جلسه کمیسیون کسب‌وکارهای دانش‌بنیان اتاق ایران؛ پیش‌نویس «نقشه راه دانش‌بنیان شدن اقتصاد» بررسی شد

جلسه کمیسیون کسب‌وکارهای نوین و دانش‌بنیان اتاق ایران به منظور بررسی پیش‌نویس «نقشه راه دانش‌بنیان شدن اقتصاد» برگزار شد.

در نخستین جلسه دوره جدید کمیسیون کسب‌وکارهای نوین و دانش‌بنیان اتاق ایران که عصر امروز یکم آبان ماه ۱۴۰۲ در ساختمان جدید اتاق ایران برگزار شد، پیش‌نویس نقشه راه دانش‌بنیان شدن اقتصاد با حضور دکتر سیدمحسن میرصدری، رییس کمیسیون کسب‌وکارهای نوین و دانش‌بنیان اتاق ایران، مریم تاج آبادی ابراهیمی و شاهین ظهوری به عنوان نواب رییس و برخی دیگر از اعضا بررسی شد.

در این جلسه اعضای کمیسیون، دغدغه‌ها و نظرات‌شان را راجع به پیش‌نویس تدوین شده در خصوص سند جدید بیان کردند.

در این جلسه مطرح شد که زمینه نقش‌آفرینی بخش خصوصی به کمک اتاق بازرگانی ایران، باید در میان قوای سه‌گانه تقویت شود و این کمیسیون می‌تواند صدای فعالان این بخش در دولت باشد.

در بررسی متن پیش‌نویس که در این جلسه به آن پرداخته شد، یکی از چالش‌های شرکت‌های دانش‌بنیان، عدم اعتماد و اعتباردهی نهادهای دولتی کشور به دارایی‌های نامشهود شرکت‌های دانش‌بنیان عنوان شد. برای مثال صاحبان کسب‌وکارها نمی‌توانند از پتنت‌ها به عنوان وثیقه استفاده کنند.

از راست به چپ: شاهین ظهوری (نایب رییس کمیسیون)، سیدمحسن میرصدری (رییس کمیسیون کسب‌وکارهای نوین و دانش‌بنیان اتاق ایران) و مریم تاج آبادی ابراهیمی (نایب رییس کمیسیون)

محسن میرصدری، رییس کمیسیون در این جلسه عنوان کرد که چالش‌های ذکر شده در متن پیش‌نویس، از تشکل‌ها، اعضای دانش‌بنیان و کمک معاونت علمی احصا شده است. همچنین برخی از آن‌ها نیز از رسانه‌ها و فضای اینترنت جمع‌آوری و دسته‌بندی شده است.

در این جلسه اعلام شد که پس از تصویب پیش‌نویس نقشه راه، از شرکت‌های دانش‌بنیان در رسته‌های گوناگون از سلامت گرفته تا ساختمانی و غیره، و همچنین شرکت‌های استارتاپی برای جلسات آتی دعوت به عمل خواهد آمد.

link

مطالب مرتبط

فناپ

عرضه اوراق مرابحه فناپ‌زیرساخت در فرابورس ایران

فرابورس ایران از ﭘﺬﯾﺮه ﻧﻮﯾﺴﯽ اوراق ﻣﺮاﺑﺤﻪ جدید با نماد «فناپ زیرساخت ۰۷» خبر داد شرکت فرابورس ایران اعلام کرد ﭘﯿﺮو ﺻـﺪور ﻣﺠﻮز ﺷـﻤﺎره  ۱۲۲/۱۵۱۶۸۵
فرابورس ایران از ﭘﺬﯾﺮه ﻧﻮﯾﺴﯽ اوراق ﻣﺮاﺑﺤﻪ جدید با نماد «فناپ زیرساخت ۰۷» خبر داد شرکت…
خبرها

مرکز نوآوری پلنت گزارش عملکرد خود را در سال ۱۴۰۲ منتشر کرد

شبکه نوآفرینی سرآمد با نام تجاری پلنت، در خرداد ماه ۱۳۹۸ با استقرار در کارخانه نوآوری آزادی راه‌اندازی شد. پلنت به عنوان مرکز نوآوری در صنعت بیمه نقش نقطه اتصال
شبکه نوآفرینی سرآمد با نام تجاری پلنت، در خرداد ماه ۱۳۹۸ با استقرار در کارخانه نوآوری…
دیوار

دیوار و شیپور باز هم تهدید شدند

اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس اعلام کرد دیوار و شیپور با طرح مقابله با سوداگری بازار مسکن همراه نیستند و در صورت عدم همراهی، باید مانع فعالیت این دو سایت شد. به
اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس اعلام کرد دیوار و شیپور با طرح مقابله با سوداگری…
داتینرمزارزها و فین‌تک

در راستای توانمندسازی مالی صورت گرفت: ارائه طرح تسهیلاتی «پیش‌درآمد» بدون کارمزد

سومین طرح تسهیلاتی ویپاد، ترابانک پاسارگاد به نام «پیش‌درآمد» در راستای توانمندسازی مالی در دسترس عموم قرار گرفت. ویپاد پس از طرح تسهیلاتی «برآیند» با سقف پنجاه
سومین طرح تسهیلاتی ویپاد، ترابانک پاسارگاد به نام «پیش‌درآمد» در راستای توانمندسازی مالی در دسترس عموم قرار گرفت.…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم