مبین‌نت توسعه کاربردهای هوش مصنوعی را در دستور کار قرار داد

به  گزارش روابط عمومی شرکت ارتباطات مبین‌نت، اولین همایش بین‌المللی تحول دیجیتال (DT) در صنعت فولاد، معدن و صنایع معدنی با حضور بازیگران این صنعت روز چهارشنبه ۱۹ مهرماه با مشارکت مبین‌نت در محل مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد.

این همایش با هدف بررسی چالش‌ها، راه‌حل‌ها و آخرین پیشرفت‌ها در DT و صنعت ۴.۰ و ۵.۰ برگزار شد و متخصصان داخلی و سخنرانان بین‌المللی به تبادل اطلاعات در این حوزه پرداختند. در این رویداد تفاهم‌نامه‌ای مابین شرکت ارتباطات مبین‌نت و بنیان نوآوری هوش مصنوعی در رابطه با مشارکت در توسعه کاربردهای هوش مصنوعی منعقد شد. هدف از این همکاری، ایجاد چارچوبی برای بهره‌گیری از تخصص، تجربه، دانش و ظرفیت هر دو طرف در زمینه ترویج فناوری هوش مصنوعی و تولید محصولات مبتنی بر آن است.

مبین‌نت به‌عنوان یکی از بازیگران اصلی پیشرو در تحول دیجیتال صنایع و کسب‌وکارها، با هدف ایجاد هم‌افزایی، تدوین نقشه راه تحول دیجیتال صنایع و ارائه خدمات یکپارچه و مطابق با نیاز مشتریان، سبد محصولات خود را در سه سطح ارتباطات مخابراتی و اینترنت اشیا، پلتفرم و نرم‌افزارهای مدیریتی مبتنی بر ابر و پشتیبانی و پایش ۲۴ ساعته توسعه داده است. مبین‎نت همچنین درصدد تکمیل سبد محصولات خود با سرویس‌های هوش مصنوعی برای افزایش سطح هوشمندی، رقابت‌پذیری و تحول دیجیتال صنایع و کسب‌وکارها است.

تحول دیجیتال به همکاری شرکای تجاری نیاز دارد

مهدی غیناقی رئیس هیئت‌مدیره مبین‌نت در رابطه با ورود مبین‌نت به حوزه توسعه محصولات جدید گفت: «ما به دنبال این هستیم که اکوسیستمی متصل و یکپارچه از فناوری‎های تحول دیجیتال در کشور ایجاد کنیم. صنایع و کسب‌وکارها با موضوعات جدیدی روبه‌رو شدند که فعالیت‎های مبین‌نت در زمینه فناوری اینترنت اشیا می‌تواند به شرکت‌ها و سازمان‌ها برای کسب تجربه جدید و موفق کمک کند. هوش مصنوعی نیز یکی از محور‌های اصلی تحول دیجیتال است اما باید به جایگاه قابل‎اطمینانی برای پیاده‌سازی برسد و این امر با همکاری شرکای تجاری و بازیگران این صنعت حاصل می‌شود.»

غیناقی ادامه داد: «تحول دیجیتال یک ضرورت برای سازمان‌ها است؛ سازمان‎هایی که از فناوری‌های نوین برای بهبود فرآیندها، خدمات و محصولات خود استفاده نکنند، خواسته یا ناخواسته از میدان رقابت خارج می‌شوند. همچنین تحول دیجیتال به کاهش هزینه تمام‌شده و بهبود بهره‌وری کمک می‌کند. با هزینه‌های سرسام‌آور موجود، استفاده از فناوری‌های جدید به‌شدت مهم است و ما هم در همین راستا قدم‌های موثری برداشته‌ایم. هدف ما از امضای این تفاهم‌نامه، تقویت و تکمیل توانمندی‌های اکوسیستم است. چون دریافته‌ایم توانمندی‌هایی در کشور وجود دارد که می‌توانیم با تجمیع، امکان ارائه سرویس‌های حرفه‌ای و تخصصی را بر اساس نیاز صنعت فراهم کنیم.»

اینترنت اشیا، راهکار هوشمندسازی صنایع

محمدرضا کامرانی، متخصص اینترنت اشیا و هوش مصنوعی در مبین‌نت به‌عنوان یکی از سخنرانان بخش تجارب عملی استفاده از هوش مصنوعی در صنعت فولاد و معدن، به تبیین نقش فناوری‎های هوش مصنوعی در بهره‌وری و پایداری این صنعت پرداخت و گفت: «یکپارچگی و هم‌افزایی تحول دیجیتال را در پی دارد و قرار است از طریق فناوری IoT، داده‎ها از سنسورها جمع‌آ‌‌وری شده و سپس به کمک لایه‌های بالا یا پایین پردازش و تحلیل شوند. وی کاربردهای اینترنت اشیا در معادن و صنایع معدنی را در مؤلفه‌هایی همچون مدیریت تعمیرات، تخمین زمان و مکان خرابی، رصد و پایش تجهیزات و ماشین‌آلات، بهینه‌سازی آنلاین فرایند تولید، ایمنی، کنترل کیفیت، افزایش تولید و مدیریت انرژی دانست.»

کامرانی اضافه کرد: «آنچه در شرکت مبین‌نت پیرامون توانمند‌سازی تحول دیجیتال ایجاد کرده‌ایم، شبکه شرکا، دانش یکپارچگی و راهکار سه سطحی است که در مبحث اول تدوین راهبرد و نقشه راه تحول دیجیتال، طراحی محصول بر اساس نیاز مشتری و توسعه محصول را دنبال می‌کنیم؛ در مبحث دوم یکپارچه‌سازی در سطح استراتژی، برنامه، پروژه، بودجه و فناوری را پیش می‌بریم و در مبحث سوم، ما در شرکت مبین‌نت سه لایه فیلد، شبکه و پلتفرم بالادست را دارا هستیم.»

در حاشیه اولین همایش بین‌المللی تحول دیجیتال فولاد، معدن و صنایع معدنی، شرکت‌های دانش‌بنیان به ارائه توانمندی‌های خود در زمینه کاربردهای هوش مصنوعی در صنعت و تحول دیحیتال پرداختند و فرصتی فراهم شد تا با تبادل‌نظر صاحبنظران داخلی و خارجی، چالش‌ها و راهکارهای بهره‎وری و پایداری صنایع فولاد و معدن در حوزه تحول دیجیتال بررسی شود.

link

مطالب مرتبط

ایرانسل

آغاز نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (IRAN EXPO 2024)، با حضور ایرانسل توسط رئیس‌جمهوری، برای بازدیدکنندگان داخلی و خارجی افتتاح شد. به گزارش روابط
ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (IRAN EXPO 2024)، با حضور ایرانسل توسط رئیس‌جمهوری، برای…
رمزارزها و فین‌تکنوبیتکس

واریز و برداشت دای (DAI) و یو اس دی (USDC) با کارمزد کمتر در نوبیتکس

امکان واریز و برداشت استیبل کوین های دای (DAI)  و یو اس دی سی (USDC) در شبکه آربیتروم و پالیگان، کارمزد نقل و انتقال این رمزارزها در نوبیتکس راه کاهش داد. شبکه آربیتروم
امکان واریز و برداشت استیبل کوین های دای (DAI)  و یو اس دی سی (USDC) در…
خبرها

معاون علمی و ‌فناوری رییس‌جمهور: کسب‌وکارهای دانش‌بنیان را نباید تعطیل کرد

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در نشست خبری خود اعلام کرد این دید غلطی است که برخی فضا را به گونه‌ای درست می‌کنند که حاکمیت به دنبال
روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در نشست خبری خود اعلام کرد این…
اسنپ

اعلام نتایج طرح اسنپ برای کودکان مناطق کم‌برخوردار

اسنپ ۵۹۹ سفر خود را برای کودکان بیمار تحت پوشش «خیریه‌ پزشکی نوین» به مدت ۳ ماه رایگان کرد. به گزارش روابط عمومی اسنپ، این طرح با ارزش ۴۷ میلیون و ۷۵۳ هزار تومان برای
اسنپ ۵۹۹ سفر خود را برای کودکان بیمار تحت پوشش «خیریه‌ پزشکی نوین» به مدت ۳…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم