تخفیف‌های دیجی‌کالا واقعی هستند؟

در هر کمپین تخفیف‌محور وقتی دنبال کالای موردنظرمان می‌گردیم و منتظر دیدن یک تخفیف هیجان‌انگیز هستیم، همزمان می‌گوییم نکند تخفیف‌ها غیرواقعی باشند؟

اتفاقا این یکی از اتفاقات بدی است که معمولا در کمپین‌های تخفیفی بزرگ مانند بلک فرایدی می‌افتد. در روزهای نزدیک به برگزاری این کمپین‌ها فروشندگانی قیمت‌های بالا برای کالاها در نظر می‌گیرند و بعد با تخفیف زیاد، کالا را به قیمت اصلی یا حتی کمی بالاتر می‌رسانند و می‌فروشند. این ماجرا را هم در فروشگاه‌های داخل شهر می‌بینیم و هم در فروشگاه‌های اینترنتی.

یکی از فروشگاه‌های اینترنتی که در روزهای بلک فرایدی از آن به همین دلیل انتقاد می‌شود دیجی‌کالا است. معمولا هم در شبکه‌های اجتماعی اسکرین‌شاتی از قیمت قبل و بعد از تخفیف کالاها می‌گذارند و می‌نویسند که در واقع کالا اصلا تخفیف نخورده است! بعد هم کار به بد و بیراه گفتن به فروشنده و فروشگاه می‌رسد.

راهی برای شناسایی تخفیفی دروغین

با وجود این اتفاقات چطور مطمئن شویم تخفیف‌هایی که در دیجی‌کالا می‌بینیم واقعی است؟ مساله اینجاست که تشخیص این مساله چندان با کاربر نیست و تیمی که در دیجی‌کالا پرایسینگ یا تیم قیمت‌گذاری نام دارد باید آنها را بررسی کند.

این تیم برای بلک فرایدی امسال از راهکاری استفاده کرد تا اجازه ندهد کسی از این کمپین سوءاستفاده کند. با این راهکار فروشندگانی که برای بعضی از کالاها به مدت طولانی تخفیف بالا گذاشته بودند، فروشی نداشتند و دیجی‌کالا برای آنها یک ویترین شده بود، شناسایی شدند. کالاهایی هم که تخفیف غیراقتصادی و غیرمنطقی داشتند بررسی شدند. پس از آن با فروشندگان تماس گرفتند و مساله را مطرح کردند تا تخفیف‌ها اصلاح شود و وضعیت کالا به حالت عادی برگردد. البته تعداد کمی از فروشندگان که راضی به انجام این تغییر نشدند اخطار گرفتند و جریمه شدند. برای همین امسال تعداد تخفیف‌های دروغین بسیار کمتر شد و اسکرین‌شات خاصی هم درباره‌اش در شبکه‌های اجتماعی منتشر نشد.

تخفیف بی‌منطق

استفاده از این راه‌حل فقط برای بلک فرایدی نبوده است. هر هفته تخفیف‌ها و کالاها بررسی می‌شوند و فروشنده‌هایی که تخفیف غیرواقعی داشته‌اند بعد از شناسایی اخطار می‌گیرند و جریمه می‌شوند. حتی در بخشی مانند «شگفت‌انگیزها» که تخفیف‌محور است رقم‌ها و درصدها رصد می‌شوند تا کسی نتواند با تخفیف عجیب ولی دروغین سر خریداران کلاه بگذارد.

با این راهکارها کالاهای دیجی‌کالا خیلی کمتر از قبل تخفیف‌های عجیب و غیرواقعی می‌گیرند و می‌توانید با خیال راحت از دیدن تخفیف‌ها ذوق‌زده شوید و خرید کنید.

link

مطالب مرتبط

دیجی‌کالا

اتومیشن، آینده مارکتینگ است

مدیر ارشد پرفورمنس مارکتینگ دیجی‌کالا: با ابزار اتومیشن، قدرت مارکترها در دنیای مارکتینگ چند برابر شده است. مدیر ارشد پرفورمنس مارکتینگ دیجی‌کالا باور دارد مارکترها باید به‌جز شرح وظایف معمول…
دیجی‌کالا

برگزاری بزرگترین رویداد آموزشی منابع انسانی ایران توسط دیجی‌کالا

دیجی‌کالا بزرگترین رویداد آموزشی منابع انسانی ایران را با عنوان «سرنوشت نیروی انسانی در سایه عصر دیجیتال» برگزار می‌کند. این رویداد آموزشی با همکاری دیجی‌نکست برگزار می‌شود و «تاثیر روندهای…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم