مدیرعامل جاجیگا حجم بازار اجاره اقامتگاه در ایران را ۱۹ همت تخمین زد

به تازگی بابک سهرابی، مدیرعامل جاجیگا (پلتفرم اجاره آنلاین اقامتگاه در ایران) در رشته توییتی آمار و اطلاعاتی در مورد حجم بازار اقامتگاه در ایران را منتشر کرده است.

او حجم کل بازار اقامتگاه در ایران را طی سال جاری ۱۹ هزار میلیارد تومان تخمین زده و سهم پلتفرم‌های آنلاین از این بازار را ۳.۴ همت اعلام کرده است.

مدیرعامل جاجیگا سهم بازار آنلاین اجاره اقامتگاه را ۱۸ درصد محاسبه کرده، در صورتی که پیشتر دیگر فعالان این حوزه آمارهای متفاوتی ارایه داده‌اند. برای مثال، مدیران شب در مصاحبه‌ای اعلام کردند که حجم کل بازار اقامتگاه در دست بازار آفلاین بوده و تنها حدود ۱۰ درصد آن آنلاین است. جاباما نیز در گزارش سال ۱۴۰۱ خود اندازه بازار اقامتگاه‌های ایران را ۱۸ هزار میلیارد تومان اعلام کرده که تنها ۷ درصد آن آنلاین شده است​​.

براساس توییت مدیرعامل جاجیگا، بازیگران اول تا چهارم این بازار به ترتیب جاباما، جاجیگا، اتاقک و شب هستند. این آمار نشان می‌دهد جاباما و جاجیگا در رقابت تنگاتنگی هستند و فاصله زیادی با رقبای دیگر خود دارند. پیشتر جاجیگا با انتشار پستی نسبت به رویه ضدرقابتی جاباما اعتراض کرده بود.

سهرابی در توییت خود نوشت: «در سال‌های اخیر آمارهایی از سهم بازار شرکت‌های فعال در بازار اقامتگاه‌های غیر هتلی ویلا، سوییت، کلبه و بوم‌گردی منتشر شده ولی اغلب ناقص و مبهم بوده یا همچون آمار یکی از بازیگران مدعی عمدا غلط بوده. من اینجا قصد دارم تخمین جامعی از سهم بازار در سال ۱۴۰۲ رو ارایه کنم.»

او در خصوص علت انتشار این آمار نوشته است: «شفاف شدن فضای بازار به همه ذی‌نفعان دید بهتری می‌ده و جلوی تصمیمات اشتباه و هدر رفتن سرمایه‌های مادی و انسانی رو می‌گیره. همچنین به رقابت سالم و رشد متوازن بازار کمک می‌کنه. انتشار بعضی خالی‌بندی‌های ناشیانه به غیر از خالی شدن جیب چند سرمایه‌گذار بی‌خبر، موجب بدبینی فرساینده‌ای می‌شه که اثر اون تا مدت‌ها بر ذی‌نفعان مستقیم یا غیر مستقیم بازار از جمله بر سایر پلتفرم‌های فعال در این حوزه باقی می‌مونه.»

این تفاوت در آمارها نشان‌دهنده رقابت شدید و پویایی بازار رزرو آنلاین اقامتگاه در ایران است. این حوزه، به ویژه در شهرهای شمالی کشور که جاذبه‌های گردشگری زیادی دارند، با رشد چشمگیری مواجه بوده است. به نظر می‌رسد که با افزایش گرایش مردم به استفاده از پلتفرم‌های آنلاین برای رزرو اقامتگاه، بازار هنوز ظرفیت بالایی برای رشد و توسعه دارد.

link

مطالب مرتبط

دیوار

کاربران دیوار چطور به حفظ زمین کمک کردند؟

۹۲ درصد تلویزیون‌ها و ۸۷ درصد لپ‌تاپ‌هایی که در سال گذشته در دیوار آگهی شده‌اند، اقلام دست دوم بوده‌اند. خریدوفروش این دستگاه‌ها معادل جلوگیری از انتشار ۹۳
۹۲ درصد تلویزیون‌ها و ۸۷ درصد لپ‌تاپ‌هایی که در سال گذشته در دیوار آگهی شده‌اند، اقلام…
علی‌بابا

رکورد سفرهای نوروزی متعلق به کدام شهرها است؟

شرکت سفرهای علی‌بابا با انتشار آمار مربوط به سفر کاربرانش در تعطیلات نوروز، شهرهای تهران، مشهد، شیراز و جزیره کیش را پرنقش‌ترین شهرهای ایران در سفرهای داخلی اعلام
شرکت سفرهای علی‌بابا با انتشار آمار مربوط به سفر کاربرانش در تعطیلات نوروز، شهرهای تهران، مشهد،…
ایرانسل

آغاز نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (IRAN EXPO 2024)، با حضور ایرانسل توسط رئیس‌جمهوری، برای بازدیدکنندگان داخلی و خارجی افتتاح شد. به گزارش روابط
ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (IRAN EXPO 2024)، با حضور ایرانسل توسط رئیس‌جمهوری، برای…
رمزارزها و فین‌تکنوبیتکس

واریز و برداشت دای (DAI) و یو اس دی (USDC) با کارمزد کمتر در نوبیتکس

امکان واریز و برداشت استیبل کوین های دای (DAI)  و یو اس دی سی (USDC) در شبکه آربیتروم و پالیگان، کارمزد نقل و انتقال این رمزارزها در نوبیتکس راه کاهش داد. شبکه آربیتروم
امکان واریز و برداشت استیبل کوین های دای (DAI)  و یو اس دی سی (USDC) در…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم