یکتاونچرز، باز‌وی سرمایه‌گذاری یکتانت معرفی شد

شرکت یکتانت از CVC خود به نام یکتاونچرز رونمایی کرد. یکتاونچرز قرار است روی تیم‌ها و استارتاپ‌های توسعه‌یافته به منظور رشد و در جهت تکمیل زنجیره ارزش یکتانت سرمایه‌گذاری کند. مبلغ فاند یکتاونچرز اعلام نشد، اما یکتانت تاکنون روی ۱۵ کسب‌وکار بین ۵ تا ۲۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده است.

صبح امروز نشست خبری یکتانت در محل شرکت این مجموعه برگزار شد و از «یکتاونچرز» رونمایی شد. یکتاونچرز قرار است در قالب یک سرمایه‌گذار خطرپذیر شرکتی (CVC)، به عنوان بازوی سرمایه‌گذاری یکتانت عمل کند.

مهدی فروغی، مدیرعامل یکتانت در این نشست گفت که کارشان را با تبلیغات همسان آغاز کرده‌اند و طی سالیان گذشته به هلدینگ تبدیل شده‌اند و اکنون پورتفولیوی یکتانت شامل ۱۵ کسب‌وکار کوچک و بزرگ از جمله تریبون، جریان، نوین‌هاب و ابرکلاس می‌شود که روی آنها سرمایه‌گذاری کرده‌اند و از این پس قرار است مدیریت این پورتفولیو به شکل متمرکزتری صورت بگیرد.

به گفته او ۶۵ درصد بودجه‌های تبلیغاتی در دنیا برای دیجیتال مارکتینگ استفاده می‌شود، اما در ایران ۱۰ تا ۲۰ درصد اتفاق می‌افتد.

محمدرضا علمی‌فرد، مدیرعامل یکتاونچرز در این نشست گفت که او پیشتر مدیر سرمایه‌گذاری یکتانت بوده و از این پس قرار است به عنوان مدیرعامل این مجموعه جدید در دل یکتانت فعالیت خود را ادامه دهد. علمی‌فرد میزان بودجه یا فاند اختصاص یافته برای سرمایه‌گذاری‌های یکتاونچرز را بیان نکرد، اما به طور ضمنی تایید کرد که یکتانت پیشتر بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیارد تومان روی شرکت‌هایی که اکنون بخشی از آن هستند، سرمایه‌گذاری کرده است.

یکتاونچرز یک CVC است و هدف سرمایه‌گذاری آن در راستای تکمیل زنجیره ارزش یکتانت خواهد بود و در زمینه تبلیغات و بازاریابی، کسب‌وکارهای B2B، رسانه و تولید محتوا سرمایه‌گذاری می‌کند. مدیران یکتانت اعلام کردند به دنبال سرمایه‌گذاری روی استارتاپ‌های مرحله A و B هستند که صاحب تیم و محصول هستند و برای رشد بیشتر نیاز به سرمایه دارند.

مدیرعامل یکتاونچرز گفت یکی از سریع‌ترین فرآیندهای سرمایه‌گذاری را دارند و طی ۷ روز به درخواست‌های سرمایه‌گذاری پاسخ می‌دهند و در نهایت طی ۲ ماه و نیم به نتیجه می‌رسند که سرمایه‌گذاری خواهند کرد یا خیر.

به گفته علمی‌فرد مدل سرمایه‌گذاری یکتاونچرز به سه طریق است؛ سرمایه‌گذاری خطرپذیر، ایجاد استارتاپ با مشارکت کارآفرینان و ادغام و تملک. سرمایه‌گذاری به اشکال مختلف و با مقدار سهام متفاوت بنا به توافق با هر کسب‌وکار انجام می‌شود. به گفته او بخشی از سرمایه‌گذاری به صورت غیرنقدی (non-cash) هم خواهد بود و شبکه ارتباطی یکتانت طیف گسترده‌ای از شرکت‌ها را شامل می‌شود و می‌تواند ارزش افزوده برای کسب‌وکارها ایجاد کند.

مهدی فروغی، مدیرعامل یکتانت گفت بازه سرمایه‌گذاری‌شان ۵ ساله است و تا کنون روی هر کدام از کسب‌وکارهای پورتفو بین ۵ تا ۲۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده‌اند. به گفته فروغی تاکنون هشتاد هزار کسب‌وکار از یکتانت استفاده کرده‌اند.

در انتهای این نشست مدیرعامل یکتانت اعلام کرد موضوع IPO یکتانت در دست اقدام و پیشروی است.

link

مطالب مرتبط

اسنپ

اعلام نتایج طرح اسنپ برای کودکان مناطق کم‌برخوردار

اسنپ ۵۹۹ سفر خود را برای کودکان بیمار تحت پوشش «خیریه‌ پزشکی نوین» به مدت ۳ ماه رایگان کرد. به گزارش روابط عمومی اسنپ، این طرح با ارزش ۴۷ میلیون و ۷۵۳ هزار تومان برای
اسنپ ۵۹۹ سفر خود را برای کودکان بیمار تحت پوشش «خیریه‌ پزشکی نوین» به مدت ۳…
خبرها

همکاری بانی مد و ازکی‌وام، یک راهکار آسان برای سهولت خرید شما

بانی مد یکی از معتبرترین فروشگاه‌های اینترنتی در سطح کشور است که فعالیت خود را از سال ۱۳۹۳ در حوزه مد و پوشاک آغاز کرد. این مرکز خرید آنلاین اخیرا فروش کالای دیجیتال
بانی مد یکی از معتبرترین فروشگاه‌های اینترنتی در سطح کشور است که فعالیت خود را از…
خبرها

گزارش «فوتبالی» منتشر شد

به گزارش فوتبالی، اپلیکیشن «فوتبالی» از سال ۱۳۹۳ فعالیت خود را با این هدف که یک مجموعه کامل از اخبار و ویدیوها و پخش و پوشش زنده مسابقات و سرگرمی‌های فوتبالی را در
به گزارش فوتبالی، اپلیکیشن «فوتبالی» از سال ۱۳۹۳ فعالیت خود را با این هدف که یک…
خبرها

پادکست اخبار استارتاپی هفته؛ از ماجرای دیوار و شیپور تا نماوا

پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته در ایران را دنبال می‌کند. در قسمت ۲۴۰ این پادکست، از
پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم