بیانیه تپسی در خصوص «سرویس مدرسه»

مدیرعامل تپسی پیشتر درباره علل تاخیر در ارایه سرویس مدرسه گفت که هم‌اکنون ۵۰ درصد از درخواست‌های سرویس مدرسه در حال انجام است و برای ایجاد تحول در بخش سنتی سرویس مدارس نیازمند زمان و همراهی والدین هستیم.

تپسی در مورد «سرویس مدرسه» و حواشی پیرامون آن اطلاعیه‌ای را منتشر کرده است. متن این بیانیه به شرح زیر است:

به اطلاع می‌رسانیم علیرغم تلاش‌های تیم تپسی تا امروز و استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود، تنها موفق شدیم سرویس مدرسه را برای بخشی از دانش‌آموزان مهیا کنیم و متاسفانه، قادر به ارائه سرویس برای همه دانش‌آموزان ثبت‌نامی نیستیم. این موضوع طی دو روز گذشته به تمامی والدینی که موفق به ارائه سرویس به آنها نشدیم اطلاع‌رسانی شد.

ما انتظارات و نگرانی‌های والدین را درک می‌کنیم و ضمن قبول مسئولیت این اتفاق، عمیقا از والدینی که موفق به ارائه خدمت به فرزندان‌شان نشده‌ایم پوزش می‌خواهیم. همچنین، خود را موظف می‌دانیم در کنار بازپرداخت تمام هزینه‌ها، تا پایان مهرماه امکان جابجایی دانش‌آموزان با تپسی را به صورت رایگان فراهم کنیم تا فرصتی برای جایگزین کردن سرویس داشته باشند.

ورود تپسی به حوزه سرویس مدرسه، با هدف کمک به والدین برای رفع دغدغه‌های موجود و ایجاد تحول در بخش سنتی سرویس مدارس از طریق حذف واسطه‌ها بود. نیازی که استقبال والدین از آن نشان داد به درستی شناسایی شده اما آنچه به درستی انجام نشده بود، پیش‌بینی ما از پیچیدگی‌های این سرویس و ظرافت‌های عملیاتی مربوط به آن بود. از مهم‌ترین پیچیدگی‌های این سرویس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش تقاضا: تعداد تقاضا بویژه در هفته آخر شهریور افزایش بسیار زیادی پیدا کرد. این اتفاق دو دلیل عمده داشت: ۱)مشخص شدن تعرفه‌ها از سمت شورای شهر در هفته آخر شهریور و فاصله تعرفه سرویس مدارس با سرویس تپسی ۲)تعیین تکلیف سرویس در برخی مدارس و عدم ارائه سرویس به بخشی از دانش‌آموزان
  • محدودیت‌ها و چالش‌های ناوگان: ما برای ارائه این سرویس امکان استفاده از کل ناوگان فعال تپسی را نداشتیم چرا که طبق آیین‌نامه حمل و نقل دانش‌آموزان، رانندگان سرویس مدارس باید مدارک اضافه‌تری نسبت به رانندگان فعال در تاکسی‌های اینترنتی داشته باشند. بدقولی برخی نهادهای مسئول برای کمک به تامین ناوگان هم این پیچیدگی را تشدید کرد.

از سوی دیگر، رانندگانی که در این سرویس ثبت‌نام کرده و فعال شدند نیز در عمل، اقدام به کنسل کردن سرویس یا بی‌نظمی در رفت و آمد می‌کردند که می‌توانست باعث ایجاد مسائلی برای دانش‌آموزان با سنین پایین‌تر شود. برای رفع این مساله، ما تلاش کردیم با آموزش رانندگان، افزایش معنادار درآمد راننده در سرویس مدرسه، معاف کردن رانندگان سرویس مدرسه از کمیسیون سایر سفرهایشان در تپسی و ارائه مشوق‌هایی از این دست، آنها را به انجام سرویس ترغیب کنیم اما این اقدامات کافی نبود.

  • عدم امکان آزمون و خطا: در ارائه محصولات نوآورانه، معمولا زمانی برای آزمون و خطا و بهبود تدریجی محصول وجود دارد. اما با توجه به حساسیت این سرویس و دانش‌آموزان، ما فرصتی برای آزمون و خطا کردن نداشتیم و نداریم و می‌بایست در مدت مشخص شده، نسبت به ارائه سرویس اقدام می‌کردیم.

با توجه به پیچیدگی‌های فوق، تصمیم گرفتیم در سال جاری، با تمرکز بر ارائه سرویس به بخشی از دانش‌آموزان و حل چالش‌های موجود، زمینه را برای ارائه سرویس مطمئن‌تر در آینده فراهم کرده و با راه‌حل کامل‌تری در خدمت تمام والدین باشیم.

بازگشت کامل مبلغ به والدین و ارائه تسهیلات تا پایان مهر

در انتها، ضمن عذرخواهی مجدد از والدین، به اطلاع می‌رسانیم برای تسریع در بازگشت مبلغ پرداختی، والدین عزیز می‌توانند با اعلام شماره کارت از طریق لینکی که برای آنها از طریق پیامک ارسال شده است، وجه پرداختی خود را ظرف ۷۲ ساعت کاری، به صورت کامل از ما دریافت کنند. همچنین، والدین عزیز می‌توانند از طریق کدی که در پیامک برای آنها ارسال شده است، تا پایان مهر از سفر رایگان تپسی برای رساندن فرزندشان به مدرسه استفاده کنند. در این مسیر، تیم پشتیبانی تپسی نیز به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به والدین خواهد بود.

link

مطالب مرتبط

ایرانسل

آغاز نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (IRAN EXPO 2024)، با حضور ایرانسل توسط رئیس‌جمهوری، برای بازدیدکنندگان داخلی و خارجی افتتاح شد. به گزارش روابط
ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (IRAN EXPO 2024)، با حضور ایرانسل توسط رئیس‌جمهوری، برای…
رمزارزها و فین‌تکنوبیتکس

واریز و برداشت دای (DAI) و یو اس دی (USDC) با کارمزد کمتر در نوبیتکس

امکان واریز و برداشت استیبل کوین های دای (DAI)  و یو اس دی سی (USDC) در شبکه آربیتروم و پالیگان، کارمزد نقل و انتقال این رمزارزها در نوبیتکس راه کاهش داد. شبکه آربیتروم
امکان واریز و برداشت استیبل کوین های دای (DAI)  و یو اس دی سی (USDC) در…
خبرها

معاون علمی و ‌فناوری رییس‌جمهور: کسب‌وکارهای دانش‌بنیان را نباید تعطیل کرد

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در نشست خبری خود اعلام کرد این دید غلطی است که برخی فضا را به گونه‌ای درست می‌کنند که حاکمیت به دنبال
روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در نشست خبری خود اعلام کرد این…
اسنپ

اعلام نتایج طرح اسنپ برای کودکان مناطق کم‌برخوردار

اسنپ ۵۹۹ سفر خود را برای کودکان بیمار تحت پوشش «خیریه‌ پزشکی نوین» به مدت ۳ ماه رایگان کرد. به گزارش روابط عمومی اسنپ، این طرح با ارزش ۴۷ میلیون و ۷۵۳ هزار تومان برای
اسنپ ۵۹۹ سفر خود را برای کودکان بیمار تحت پوشش «خیریه‌ پزشکی نوین» به مدت ۳…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم