یلداسامیت ۲۰۲۴؛ عزم شرکت‌های بزرگ برای ورود به اکوسیستم استارتاپی

روز گذشته هفتمین همایش یلدا سامیت (یلدای کارآفرینان استارتاپی) در سالن همایش‌های وزارت کشور برگزار شد.

دیجی‌کالا توانسته به نقطه سر به سر برسد

در نخستین پنل این مراسم که با حضور مدیران عامل شرکت‌های بزرگ استارتاپی برگزار شد، میلاد منشی‌پور، مدیرعامل تپسی گفت تعداد راننده‌های تاکسی‌های اینترنتی در کشور حدود ۳.۵ میلیون نفر هستند.

محمد خلج مدیرعامل اسنپ گفت حدود ۵ درصد مردم از تاکسی‌های آنلاین در کشور استفاده می‌کنند.

مهدی شکوری مقدم، هم‌موسس آپارات گفت: «وقتی می‌خواهند رگولیشینی برای ما تعیین کنند، شرکت‌های ما را اصلا در نظر نمی‌گیرند. ما هم مخالف رگولیشین نیستیم. حدود ۱۱ میلیون نفر از مردم شبکه نمایش خانگی تماشا می‌کنند.»

مجید حسینی‌نژاد، مدیرعامل علی‌بابا در این پنل گفت: «۵۰ درصد مردم برای سفرهای‌شان بلیت آنلاین می‌خرند.» او در این مراسم اعلام کرد علی‌بابا وارد بازار ایرلاین و اتوبوسرانی می‌شود و به زودی ایرلاین خود را با نام “دات ایر” راه‌اندازی می‌کند.

مسعود طباطبایی، مدیرعامل دیجی‌کالا نیز بیان کرد طی ۳ سال گذشته دیجی‌کالا توانسته به نقطه سر به سر برسد.

عزم سی‌وی‌سی‌ها برای استارتاپ‌ها

در ادامه این مراسم، پنل سرمایه‌گذاری خطرپذیر با حضور مدیران شرکت‌های CVC (سرمایه‌گذار خطرپذیر شرکتی) برگزار شد.

رشید قانعی، مدیرعامل پترول از هلدینگ خلیج فارس در این پنل گفت که یک صندوق ۲ هزار میلیارد تومانی به‌منظور تکمیل زنجیره ارزش خود راه انداخته‌اند که از سال آینده آغاز به کار می‌کند و استارتاپ‌های حوزه فین‌تک هم از اهمیت ویژه‌ای برای‌شان برخوردارند.

یحیی پالیزدار، مدیرعامل نوآوری فولاد مبارکه گفت هدف‌گذاری کرده‌اند تا ۲ همت (هزار میلیارد تومان) روی استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان طی سال آینده سرمایه‌گذاری کند.

در این پنل علی سنگینیان، معاون سرمایه‌گذاری شرکت کیسون گفت مدل سرمایه‌گذاری‌شان سی‌وی‌سی است و دنبال نوآوری‌ها و استارتاپ‌هایی هستند که همسان با کسب‌وکار کیسون باشند. او تصریح کرد: «ما بازوی ونچر در کیسون تاسیس کردیم. در آچاره ۷۲ میلیارد تومان و در یک استارتاپ دیگر هفته آینده ۱۲۰ میلیارد تومان به صورت غیر نقدی سرمایه‌گذاری می‌کنیم که در حوزه نانوپلیمر فعالیت می‌کند.»

شهاب جوانمردی، مدیرعامل فناپ گفت: «کشور ما با بحران‌های بسیاری از آب تا آلودگی هوا دست به گریبان است. ما در این زمینه‌ها نهادی نداریم که به فکر حل چالش باشد. امیدوارم به سمت حل مسائل ملی در این حوزه برویم.»

تمرکز استارتاپ‌ها در حوزه خدمات

در پنل سوم و آخر این مراسم که با حضور مدیران وی‌سی‌ها برگزار شد، تیم لطیف، مدیرعامل هلدینگ مکس گفت روی ۳۰ شرکت سرمایه‌گذاری کرده‌اند و بین ۱۷ تا ۱۸ همت گردش مالی سالانه این شرکت‌ها است.

فرزین فردیس، مدیرعامل سرآوا گفت چولگی اکوسیستم به سمت استارتاپ‌های خدمات رفته است. او با نمایش یک ارایه گفت: اکوسیستم استارتاپی علی‌رغم چالش‌ها، این دستاوردها را داشته است.

حمید محمدی، هم‌موسس دیجی‌کالا در آخرین پنل یلداسامیت گفت ورود ‌پلتفرم‌های ایرانی به برخی مارکت‌های بین‌المللی آن‌چنان سخت هم نیست، اما موانع ذهنی منجر به عدم خروج استارتاپ‌های ایرانی از مرزهای ایران شده است.

مجید حسینی‌نژاد، مدیرعامل علی‌بابا درخصوص ورود پلتفرم‌های ایرانی به خارج از مرزهای ایران گفت: «نام ایران در کشورهای منطقه چندان مثبت نیست و به نظرم بهتر است با برندی جدید وارد کشورهای منطقه شد.»

link

مطالب مرتبط

دیوار

کاربران دیوار چطور به حفظ زمین کمک کردند؟

۹۲ درصد تلویزیون‌ها و ۸۷ درصد لپ‌تاپ‌هایی که در سال گذشته در دیوار آگهی شده‌اند، اقلام دست دوم بوده‌اند. خریدوفروش این دستگاه‌ها معادل جلوگیری از انتشار ۹۳
۹۲ درصد تلویزیون‌ها و ۸۷ درصد لپ‌تاپ‌هایی که در سال گذشته در دیوار آگهی شده‌اند، اقلام…
علی‌بابا

رکورد سفرهای نوروزی متعلق به کدام شهرها است؟

شرکت سفرهای علی‌بابا با انتشار آمار مربوط به سفر کاربرانش در تعطیلات نوروز، شهرهای تهران، مشهد، شیراز و جزیره کیش را پرنقش‌ترین شهرهای ایران در سفرهای داخلی اعلام
شرکت سفرهای علی‌بابا با انتشار آمار مربوط به سفر کاربرانش در تعطیلات نوروز، شهرهای تهران، مشهد،…
ایرانسل

آغاز نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (IRAN EXPO 2024)، با حضور ایرانسل توسط رئیس‌جمهوری، برای بازدیدکنندگان داخلی و خارجی افتتاح شد. به گزارش روابط
ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (IRAN EXPO 2024)، با حضور ایرانسل توسط رئیس‌جمهوری، برای…
رمزارزها و فین‌تکنوبیتکس

واریز و برداشت دای (DAI) و یو اس دی (USDC) با کارمزد کمتر در نوبیتکس

امکان واریز و برداشت استیبل کوین های دای (DAI)  و یو اس دی سی (USDC) در شبکه آربیتروم و پالیگان، کارمزد نقل و انتقال این رمزارزها در نوبیتکس راه کاهش داد. شبکه آربیتروم
امکان واریز و برداشت استیبل کوین های دای (DAI)  و یو اس دی سی (USDC) در…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم