چطور از «پرداخت امن» در دیوار استفاده کنید؟

به گزارش روابط عمومی دیوار، با استفاده از «پرداخت امن» دیوار به کمک این راهنمای قدم‌ به قدم، دیگر نگران ارسال نشدن کالا یا پرداخت پول‌تان نخواهید بود و می‌توانید دست کلاهبردارها را رو کنید.

«پرداخت امن» که به تازگی به دیوار اضافه شده، روش جدید پرداخت مبلغ معامله یا بیعانه برای جلوگیری از کلاهبرداری و انجام معامله‌ای قابل اطمینان است. در این روش پول پرداخت شده توسط خریدار در حسابی واسط قرار می‌گیرد و تنها پس از تایید دریافت کالا یا خدمات توسط خریدار به حساب فروشنده واریز می‌شود. همچنین فروشنده هم مطمئن است که پولش در حسابی امن قرار دارد و می‌تواند کالای خود را با اطمینان ارسال کند.

«پرداخت امن»، از جمله سرویس‌هایی است که به تازگی به عنوان بخشی از راهکار تازه «کنار دیوار» به این پلتفرم اضافه شده است. با استفاده از این راهکار، حالا کاربران دیوار می‌توانند از خدمات شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های دیگر در مراحل انجام معامله استفاده کنند تا تجربه‌ای امن‌تر و راحت‌تری داشته باشند. در حال حاضر سرویس دهنده «تومن» در حال ارائه «پرداخت امن» در دیوار است اما به زودی سرویس‌دهنده‌های دیگر هم برای این روش پرداخت به دیوار اضافه شوند.

دیوار در حال حاضر بیشتر از ۵۳ میلیون کاربر دارد و روزانه ۵۰۰ هزار آگهی در این پلتفرم ثبت می‌شود. افزایش امنیت و ایجاد اطمینان برای کاربران در حین معامله، همیشه یکی از دغدغه‌های دیوار بوده و این امکان جدید با استفاده از شرکت‌های سرویس دهنده‌ای خارج از دیوار، در همین راستا به این پلتفرم اضافه شده است.

روش جدید پرداخت برای کاهش کلاهبرداری

استفاده از پرداخت امن هم برای اطمینان خاطر خریداران و هم فروشندگان در نظر گرفته شده است.
استفاده از این روش می‌تواند جلوی کلاهبرداری‌هایی مثل استفاده از رسید جعلی، پاسخگو نبودن پس از دریافت بیعانه یا ارسال نکردن کالا بعد از واریز پول را بگیرد.
همیشه یکی از نگرانی‌های کاربران مشکل اطمینان در پلتفرم‌های آنلاین بوده است. حالا با استفاده از افزونه‌های پرداخت امن مثل «تومن» می‌توانید با خیال راحت در دیوار خرید و فروش خود را انجام دهید. اگر خریدار هستید تا وقتی سفارش را دریافت نکرده‌اید، پولتان به حساب فروشنده واریز نمی‌شود. اگر هم آگهی گذار هستید و می‌خواهید کالایی را بفروشید هیچ خریداری را به خاطر بی‌اعتمادی از دست نمی‌دهید. همین طور زمانی که نیاز به پرداخت بیعانه برای خرید یا دریافت خدمات دارید پول‌تان در جای امنی قرار دارد.

راهنمای قدم به قدم استفاده از پرداخت امن

شما به عنوان خریدار یا فروشنده می‌توانید درخواست پرداخت امن را داشته باشید. در چت دیوار چند وقتی است که علامتی به شکل تکه پازل اضافه شده است. این دکمه دسترسی شما به افزونه‌های مختلف فعال شده در چت دیوار از جمله پرداخت امن و همچنین سرویس‌های ارسال کالا را راحت می‌کند. بر استفاده از پرداخت امن می‌توانید از این راهنمای قدم به قدم استفاده کنید.

می‌توانید این ویدیوی آموزشی از مراحل «پراخت امن» دیوار را هم ببینید.

۱- پس از آنکه درباره قیمت یا مبلغ بیعانه و استفاده از پرداخت امن با خریدار یا فروشنده به توافق رسیدید به بخش چت در آگهی بروید. گزینه پرداخت امن به صورت معمول در زمان چت و صحبت از پرداخت به صورت هوشمند نمایش داده می‌شود. به صورت دستی هم اما می‌توانید روی علامت پازل در چت بزنید و گزینه پرداخت امن را انتخاب کنید. چه به عنوان خریدار و چه به عنوان فروشنده می‌توانید درخواست پرداخت امن را فعال کنید. در دسته‌هایی مثل خدمات پرداخت امن برای دادن بیعانه فعال است. حتما توافق‌ درباره جزئیات معامله مثل قیمت یا زمان انجام خدمات را در چت دیوار انجام دهید. چت دیوار به عنوان مستند می‌تواند در صورت بروز مشکل مورد استفاده قرار بگیرد.

۲- در مرحله بعد با زدن روی «شروع فرآیند پرداخت امن» به پلتفرم شرکت ارائه دهنده پرداخت امن مثل تومن وارد می‌شوید. در این صفحه می‌توانید مشخصات آگهی دیوار که در حال انجام پرداخت امن برای آن هستید را ببینید و دکمه شروع پرداخت را بزنید.

۳- در اینجا درخواست دسترسی به شماره تماس و مکالمات چت شما انجام می‌شود. این اطلاعات برای فرآیند پرداخت امن استفاده می‌شود و می‌توانید آن را تایید کنید.

۴- در مرحله بعدی باید قیمت یا مبلغ بیعانه توافق شده میان دو طرف را وارد کنید. دقت کنید که به این رقم،مبلغ کارمزد هم اضافه می‌شود. با زدن روی دکمه پرداخت مبلغ معامله شما به مرحله بعدی می‌روید. در صورتی که درخواست پرداخت امن توسط خریدار فعال شده باشد در این مرحله یک پیامک برای آگهی‌گذار یا همان فروشنده می‌رود تا او معامله را تائید کند. اگر فروشنده درخواست معامله شما را قبول نکند پول به حساب شما برمی‌گردد.

۵- در این مرحله باید کد ملی‌ خودتان را برای تایید هویت وارد کنید. توجه کنید که کد ملی وارد شده و شماره موبایل باید متعلق به یک نفر باشد.

۶- در مرحله بعد به درگاه پرداخت وارد می‌شوید و می‌توانید پرداخت را با کارت بانکی‌تان انجام دهید.

۷- پس از انجام پرداخت ، پیامی برای فروشنده ارسال می‌شود تا معامله را تایید کند. پس از تایید معامله، فروشنده حداکثر ۷ روز وقت دارد که کالا را برای خریدار ارسال کند و مشخصات ارسال آن را هم در سامانه ثبت کند.

۸- پس از ثبت جزئیات ارسال کالا(مثل شماره مرسوله پستی یا ارسال توسط پیک) خریدار امکان تایید دریافت یا ثبت شکایت را دارد. در صورت تایید دریافت کالا از سمت خریدار، پول به حساب فروشنده منتقل می‌شود.

ویدیوی راهنمای «پرداخت امن» دیوار

در این ویدیو هم می‌توانید خیلی سریع  همه مراحل استفاده از پرداخت امن دیوار را ببینید.

سوالاتی که شاید برای شما هم پیش بیاید

کارمزد پرداخت امن چقدر است؟

کارمزد پرداخت امن یک درصد از مبلغ توافق معامله تا حداکثر ۱۰۰ هزار تومان است که نسبت به اطمینان و آسودگی خیالی که برایتان ایجاد می‌کند منطقی به حساب می‌آید. یعنی در معامله‌‌ای که قیمت توافق شده ۵۰۰ هزار تومان است خریدار ۵ هزار تومان کارمزد پرداخت می‌کند.

اگر کالایی که از سمت فروشنده ارسال شده مشکل داشت چه باید بکنم؟

شما به عنوان خریدار حداکثر سه روز پس از دریافت کالا مهلت دارید تا گزارش مشکل داشتن کالا یا خدمات را در سامانه پرداخت امن وارد کنید. در صورتی که این مسئله تایید شود پول واریزی شما به حساب فروشنده منتقل نمی‌شود و پس از مرجوعی کالا به حساب خودتان باز‌می‌گردد.

من فروشنده هستم. اگر خریدار بدون دلیل روی کالای ارسالی من عیب بگذارد تکلیف پول من چه می‌شود ؟

خریدار باید با ارسال مستندات معیوب بودن کالا را حداکثر طی ۳ روز پس از دریافت کالا ثابت کند. در صورتی که این مسئله ثابت نشود پول به صورت خودکار ۳ روز پس از دریافت کالا به حساب فروشنده منتقل می‌شود.

با فروشنده‌ای بر سر قیمت به توافق رسیده‌ام اما کالا را ارسال نمی‌کند. پول واریزی من چه می‌شود؟

پس از درخواست پرداخت امن،فروشنده باید به وسیله لینکی که به او پیامک می‌شود معامله را تایید کند. در صورتی که در این مرحله معامله تایید نشود پول به حساب شما برگشت داده می‌شود. در صورتی که فروشنده معامله را تایید کرده باشد باید حداکثر طی ۷ روز به تعهدش عمل کند. در صورت ارسال نکردن کالا طی این مدت و ثبت نشدن جزئیات پول به صورت خودکار به حساب خریدار برگشت داده می‌شود.

برای انجام خدمات یک آگهی توافق انجام دادیم و بیعانه پرداخت شده اما به تعهدشان عمل نمی‌کنند. چطور پولم را پس بگیرم؟

حتما قبل از پرداخت بیعانه، زمان و محل انجام خدمت را در چت دیوار با خدمت دهنده هماهنگ کنید. در تماس تلفنی مستقیم چون مستندی باقی نمی‌ماند عملا امکان پیگیری هم وجود ندارد.

اگر اگهی‌گذار انجام خدمات را کنسل کند پول بلافاصله به حساب شما باز می‌گردد. در صورتی که روز و ساعتی را برای انجام خدمات هماهنگ کرده‌اید اما شرکت یا فرد به تعهدش عمل نکرد می‌توانید مسئله را به پشتیبانی «تومن» اطلاع دهید. با بررسی چت دیوار به عنوان مستند،بیعانه به حساب شما باز می‌گردد.

link

مطالب مرتبط

دیوار

پاسخ دیوار به وزارت راه و شهرسازی: به جای تهدید به تعهدات‌تان عمل کنید

مدیرعامل دیوار در واکنش به انتشار خبری با عنوان «هشدار وزارت راه و شهرسازی مبنی بر مسدود شدن بخش املاک دیوار و شیپور»،‌ با اشاره به سابقه این ماجرا گفت: دیوار از ۱۸
مدیرعامل دیوار در واکنش به انتشار خبری با عنوان «هشدار وزارت راه و شهرسازی مبنی بر…
دیوار

هشدار مسدودیت برای بخش املاک «دیوار» و «شیپور» توسط وزارت راه

ابوالفضل نوروزی، مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: «بخش املاک سکوهای دیوار و شیپور تا هفته آینده در صورت عدم فراهم آوردن احراز هویت مالک و
ابوالفضل نوروزی، مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: «بخش املاک سکوهای…
دیوار

اشتغال؛ رکورددار جستجوهای «هنری» در دیوار

گزارش دیوار به بهانه روز جهانی «هنر» نشان می‌دهد که جستجوی مشاغل مرتبط با «هنر» بیشتر از ۴۵ درصد کل جستجوهای این حوزه را تشکیل می‌دهد. کاربران دیوار در سال گذشته در
گزارش دیوار به بهانه روز جهانی «هنر» نشان می‌دهد که جستجوی مشاغل مرتبط با «هنر» بیشتر…
دیوار

آمارهای دیوار از آگهی‌های «هویج» در سالی که گذشت

بنابر گزارش روابط عمومی دیوار، کاربران این پلتفرم در سال گذشته دستگاه «آب‌هویج‌گیری» را بیش از همه عبارات مرتبط با هویج جستجو کرده‌اند، حتی بیشتر از خود هویج.
بنابر گزارش روابط عمومی دیوار، کاربران این پلتفرم در سال گذشته دستگاه «آب‌هویج‌گیری» را بیش از…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۱ دیدگاه. Leave new

  • خریدار کالای من راازطریق پرداخت امن خریده ومن ارسال کردم بدستش دسیده ولی پولی به من واریز نشده چکارکنم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم