تولد ۱۷ سالگی ایرانسل؛ ایرانسل به دنبال سرمایه‌گذاری روی استارتاپ‌هایی با امکان رشد است

صبح امروز بیست‌ونهم مهر ماه ۱۴۰۲، مراسم تولد ۱۷ سالگی ایرانسل در ساختمان مرکزی این شرکت برگزار شد.

بیژن عباسی‌آرند، مدیرعامل ایرانسل در مراسم هفده ‌سالگی این اپراتور گفت: «تا امروز بیش از ده میلیارد دلار در توسعه زیرساخت‌‌های ایرانسل سرمایه‌گذاری شده است و اکنون ۶۴.۴ میلیون مشترک داریم که با این آمار، ۴۳.۳ درصد سهم بازار را در اختیار داریم.»

او تصریح کرد: ایرانسل ۴۵.۵ میلیون مشترک اینترنت همراه و ۷.۸ میلیون مشترک دایمی در اختیار دارد که این آمار نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد رشد پیدا کرده است. به گفته آرند تعداد کاربران اپلیکیشن «ایرانسل من» نیز به ۲۰.۳ میلیون نفر رسیده است.

ایرانسل و استارتاپ‌ها

بیژن عباسی آرند، مدیرعامل ایرانسل در خصوص سرمایه‌گذاری این مجموعه در اکوسیستم استارتاپی کشور به خبرنگار استارتاپ۳۶۰ گفت: «ما دنبال سرمایه‌گذاری در مجموعه‌هایی که امکان رشد دارند، هستیم.»

آرند درباره سرمایه‌گذاری در اسنپ گفت: سرمایه‌گذاری که در اسنپ کردیم هنوز سودی نداده و سودشان را مدام داخل خود مجموعه اسنپ برای توسعه سرمایه‌گذاری می‌کنند.

او درباره ورود به بورس مجموعه اسنپ به صورت مستقل یا همراه با ایرانسل اعلام کرد: «اسنپ هم جدا از ایرانسل برنامه ورود به بورس را دارد و مقدماتی هم فراهم کرده است. روی ورود به بورس استارتاپ‌ها ملاحظاتی هست که اگر برطرف شود به نظر می‌رسد راه را باز می‌کند. یکی از مجموعه‌های استارتاپی وارد بورس شد و این تجربه اتفاق افتاد. یک سری محاسن و معایب داشت که بازخوردهایش گرفته شد.»

آرند در مورد توسعه فعالیت‌های ایرانسل گفت: ویستامدیا ذیل شرکت ویستا تاسیس شد و مشارکت با یک سری پلفترم‌های داخلی اتفاق افتاد. با ۲۸ پلتفرم محتوای داخلی قرارداد بستیم و ۱ میلیون ترابایت ترافیک دیتای داخلی را مدیریت کردیم.

به گفته آرند رئالیتی شو «ارتش سری»، «اسکار» و «جرات و حقیقت» توسط ایرانسل و ویستامدیا تولید شدند.

مدیرعامل ایرانسل در تشریح دستاوردهای استارتاپی ایرانسل گفت: پورتفولیو و سرمایه‌گذاری شرکت ایرانسل توسط شرکت ویستا است که شامل مجموعه اسنپ، ویستامدیا، صندوق نوآفرین و چند مورد دیگر می‌شود. صندوق نوآفرین مشترک بین ایرانسل، بانک ملت و وزارت ارتباطات شکل گرفته که پورتفولیوی آن به شرح زیر است.

دسترسی مردم به اینترنت در گروی افزایش تعرفه

بیژن عباسی آرند، مدیرعامل ایرانسل در این مراسم در خصوص توسعه فیبرنوری در کشور بیان کرد: «برای توسعه سرویس فیبرنوری، باید نحوه قیمت‌گذاری فیبر و موبایل اتفاق بیفتد. یکی از عوامل عدم توسعه فیبر در گذشته، روش توسعه غیر صحیح آن بود. راه رشد، تفاوت داشتن تعرفه اینترنت موبایل و اینترنت خانگی است. ما از سال ۱۳۹۶ تا الان تعرفه دیتا را تغییر ندادیم. رگولاتور باید کف و سقف تعیین کند و شرکت‌ها برای قیمت‌گذاری آزاد باشند.»

آرند ادامه داد: اگر تعرفه اینترنت در کشور اصلاح نشود، سال آینده دسترسی مردم به اینترنت سخت می‌شود. الان کیفیت اینترنت پایین است؛ سال آینده بدتر هم می‌شود!

مدیرعامل ایرانسل درباره توسعه شبکه ۵G در کشور گفت: «اولین مشکل فایوجی بحث فرکانس است که هنوز روی بستر قبلی داریم سرویس می‌دهیم و فرکانس مخصوص آن باید آزاد شود.» او درباره قفل بودن سرویس ۵G روی گوشی‌های سامسونگ در ایران تصریح کرد: «با دفتر سامسونگ برای باز شدن فایوجی مکاتبه کردیم. پارت نامبر دو سه تا از مدل‌ها فعال شدند، اما مابقی هنوز نه.»

ایرانسل آماده ورود به بورس است

مدیرعامل ایرانسل در ادامه این مراسم و در پاسخ به پرسش‌های خبرنگاران در خصوص فرآیند ورود به بورس این شرکت، گفت: «از سال گذشته تا الان همه کارهای بورس را کردیم. با همکاری یک کارگزار بورسی ارزش‌گذاری انجام دادیم؛ روی زمان عرضه در حال بررسی هستیم تا در زمان مناسب اتفاق بیفتد. از نظر گزارش‌ها اقدامات لازم انجام شد.»

آرند درباره ارایه سیم‌کارت‌های eSIM توسط ایرانسل در کشور گفت: «الان ای‌سیم به صورت پایلوت فعال است، اما تحریم‌ها اجازه ارایه رسمی آن را نمی‌دهد.» به گفته مدیرعامل ایرانسل، اتحادیه GSMA باید لایسنس ارایه ای‌سیم را به ایرانسل بدهد که به دلیل تحریم‌ها کماکان این موضوع محقق نشده است.

عباسی آرند در پاسخ به سوالی درباره نقش ایرانسل در فیلترینگ اینترنت کشور گفت: «ما نقشی در فیلترینگ نداریم. ممکن است در اجرا تفاوت‌های تکنیکی وجود داشته باشد بین اپراتورها. اما فیلترینگ در جای دیگری اتفاق می‌افتد.»

مدیرعامل ایرانسل در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران درباره اینکه آیا سرمایه‌گذاری MTN در ایرانسل، سودی برای این شرکت داشته یا خیر، گفت: «ارزش ایرانسل به ارزش فروش آن برای ام‌تی‌ان نیست. برای مثال تعداد کاربران ایرانسل ارزش است برای MTN که در بورس ژوهانسبورگ قرار دارد.»

آرند در بخش دیگری از صحبت‌هایش در خصوص پروژه فیبرنوری گفت: «محدودیت توسعه فیبرنوری فقط بحث سرمایه نیست. هم‌اکنون در کشور ۱۴۰۰ تا شهر و شورای شهر و شهردار داریم و هر کدام مصوبه خاص خود را دارند. هر کدام از اینها هم محدودیت‌هایی ایجاد می‌کنند. چالش اجرایی هم زیاد است.» او در مورد به صرفه بودن سرمایه‌گذاری در توسعه فیبرنوری بیان کرد که با بررسی‌هایشان به نظر پروژه مثبت است.

مدیرعامل ایرانسل درباره تعرفه اینترنت کشور گفت که سه مدل قیمت تعرفه داریم؛ یک تعرفه بین‌الملل یا پایه، یک تعرفه اینترنت ملی که نصف تعرفه بین‌الملل است و دیگری تعرفه پیام‌رسان‌های بومی که یک سوم تعرفه پایه محاسبه می‌شود.

مدیرعامل ایرانسل از ایجاد کیف پول الکترونیکی به نام «جیب جت» در این مراسم خبر داد. او تاکید کرد به دلیل نگرانی‌های بانک مرکزی، این کیف پول فعلا به صورت چرخه بسته داخل اپراتوری خواهد بود.

link

مطالب مرتبط

خبرها

گزارش «فوتبالی» منتشر شد

به گزارش فوتبالی، اپلیکیشن «فوتبالی» از سال ۱۳۹۳ فعالیت خود را با این هدف که یک مجموعه کامل از اخبار و ویدیوها و پخش و پوشش زنده مسابقات و سرگرمی‌های فوتبالی را در
به گزارش فوتبالی، اپلیکیشن «فوتبالی» از سال ۱۳۹۳ فعالیت خود را با این هدف که یک…
خبرها

پادکست اخبار استارتاپی هفته؛ از ماجرای دیوار و شیپور تا نماوا

پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته در ایران را دنبال می‌کند. در قسمت ۲۴۰ این پادکست، از
پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته…
فناپ

پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها توسط فناپ‌تلکام در اهواز اجرا می‌شود

فناپ‌تلکام در راستای نهضت جهادی فیبرنوری، ابرپروژه ملی فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها (FTTx) را در شهر اهواز اجرا می‌کند. به گزارش روابط‌عمومی شرکت فناپ‌تلکام،
فناپ‌تلکام در راستای نهضت جهادی فیبرنوری، ابرپروژه ملی فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها (FTTx) را در شهر…
رمزارزها و فین‌تکنوبیتکس

آموزش و آگاهی در آکادمی نوبیتکس

رشد سریع بازار ارزهای دیجیتال منجر به توجه بسیاری از افراد و کسب‌وکارها به این حوزه شده، اما ورود به این بازارها برای افراد تازه‌کار، چالش‌برانگیز و پیچیده است و
رشد سریع بازار ارزهای دیجیتال منجر به توجه بسیاری از افراد و کسب‌وکارها به این حوزه…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم