دیفای، آرمان قابل دسترس

مدیر بازاریابی محصول نوبیتکس، دیفای را یک آرمان قابل دسترس توصیف کرد و گفت: آنچه در حال حاضر از دیفای شاهد هستیم به‌طور کامل دیسنترالایز نیست، اما تاریخچه مالی جهان نشان می‌دهد که امکان رسیدن به این آرمان وجود دارد.

علی خویی، مدیر بازاریابی محصول نوبیتکس در کارگاه دیفای (امور مالی غیرمتمرکز) در رویداد ۹ ژانویه، با اشاره‌ای به تاریخچه مبادلات و ایجاد پول، گفت: در حال حاضر یک میلیاد و هفتصد میلیون نفر در دنیا به خدمات پایه بانکداری دسترسی ندارند. وقتی بیت کوین خلق شد ایده‌اش این بود که هم وسیله مبادله باشد، هم وسیله حفظ ارزش و هم وسیله‌ای برای شمارش و حسابداری، اما قابلیت ایجاد ساختار یکپارچه مالی را نداشت.

او توضیح داد: در سال ۲۰۱۳ اتریوم معرفی شد؛ تکنولوژی بازی که در آن پروژه‌ها بر پایه ساختار مالی غیرمتمرکز تعریف می‌شوند و نهاد انحصاری متمرکزی ندارد. چیزی که به‌عنوان دیفای از آن یاد می‌کنیم از اینجا شکل گرفت.

خویی با اشاره به اینکه کل دارایی‌ای که در دیفای قفل شده ۵۳ میلیارد و هفتصد میلیون دلار است افزود: در مقایسه با دارایی‌های موجود در بانک‌های دنیا که ۱۸۳ تریلیون دلار است، رقمی که در دیفای قرار دارد عدد بزرگی نیست و یکی از دلایلش هم ریسک‌هایی است که در حال حاضر در قراردادهای هوشمند می‌توان متصور بود.

مدیر محصول نوبیفای نوبیتکس با طرح این سئوال که آیا دیفای آینده امور مالی است؟ گفت: باید ببینیم دیفای را یک آرمان می‌بینیم یا نه. یک نکته این است که آنچه تا الان مطرح شده واقعا کاملا دیسنترالایز نیست و بخشی‌اش وابسته به یک نهاد متمرکز است، به همین دلیل تا رسیدن به آن آرمانشهر غیرمتمرکز فاصله داریم.

او ادامه داد: من به‌عنوان یک آرمان از دیفای یاد می‌کنم که امکان دسترسی به آن وجود دارد، زیرا وقتی تاریخچه مالی جهان را بررسی می‌کنیم، اتفاقات متعددی در آن افتاده است؛ در انتقال از بانکداری سنتی به بانکداری دیجیتال نیز همین مسائل و مقاومت‌ها و مخالفت‌های عجیب را شاهد بودیم اما این اتفاق افتاد. به این دلیل معتقدم در مورد دیفای نیز با وجود مقاومت‌ها، شاهد حرکت رو به جلو هستیم.

خویی در پایان این کارگاه، درباره صرافی غیرمتمرکز «نوبی‌دکس» و کیف پول رمزارز غیرامانی «لاکت ولت» که دو محصول نوبیتکس در حوزه دیفای هستند، توضیحاتی ارایه کرد.

link

مطالب مرتبط

داتینرمزارزها و فین‌تک

در راستای توانمندسازی مالی صورت گرفت: ارائه طرح تسهیلاتی «پیش‌درآمد» بدون کارمزد

سومین طرح تسهیلاتی ویپاد، ترابانک پاسارگاد به نام «پیش‌درآمد» در راستای توانمندسازی مالی در دسترس عموم قرار گرفت. ویپاد پس از طرح تسهیلاتی «برآیند» با سقف پنجاه
سومین طرح تسهیلاتی ویپاد، ترابانک پاسارگاد به نام «پیش‌درآمد» در راستای توانمندسازی مالی در دسترس عموم قرار گرفت.…
رمزارزها و فین‌تکنوبیتکس

واریز و برداشت دای (DAI) و یو اس دی (USDC) با کارمزد کمتر در نوبیتکس

امکان واریز و برداشت استیبل کوین های دای (DAI)  و یو اس دی سی (USDC) در شبکه آربیتروم و پالیگان، کارمزد نقل و انتقال این رمزارزها در نوبیتکس راه کاهش داد. شبکه آربیتروم
امکان واریز و برداشت استیبل کوین های دای (DAI)  و یو اس دی سی (USDC) در…
رمزارزها و فین‌تکنوبیتکس

آموزش و آگاهی در آکادمی نوبیتکس

رشد سریع بازار ارزهای دیجیتال منجر به توجه بسیاری از افراد و کسب‌وکارها به این حوزه شده، اما ورود به این بازارها برای افراد تازه‌کار، چالش‌برانگیز و پیچیده است و
رشد سریع بازار ارزهای دیجیتال منجر به توجه بسیاری از افراد و کسب‌وکارها به این حوزه…
خبرهارمزارزها و فین‌تک

پرداخت خلافی به بلوبانک اضافه شد

بلو از قابلیت تازه‌ای در اپلیکیشن خود رونمایی کرده است. این قابلیت جدید به نام «خدمات خودرو»، با هدف بهبود تجربه کاربران در مدیریت و پیشگیری از خطرات مرتبط با
بلو از قابلیت تازه‌ای در اپلیکیشن خود رونمایی کرده است. این قابلیت جدید به نام «خدمات…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم