امکان تحویل آنلاین دارو از طریق پلتفرم‌ها فراهم می‌شود

رییس کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس شورای اسلامی از بررسی تدوین دستورالعمل تحویل آنلاین دارو از طریق پلتفرم‌ها و کسب‌وکارهای اینترنتی خبر داد.

نصرالله پژمان‌فر در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره نشست کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: در نشست کمیسیون موضوع اهمیت تحول دیجیتال در حوزه‌های مختلف به جهت تسهیل‌گری و استفاده از ظرفیت‌های دیجیتالی‌سازی ارائه خدمات به مردم در دستور کار کمیسیون قرار گرفت.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس افزود: در این نشست مقرر شد تا وزارت بهداشت با رعایت روح حاکم بر پیش‌نویس آیین‌نامه سلامت دانش‌بنیان با استفاده حداکثری از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان آیین‌نامه‌های مربوطه را تدوین کند.

وی یادآور شد: یکی دیگر از مصوبات مهم این نشست تدوین دستورالعمل تحویل آنلاین دارو برای داروهای بانسخه و بدون نسخه از طریق پلتفرم‌ها و کسب‌وکارهای اینترنتی بود که بنا شد این حق به صورت مساوی برای همه شرکت‌ها و نه به صورت انحصاری برای یک شرکت خاص فراهم شود.

پژمان‌فر ادامه داد: همچنین تاکید شد تا فهرست داروها و کالاهای بهداشتی ممنوعه در اختیار سکوها قرار گرفته و زمینه اتصال آن‌ها به سامانه تی تک جهت استعلام وضعیت دارو در داروخانه‌ها جهت بهبود کیفیت خدمات رسانی ارایه گردد.

رییس کمیسیون اصل نود مجلس، دیگر مصوبه این جلسه را مربوط به تکلیف ۲۰ ساله‌ در مورد مواد ۶۰ و ۷۹ قانون تجارت الکترونیک عنوان و خاطرنشان کرد: نحوه پردازش و نگهداری داده‌های سلامت مردم بر عهده وزارت بهداشت و سازمان برنامه است که مقرر شد این تکلیف نیز ظرف مدت دو ماه نهایی و ابلاغ شود.

link

مطالب مرتبط

خبرها

مرکز نوآوری پلنت گزارش عملکرد خود را در سال ۱۴۰۲ منتشر کرد

شبکه نوآفرینی سرآمد با نام تجاری پلنت، در خرداد ماه ۱۳۹۸ با استقرار در کارخانه نوآوری آزادی راه‌اندازی شد. پلنت به عنوان مرکز نوآوری در صنعت بیمه نقش نقطه اتصال
شبکه نوآفرینی سرآمد با نام تجاری پلنت، در خرداد ماه ۱۳۹۸ با استقرار در کارخانه نوآوری…
دیوار

دیوار و شیپور باز هم تهدید شدند

اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس اعلام کرد دیوار و شیپور با طرح مقابله با سوداگری بازار مسکن همراه نیستند و در صورت عدم همراهی، باید مانع فعالیت این دو سایت شد. به
اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس اعلام کرد دیوار و شیپور با طرح مقابله با سوداگری…
داتینرمزارزها و فین‌تک

در راستای توانمندسازی مالی صورت گرفت: ارائه طرح تسهیلاتی «پیش‌درآمد» بدون کارمزد

سومین طرح تسهیلاتی ویپاد، ترابانک پاسارگاد به نام «پیش‌درآمد» در راستای توانمندسازی مالی در دسترس عموم قرار گرفت. ویپاد پس از طرح تسهیلاتی «برآیند» با سقف پنجاه
سومین طرح تسهیلاتی ویپاد، ترابانک پاسارگاد به نام «پیش‌درآمد» در راستای توانمندسازی مالی در دسترس عموم قرار گرفت.…
تپسی

گزینه «عجله ندارم» هم از تپسی حذف شد

تپسی اعلام کرد گزینه «عجله ندارم» به ‌دستور قضایی از ابتدای هفته جاری از این تاکسی اینترنتی حذف شده است. پس از فشار سازمان تعزیرات حکومتی به اسنپ و تپسی در بهمن ماه
تپسی اعلام کرد گزینه «عجله ندارم» به ‌دستور قضایی از ابتدای هفته جاری از این تاکسی…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم