رندر و بیکونومی در صرافی نوبیتکس لیست شدند

ارزهای دیجیتال رندر و بیکونومی توکن رمزارزهای جدیدی هستند که در نوبیتکس لیست شده و در دو بازار ریالی و تتری این صرافی ارز دیجیتال قابل معامله هستند.

بیکونومی یک پلتفرم بلاکچینی است که رابط کاربری یکپارچه‌ای را برای توسعه‌دهندگان ارائه می‌دهد تا برنامه‌های غیرمتمرکز و راهکارهای وب ۳ کاربرپسندی را برای کاربران نهایی ایجاد کنند. هدف اصلی پلتفرم این است که یک زیرساخت ساده برای تراکنش‌ها ایجاد کند که کاربران عمومی‌تر بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند. با این حال تمرکز اصلی بیکونومی بر توسعه‌دهندگان است تا آنها برنامه‌های غیرمتمرکزی را ایجاد کنند که کاربران عادی به همان راحتی که از وب ۲ یعنی نسخه فعلی اینترنت استفاده می‌کنند، از وب ۳ هم استفاده کنند. این راهکار در نهایت می‌تواند به افزایش تعداد کاربران ارزهای دیجیتال منجر شود. توکن بومی این پلتفرم بیکونومی است که است که با حروف اختصاری BICO شناخته می‌شود.

بیکونومی (BICONOMY) در بلاکچین اتریوم پیاده‌سازی شده و از بزرگترین اکوسیستم دیفای استفاده کرده است تا صحت و امنیت تراکنش‌های شبکه را تضمین کند. بیکونومی به‌عنوان یک راهکار لایه دو فعالیت می‌کند، اما به‌گونه‌ای طراحی شده که در بلاکچین‌های لایه اول دیگر مانند بایننس اسمارت‌چین هم قابلیت عملیات داشته باشد. شبکه بیکونومی از دو محصول مهم پشتیبانی می‌کند؛ گس‌لس و هایفن.

پلتفرمی برای حل چند مشکل مهم فضای ارزهای دیجیتال

بیکونومی تلاش می‌کند که چند مشکل در فضای ارزهای دیجیتال را حل کند. این پروتکل به گونه‌ای طراحی شده است که دست توسعه‌دهندگان را برای توسعه محصولات باز می‌گذارد. Biconomy به فاصله بین پیچیدگی برنامه‌های بلاکچینی و کاربران عادی را کاهش می‌دهد. به‌عنوان بخشی از این راهبرد، شبکه از پل‌های میان‌زنجیره‌ای استفاده می‌کند که ارتباطات بین‌زنجیره‌ای امن و آسان را تسهیل می‌کند.

بیکونومی شرکتی در دبی است که در سال ۲۰۱۹ تاسیس شد. این شرکت ارز دیجیتال بیکونومی را ایجاد کرده است. شرکت‌های بزرگ و مطرحی مانند بایننس و کوین بیس ونچرز در این پروژه سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

امنیت قرارداد هوشمند بیکونومی توسط ۴ پلتفرم سنجش امنیت کوانتوم استمپ، میکس بایتز، سرتیم و هالبورن بررسی می‌شود. بایکونومی یک پلتفرم غیرامانی و بدون نیاز به اعتماد است که کاربران در آن کنترل کامل دارایی‌های خود را بر عهده دارند. پیاده‌سازی بیکونومی در بلاک چین اتریوم باعث شده است که شبکه غیرمتمرکز اتریوم امنیت تراکنش‌‌های بیکونومی را تامین کند. با توجه به توسعه وب ۳ و پشتوانه پلتفرم بیکونمی، می‌توان انتظار آینده ای خوب را برای این ارز دیجیتال داشت. در حال حاضر این رمزارز که در رتبه ۱۷۳ کوین مارکت کپ قرار دارد در محدوده قیمتی ۰.۲۴ دلار معامله می شود. امکان خرید و فروش بیکونومی در صرافی ارز دیجیتال نوبیتکس در دو بازار ریالی و تتری وجود دارد.

ارز دیجیتال رندر توکن

ارز دیجیتال رندر توکن رمزارز دیگری است که امکان خرید و فروش آن در نوبیتکس فراهم شده است.

رندر توکن یا RNDR توکن کاربری شبکه رندر است و این شبکه نیز فراهم‌کننده راهکارهای رندر کردن غیرمتمرکز بر پایه واحد پردازشی گرافیکی یا همان GPU‌ است. توکن RNDR‌ در بلاکچین اتریوم و با استاندارد ERC-20 ایجاد شده است. این توکن برای پرداخت هزینه رندر کردن انیمیشن‌ها، موشن گرافی‌ها و… در شبکه رندر استفاده می‌شود. شبکه از سه جزء اصلی تشکیل شده است؛ سازندگان، نودهای اپراتور و اکتین رندر.

سازندگان کسانی هستند که انواع تصاویر دیجیتال مانند انیمیشن را تولید می‌کنند. این افراد می‌توانند از توان گرافیکی سخت‌افزار افراد دیگر برای رندر کردن پروژه‌های خود با سرعت بالا و هزینهٔ کم استفاده کنند. نودهای اپراتور افرادی هستند که سخت‌افزار گرافیکی خود را در اختیار شبکهٔ رندر قرار می‌دهند تا به سازندگان در پیشبرد پروژه‌هایشان کمک کرده و در ازای آن، کارمزدی دریافت کنند. نودهای اپراتور به نسبت زمانی که سخت‌افزار خود را در اختیار شبکه رندر قرار داده‌اند، رندر توکن دریافت می‌کنند.

اگر با کارهای گرافیکی آشنا نیستید، رندر کردن به فرایند تولید تصویر با استفاده از کامپیوتر بر پایه مدل‌های محاسباتی و نمایش دادن تصویر تولید شده بر روی نمایش‌گر گفته می‌شود. این فرایند به سخت‌افزار گرافیکی قدرتمندی نیاز دارد.

اولین پیش‌فروش عمومی توکن‌های RNDR در سال ۲۰۱۷ به ثبت رسید. سپس یک مرحله عرضه خصوصی از ژانویه تا می ۲۰۱۸ انجام شد که طی آن حدود ۱۱۸ میلیون توکن RNDR‌ با قیمت ۰.۲۵ دلار به فروش رفت. در طی همین عرضهٔ خصوصی، تست‌نت رندر به سرمایه‌گذاران و کاربران اولیه معرفی شد. شبکهٔ اصلی نیز در ۲۷ آوریل سال ۲۰۲۰ راه‌اندازی شد.

سقف ۸ دلاری رندر

قیمت توکن رندر در پیش‌فروش خصوصی این ارز دیجیتال، ۰.۲۵ دلار بود. در اولین روزهایی که رندر توکن در صرافی‌های ارز دیجیتال لیست شد، قیمت آن بسیار پایین‌تر از قیمت پیش‌فروش و حدود ۰.۰۵ دلار ثبت شد. اما در بازار صعودی سال ۲۰۲۱، قیمت RNDR با رشد محسوسی به بیش از ۲.۵ دلار رسید. در اواخر همان سال، قیمت رندر توکن رشد دیگری را تجربه کرد و تا حدود ۸ دلار بالا رفت. این بیشترین قیمت ثبت‌شده برای رندر توکن است. در سال ۲۰۲۲، توکن رندر یک روند نزولی بلندمدت را تجربه کرد و قیمت آن تا ۰.۴ دلار هم کاهش یافت. اما در سال ۲۰۲۳، بخشی از این افت جبران شد و قیمت رندر توکن در چند مقطع مختلف به بیش از ۲ دلار رسید و در حال حاضر در محدوده قیمتی ۲.۳ دلار خرید و فروش می‌شود. امکان خرید ارز دیجیتال رندر و فروش آن در بازارهای ریالی و تتری نوبیتکس ایجاد شده است.

link

مطالب مرتبط

دیوار

کاربران دیوار چطور به حفظ زمین کمک کردند؟

۹۲ درصد تلویزیون‌ها و ۸۷ درصد لپ‌تاپ‌هایی که در سال گذشته در دیوار آگهی شده‌اند، اقلام دست دوم بوده‌اند. خریدوفروش این دستگاه‌ها معادل جلوگیری از انتشار ۹۳
۹۲ درصد تلویزیون‌ها و ۸۷ درصد لپ‌تاپ‌هایی که در سال گذشته در دیوار آگهی شده‌اند، اقلام…
علی‌بابا

رکورد سفرهای نوروزی متعلق به کدام شهرها است؟

شرکت سفرهای علی‌بابا با انتشار آمار مربوط به سفر کاربرانش در تعطیلات نوروز، شهرهای تهران، مشهد، شیراز و جزیره کیش را پرنقش‌ترین شهرهای ایران در سفرهای داخلی اعلام
شرکت سفرهای علی‌بابا با انتشار آمار مربوط به سفر کاربرانش در تعطیلات نوروز، شهرهای تهران، مشهد،…
ایرانسل

آغاز نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (IRAN EXPO 2024)، با حضور ایرانسل توسط رئیس‌جمهوری، برای بازدیدکنندگان داخلی و خارجی افتتاح شد. به گزارش روابط
ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (IRAN EXPO 2024)، با حضور ایرانسل توسط رئیس‌جمهوری، برای…
رمزارزها و فین‌تکنوبیتکس

واریز و برداشت دای (DAI) و یو اس دی (USDC) با کارمزد کمتر در نوبیتکس

امکان واریز و برداشت استیبل کوین های دای (DAI)  و یو اس دی سی (USDC) در شبکه آربیتروم و پالیگان، کارمزد نقل و انتقال این رمزارزها در نوبیتکس راه کاهش داد. شبکه آربیتروم
امکان واریز و برداشت استیبل کوین های دای (DAI)  و یو اس دی سی (USDC) در…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم