نمایشگاه کار شریف ۲۱ تا ۲۳ آبان‌ ماه برگزار می‌شود

سیزدهمین دوره نمایشگاه کار دانشگاه شریف امسال از تاریخ ۲۱ تا ۲۳ آبان در دانشگاه شریف با همکاری جاب‌ویژن برگزار خواهد شد. در این نمایشگاه دانشجویان و به طور کلی کارجویانی که قصد استخدام در شرکت‌های معتبر را دارند می‌توانند بدون واسطه و به صورت مستقیم با منابع انسانی سازمان‌ها در ارتباط باشند.

در نشست خبری این نمایشگاه که امروز هشتم آبان ۱۴۰۲ در مجتمع خدمات فناوری دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، محمد شریف‌خانی، معاون مالی اداری دانشگاه شریف گفت که نیمی از بازدیدکنندگان این نمایشگاه، از بیرون از دانشگاه شریف به آن سر می‌زنند.

پویان دلاوری، مدیر نمایشگاه کار در این نشست گفت: «یکی از چالش‌ها این است که دانشجو بازار کار را نمی‌شناسند. غرفه شرکت‌های حاضر در نمایشگاه ویترین آنهاست. در نمایشگاه امسال پنل‌ها و کارگاه‌های آموزشی برگزار خواهد شد.» او در خصوص وضعیت بازار کار کشور بیان کرد کرد که اوضاع آنقدر سیاه نیست.

دلاوری در انتهای صحبتش گفت که شرکتی همچون دیجی‌کالا با کسب‌وکارهای هم نوع خودش در خاورمیانه هم‌سطح است. به گفته او هفت تا هشت شرکت IPO شده در این نمایشگاه شرکت خواهند کرد.

نمایشگاه کار و کارگاه‌های تخصصی آن یک رویداد چند‌وجهی استخدام است که بازدیدکنندگان و سازمان‌های حرفه‌ای شرکت‌کننده را در یک محیط پویا تشویق به ایجاد ارتباط حرفه‌ای جدید می‌کند. افراد و دانشجویان شرکت‌کننده در این نمایشگاه می‌توانند علاوه بر ارتباط مستقیم با کارفرمایان و سازمان‌های خصوصی مطرح کشور، از امکاناتی مثل دسترسی به فرصت‌های شغلی، ارائه درخواست برای موقعیت‌های شغلی مختلف در نمایشگاه، امکان آشنایی با مدیران منابع انسانی شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف و مشورت با فعالان این حوزه برای طراحی مسیر شغلی بهتر و بهبود مهارت‌ها استفاده کنند.

در حاشیه نمایشگاه کار شریف امسال علاوه بر امکان بازدید از غرفه سازمان‌های بزرگ کشور، چند کارگاه تخصصی برای آموزش کارجویان برگزار خواهد شد. این کارگاه‌ها در قالب وبینار در تاریخ‌های ۱۷، ۱۸ و ۲۰ آبان‌ماه به همت مدرسه اشتغال شریف برگزار می‌شود. جزئیات بیشتر مربوط به برگزاری این وبینارها از طریق شبکه‌های اجتماعی جاب‌ویژن و نمایشگاه کار اطلاع‌رسانی خواهد شد.

از دیگر رویدادهای حاشیه سیزدهمین  دوره نمایشگاه کار شریف می‌توان به اتاق مذاکره اشاره کرد که در آن کارجویان می‌توانند از فرصت فراهم شده برای ارتقای مهارت‌های مصاحبه حضوری استفاده کنند. اتاق مذاکره نمایشگاه کار شامل مجموعه جلسات آزمایشی مصاحبه است که در آن کارجویان در برابر متخصصان منابع انسانی قرار گرفته و در محیط آزمون مورد مصاحبه شغلی قرار می‌گیرند. این دسته از کارجویان می‌توانند توانایی خود در مصاحبه‌های حضوری را محک زده و از توصیه‌های متخصصان منابع انسانی در راستای بهبود مهارت‌ها و بهبود رزومه خود استفاده کنند.

تا کنون ۱۲ دوره نمایشگاه کار در دانشگاه شریف برگزار شده که به طور میانگین ۱۲هزار بازدیدکننده در هر دوره از این نمایشگاه حضور پیدا کرده‌اند و به طور میانگین ۸۰۰ موقعیت شغلی در هر دوره از نمایشگاه کار شریف ایجاد شده است.

از جمله سازمان‌های شرکت‌کننده در سیزدهمین دوره نمایشگاه کار شریف می‌توان به دیجیکالا، یکتانت، ایرانسل، ترنج، همکاران سیستم، شرکت خدمات انفورماتیک، گروه اسنپ، هایپراستار، توسن و داریا همراه اشاره کرد.

اولین دوره نمایشگاه کار شریف در سال ۱۳۹۰ برگزار شد. در این نمایشگاه برای اولین‌بار در ایران شیوه جدیدی از برقراری ارتباط کارفرما و کارجو توسط مجموعه‌ای برخاسته از دانشگاه صنعتی شریف اجرا شد که تا امروز با رویداد‌های «نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی شریف» و «نمایشگاه کار ایران» ادامه پیدا کرده است. نمایشگاه کار رویدادی است که بر ارتباط مستقیم کارجو با کارفرما، دانشگا‌ه‌ها – بنگاه‌های کسب‌وکار تمرکز کرده و برای ایجاد ارتباط دوسویه بین این عوامل تلاش می‌کند. در این رویداد، سازمان‌های شرکت‌کننده موقعیت‌های شغلی مختلف را ارائه می‌کنند و کارجو با مراجعه به نمایشگاه کار علاوه بر کسب اطلاعات درباره شرکت‌ها و ارسال رزومه، با نمایندگان هر سازمان به طور مستقیم وارد گفتگو می‌شود.

تاکنون نزدیک به ۳۰ سازمان برای حضور در نمایشگاه کار شریف اعلام آمادگی کرده‌اند که از این فهرست می‌توان به دیجی‌کالا، یکتانت، ایرانسل، ترنج، همکاران سیستم، شرکت خدمات انفورماتیک، گروه اسنپ، هایپراستار، توسن و داریا همراه اشاره کرد.

link

مطالب مرتبط

جاب‌ویژنخبرها

جاب‌ویژن رویداد HR Vision 02 را با حضور متخصصان منابع انسانی برگزار کرد

رویداد گردهمایی مدیران منابع انسانی در ۱۶ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ در مرکز همایش‌های بین‌المللی رازی توسط گروه جاب‌ویژن برگزار شد. گسترش شبکه کاری و حرفه‌ای فعالان جامعه
رویداد گردهمایی مدیران منابع انسانی در ۱۶ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ در مرکز همایش‌های بین‌المللی رازی توسط گروه…
جاب‌ویژن

جاب‌ویژن از برگزاری ششمین نمایشگاه کار ایران خبر داد

ششمین دوره نمایشگاه کار ایران امسال از ۲۵ تا ۲۷ بهمن‌ماه در محل سالن‌های نمایشگاهی برج میلاد تهران و با حضور بیش از ۶۰ سازمان معتبر کشور توسط شرکت باما کار شریف و
ششمین دوره نمایشگاه کار ایران امسال از ۲۵ تا ۲۷ بهمن‌ماه در محل سالن‌های نمایشگاهی برج…
جاب‌ویژن

جاب‌ویژن از محصول جدید خود با نام اچ‌آر مارکت رونمایی کرد

جدیدترین محصول پلتفرم کاریابی جاب‌ویژن با عنوان اچ‌آر مارکت آغاز به کار کرد. جاب‌ویژن اعلام کرده که قصد دارد تا اکوسیستمی برای منابع انسانی تشکیل دهد و HRMarket محصول
جدیدترین محصول پلتفرم کاریابی جاب‌ویژن با عنوان اچ‌آر مارکت آغاز به کار کرد. جاب‌ویژن اعلام کرده…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم