نگاهی به آمار و ارقام بلک‌فرایدی دیجی‌کالا

احتمالا شما هم در چند روز گذشته پیامک‌های زیادی با محتوای بلک‌فرایدی دریافت کرده‌اید. حتی قالیشویی محله ما هم پیامک تخفیف بلک‌فرایدی برای من فرستاد!

بلک‌فرایدی یا جمعه سیاه در واقع اولین جمعه پس از روز شکرگزاری است که فروشگاه‌های بزرگ به صورت سنتی تخفیف‌های جذاب پایان سال می‌گذارند. در ایران بلک‌فرایدی با نام دیجی‌کالا عجین شده، چرا که یکی از اولین فروشگاه‌هایی بود که کمپین بلک‌فرایدی برگزار کرد و حالا بعد از یک سال وقفه، دوباره تخفیف‌های جذابی به بهانه‌ی بلک‌فرایدی ارائه می‌کند. این کمپین از ۱ تا ۷ آذر ادامه دارد؛ بنابراین امروز و فردا آخرین فرصت‌های استفاده از تخفیف‌های بلک‌فرایدی دیجی‌کالا است. به گزارش روابط عمومی دیجی‌کالا در مصاحبه با خبرنگار روزنامه شرق، داده‌های سه روز ابتدایی کمپین بلک‌فرایدی نشان می‌دهد که مشتریان بیش از هر چیز به‌دنبال «گوشی»، «ساعت هوشمند» و «ایرپاد» بوده‌اند. همچنین بیشترین تعداد فروش کالا در سه‌روز ابتدایی بلک‌فرایدی به‌ترتیب به استان‌های تهران، اصفهان و البرز تعلق دارد.

عمده خریدها مربوط به چه مواردی بوده است؟

فهرست ۱۰ محصول پرفروش بلک‌فرایدی از نظر تعداد، عموما متشکل از مواد غذایی و بهداشتی است. کالاهایی چون اسپاگتی زر ماکارون، پنیر فتا هراز، انواع رب گوجه، انواع شوینده، نوار بهداشتی و… بیشترین تعداد فروش کالا را داشته‌اند. در این بین «خودکار فوق روان نانو آنتی باکتریال پنتر» هم دیده می‌شود که نه تنها همیشه جزو اقلام با بیشترین تعداد فروش بوده، بلکه در روز اول کمپین، با بیش از ۱۵۵ هزار بازدید، از هر کالای دیگری بیشتر دیده شده است!

این در حالی است که محصولات با بیشترین ارزش ریالی فروش، تماما مرتبط به گوشی‌های تلفن همراه است. بیشترین ارزش فروش مربوط به برندهای اپل، سامسونگ و شیائومی است. البته بد نیست بدانید که بیشترین ارزش فروش به‌معنای بیشترین سودآوری نیست. منظور از ارزش فروش همان NMV است که به‌معنای ارزش خالص کالا پس از اعمال کسورات و هزینه‌ها است. به‌نظر می‌رسد بسیاری از مشتریان برای خرید گوشی عجله نکرده و دست نگه داشته بودند تا از فرصت بلک‌فرایدی دیجی‌کالا برای خرید به‌صرفه‌تر استفاده کنند.

مشتریان چه عباراتی را جستجو کرده‌اند؟

داده‌های روز اول و دوم بلک‌فرایدی دیجی‌کالا نشان می‌دهد کاربران بیش از هر چیز به‌دنبال خرید «گوشی» بوده‌اند. در رده‌های بعدی هم همچنان نام گجت‌ها و کالاهای دیجیتال دیده می‌شود. ۷ کالای پُرجستجو در دو روز ابتدایی بلک‌فرایدی این‌ها بوده‌اند.

دیجی‌کالا در ابتدا کار خود را با فروش دوربین شروع کرد و تا مدت‌ها فقط کالاهای دیجیتال در آن موجود بود. بنابراین دور از انتظار نیست که عمده مشتریان قدیمی و وفادار این فروشگاه آنلاین، علاقه‌مندان به تکنولوژی و کالای دیجیتال باشند.

جغرافیای مشتریان؛ جمعه‌بازاری برای همه ایرانیان

از جمله مزایای فروشگاه‌های آنلاین در دسترس بودن آن‌ها برای همه مردم است. مشتریان بلک فرایدی دیجی‌کالا در روز اول، از خراسان تا خوزستان و از آذربایجان تا دورترین روستاهای بلوچستان بوده‌اند.

در ادامه فهرست ۱۰ استان با بیشترین میزان خرید را در بلک‌فرایدی دیجی‌کالا می‌بینید:

دورترین نقطه‌ای که سفارش در آن‌جا ثبت شده، روستای کوهک، بخش بم‌پشت، شهرستان سراوان، استان سیستان و بلوچستان بوده که ۱۴۳۷ کیلومتر از مبدا ارسال محصول فاصله دارد.

روزانه بیش از ۱۲ میلیون بازدید؛ آماری چشمگیر

در سه‌روز ابتدایی کمپین بلک‌فرایدی، دیجی‌کالا روزانه بیش از ۱۲ میلیون بازدید داشته که آماری چشم‌گیر است. این بدان معنا است که دیجی‌کالا در هر ساعت بیش از ۵۰۰ هزار بازدید، در هر دقیقه بیش از ۸٫۳۰۰ بازدید و در هر ثانیه بیش از ۱۳۸ بازدید را بدون مشکل میزبانی کرده است. این نشان می‌دهد که تیم تکنولوژی و زیرساخت دیجی‌کالا تمهیدات فنی لازم برای این حجم ورودی را پیش‌بینی کرده بوده است.

همان‌طور که در نمودار مشخص است، عمده فعالیت‌های کاربران در فاصله ساعت ۱۱ صبح تا ۱۱ شب اتفاق می‌افتد؛ زمانی که فرصت بیشتری برای گشت‌وگذار میان هزاران محصول دیجی‌کالا فراهم است.

قصه بلک‌فرایدی دیجی‌کالا به سر نرسیده و هنوز فرصت باقی است. همچنان کالاهایی با ارزش خرید بسیار بالا اضافه می‌شوند که مشتریان صبورتر می‌توانند از این فرصت‌ها استفاده کنند. بلک‌فرایدی بزرگ‌ترین حراج سال دیجی‌کالا و احتمالا جذاب‌ترین حراج آنلاین سال است.

link

مطالب مرتبط

سرآوا

نخستین نشست «واکاوی سرمایه‌گذاری در فناوری‌های نوپدید» با مرور اقتصاد دیجیتال دبی برگزار شد

نخستین جلسه از سلسله نشست‌های «واکاوی سرمایه‌گذاری در فناوری‌های نوپدید» با موضوع «مروری بر اقتصاد دیجیتال دبی» دوشنبه ۳۰ بهمن ماه ۱۴۰۲ در محل صندوق توسعه ملی
نخستین جلسه از سلسله نشست‌های «واکاوی سرمایه‌گذاری در فناوری‌های نوپدید» با موضوع «مروری بر اقتصاد دیجیتال…

پادکست اخبار استارتاپی هفته؛ از ثبت رکورد علی‌بابا تا آماری از تعداد کاربران رمزارزها در ایران

پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته در ایران را دنبال می‌کند. در قسمت ۲۳۴ این پادکست، از ثبت
پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته…
دیجی‌کالا

دریافت حضوری خرید دیجی‌کالایی با هزینه کمتر

دیجی‌کالا در چند سال گذشته برای سهولت بیشتر آن دسته از مشتریانش که نمی‌توانند برای تحویل سفارش در خانه منتظر بمانند، یا از قبل برای زمان مشخصی برنامه‌ریزی کنند،
دیجی‌کالا در چند سال گذشته برای سهولت بیشتر آن دسته از مشتریانش که نمی‌توانند برای تحویل…
اسنپ

حراج بزرگ آخر سال اسنپ‌پی آغاز شد؛ تا ۹۰% تخفیف خرید قسطی کالاهای ویژه‌ی نوروز

این روزها حراج آخر سال سرویس اعتباری اسنپ یا اسنپ‌پی آغاز شده است. کاربران این سرویس می‌توانند سبد گسترده‌ای از کالاهای مورد نیاز خود را تا ۹۰% ارزان‌تر و به صورت
این روزها حراج آخر سال سرویس اعتباری اسنپ یا اسنپ‌پی آغاز شده است. کاربران این سرویس…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم