‌های طولانی فروش گوشت با قیمت…
خبرها

سیزدهمین دوره نمایشگاه اینوتکس برگزار می‌شود

رییس پارک فناوری پردیس گفت: در سیزدهمین دوره رویداد اینوتکس بیش از ۴۰۰ شرکت فناور و مجموعه نوآور حضور دارند و در طول برگزاری این نمایشگاه آخرین دستاوردها و خدمات
رییس پارک فناوری پردیس گفت: در سیزدهمین دوره رویداد اینوتکس بیش از ۴۰۰ شرکت فناور و…
خبرهارمزارزها و فین‌تک

آیا معامله ارز دیجیتال در صرافی‌ها بدون احراز هویت امکان‌پذیر است؟

دنیای ارزهای دیجیتال هیجان‌انگیز و پر از پستی و بلندی است. اگرچه فناوری بلاکچین که زیربنای ارزهای دیجیتال است، بر پایه شفافیت بنا شده، اما امکان مبادله این ارزها
دنیای ارزهای دیجیتال هیجان‌انگیز و پر از پستی و بلندی است. اگرچه فناوری بلاکچین که زیربنای…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم