پشت صحنه ارسال کالا در دیجی‌کالا

پشت صحنه ارسال کالاها در هر پلتفرمی پر از اتفاقات و ماجراهایی است که معمولا کاربران از آنها بی‌خبرند. خیلی وقت‌ها این اتفاقات منجر به تاخیر در ارسال کالا می‌شود یا پلتفرم را مجبور می‌کند تصمیمات خاصی برای نحوه فرستادن سفارش‌ها بگیرد.

این اتفاقات فرآیند ارسال را باید برای بازار آنلاینی مثل دیجی‌کالا چند برابر کنید. مواردی که اینجا می‌خوانید به سوالات‌تان درباره سفارش‌هایی که از دیجی‌کالا تحویل می‌گیرید پاسخ می‌دهد. مثلا این که چرا گاهی خریدی که کردم دیر می‌رسد؟ یا چرا سفارش‌هایم را در تاریخ‌های مختلف باید بگیرم؟

بخشی از اتفاقات و ماجراها به بخش انبار و پردازش کالاها مرتبط است. وقتی می‌خواهید کالایی را سفارش دهید می‌بینید که نوشته شده دیجی‌کالا آن را به شما می‌فروشد یا فروشنده دیگری دارد. این که کدام یک کالا را ارسال می‌کنند هم مشخص است.

هر کدام از این گزینه‌ها شرایط خاص خودش را دارد. ابتدا باید بدانید که ۹۷ تا ۹۸ درصد کالاها از انبار دیجی‌کالا ارسال می‌شود و ۲ تا ۳ درصد را فروشنده‌ها برای خریدار می‌فرستند که سهم فروشنده‌ها در زمان برگزاری کمپین‌هایی مثل بلک فرایدی ۲، ۳ درصدی بیشتری می‌شود.

فرق این مساله در زمان ارسال چیست؟ وقتی کالاها در انبار دیجی‌کالا باشند دیگر بحث تامین کالا و فرآیند ارسال توسط فروشنده به انبار، حذف می‌شود. این را هم در نظر بگیرید که حدود ۴ درصد از سفارش‌ها ممکن است به دلیل تامین نشدن کالا توسط فروشنده لغو شوند یا دیر برسند اما وقتی کالا در انبار دیجی‌کالا باشد سریع‌تر آن را می‌گیرید. از سوی دیگر لازم نیست نگران لغو شدن آن باشید.

به همین دلیل است که گاهی سفارش‌تان دیر ارسال می‌شود؛ چون کالا در انبار نیست و فروشنده آن را دیرتر از زمانی که اعلام کرده تامین کرده است.

البته بعضی فروشندگان از امکانی به نام انبارش استفاده می‌کنند که دیجی‌کالا برای کالاهایی که فروش بالایی دارند در نظر گرفته است. آنها می‌توانند براساس میزان فروش کالای‌شان، تعداد مشخصی را در انبار دیجی‌کالا به مدت ۱ ماه به صورت رایگان بگذارند. به این ترتیب هم کاربر سریع‌تر و بدون اشکال کالایش را دریافت می‌کند و هم فروشنده علاوه بر استفاده از انبار رایگان می‌تواند برای ارسال منظم امتیاز بهتری بگیرد که مزایای بیشتری برایش همراه دارد.

برای اعلام چند زمان ارسال به کاربر هم دیجی‌کالا توضیح دارد؛ وقتی چند کالا سفارش می‌دهید ممکن است جزو مواردی باشند که توسط فروشنده‌ها باید تامین و ارسال شوند. این را در نظر بگیرید که تمام فروشنده‌ها در یک شهر نیستند و به احتمال زیاد کالاها باید از شهرهای متفاوت به شما برسند. هر فروشنده ممکن است زمان متفاوتی را برای تامین کالا لازم داشته باشد یا فاصله‌اش با شهر شما بیشتر از فروشنده‌های دیگر باشد. به همین دلیل براساس آنچه که فروشنده اعلام کرده ۲ یا ۳ زمان ارسال به شما اعلام می‌شود. این هم از مواردی است دیجی‌کالا در آن تعیین‌کننده یا مقصر نیست.

گاهی هم کالاها باید از انبارهای مختلف دیجی‌کالا در نقاط مختلف ارسال شوند و همین مساله هم می‌تواند منجر به این شود که چند زمان برای ارسال سفارش‌ها به کاربر اعلام شود.

شاید حالا با دانستن این اتفاقات پشت صحنه کمتر از مشکلاتی که هنگام ارسال سفارش‌تان پیش می‌آید دلگیر و عصبانی شوید.

link

مطالب مرتبط

دیجی‌کالا

حراج سر ماه دیجی‌کالا به قیمت پارسال

در حراج سر ماه دیجی‌کالا با قیمت پارسال می‌توانید خرید کنید. این حراج از اول اردیبهشت آغاز شده و تا ۷ اردیبهشت ادامه دارد و در آن کالاهای مختلف با تخفیف‌های ویژه ۵
در حراج سر ماه دیجی‌کالا با قیمت پارسال می‌توانید خرید کنید. این حراج از اول اردیبهشت…
دیجی‌کالا

همراه اول اعلام کرد مذاکره برای سرمایه‌گذاری در دیجی‌کالا در جریان است

روز گذشته بسیاری از رسانه‌های بورسی و کانال‌های تلگرامی اعلام کردند که سهام شرکت سرآوا در دیجی‌کالا به همراه اول فروخته شد. این خبر منجر به افزایش قیمت سهام همراه
روز گذشته بسیاری از رسانه‌های بورسی و کانال‌های تلگرامی اعلام کردند که سهام شرکت سرآوا در…
دیجی‌کالا

ماجرای فروش سهام سرآوا در دیجی‌کالا به همراه اول چه بود؟

صبح امروز ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ خبری در رسانه‌های بورسی منتشر شد که سهام دیجی‌کالا به همراه اول فروخته شد. خبری که در رسانه‌ها به سرعت منتشر شد و هنوز هم ادامه دارد این
صبح امروز ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ خبری در رسانه‌های بورسی منتشر شد که سهام دیجی‌کالا به همراه…
دیجی‌کالا

جزییات ارسال در دیجی‌کالا؛ یک سفارش، چند هزینه ارسال

وقتی در یک خرید اینترنتی چند کالا سفارش می‌دهید، منتظرید که همه آنها با هم به دست‌تان برسد و یک هزینه ارسال هم بپردازید. در مورد پلتفرمی مثل دیجی‌کالا این مساله
وقتی در یک خرید اینترنتی چند کالا سفارش می‌دهید، منتظرید که همه آنها با هم به…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم