گزارش سال ۲۰۲۳ نوبیتکس؛ تعداد کاربران این صرافی رمزارز از ۶ میلیون نفر عبور کرده است

صرافی رمزارز نوبیتکس در تولد ۶ سالگی‌اش، گزارش سال ۲۰۲۳ میلادی خود را منتشر کرد. نوبیتکس در این گزارش می‌گوید که بزرگترین صرافی رمزارز در ایران است و کمتر از یک ماه پیش، تعداد کاربران آن از مرز ۶ میلیون نفر عبور کرده و در مقایسه با سال ۲۰۲۲ تعداد کاربران آن ۲۸ درصد رشد داشته است.

بخشِ دیگری از این گزارش نمایانگر این است که سایت نوبیتکس در سال ۲۰۲۳ بیش از ۹۹ میلیون بار بازدید شده، در حالی که اپلیکیشن آن در همین مدت، بیش از ۲۹۰ میلیون بار بازدید داشته است.

تعداد بازارهای ریالی/ تتری صرافی نوبیتکس تا پایان سال ۲۰۲۳ میلادی ۱۹۶ تا بوده و بیش از ۶۸ میلیون معامله طی سال گذشته میلادی در این صرافی انجام شده است. نوبیتکس می‌گوید میانگین زمان انتظار کاربران برای پاسخ‌گویی در گفت‌وگوی متنی (چت) از ۸۸ ثانیه در سال ۲۰۲۲ به ۶۹ ثانیه در سال ۲۰۲۳ کاهش یافته است.

براساس گزارش نوبیتکس میانگین سنی کاربران این صرافی رمزارزی ۳۵.۸ سال است و در جهان ۷۲ درصد کاربران رمزارزها کمتر از ۳۴ سال سن دارند.

تهرانی‌ها در صدر دارندگان دارایی رمزارز در کشور

گزارش نوبیتکس نشان می‌دهد کاربران به ترتیب در استان‌های تهران، خراسان رضوی، اصفهان، فارس، آذربایجان شرقی و خوزستان بیشترین دارایی رمزارزی را در کشور در اختیار دارند. همچنین این گزارش نشان می‌دهد تهرانی‌ها بیش از نصف سپرده‌های بانکی کشور را در اختیار دارند، اما در مورد دارایی رمزارزی سهم تهرانی‌ها حدود یک سوم کل دارایی رمزارزی در کشور است.

تایم‌لاین زیر محصولات نوبیتکس در سالی که گذشت را نشان می‌دهد. نوبیتکس در تابستان ۱۴۰۲ محصول «نوبی‌دکس» که یک صرافی غیرمتمرکز است را رونمایی کرد. نوبیتکس می‌گوید در تاریخ ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ قابلیت خرید تعهدی را به صرافی خود اضافه کرده و میزان سود محقق شده کاربران از معاملات تعهدی ۷۰ میلیارد تومان بوده است.

۶۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نوبیتکس در استارتاپ‌ها

نوبیتکس در گزارش خود اعلام کرده از نیمه سال ۲۰۲۳ از طریق بازوی سرمایه‌گذاری خطرپذیر خود، حمایت از استارتاپ‌های رمزارز و بلاکچین، فین‌تک، زیرساخت و هوش مصنوعی را آغاز کرده و در مجموع ۶۵ میلیارد تومان در این شرکت‌ها با مدل CVC سرمایه‌گذاری کرده است.

نوبیتکس در انتهای گزارش خود عنوان کرده چشم‌اندازش این است تا سال ۲۰۳۰ میلادی به یکی از سه شرکت برتر ارایه‌دهنده خدمات مالی بلاکچین محور در سطح خاورمیانه تبدیل شود.

براساس گزارش نوبیتکس هم‌اکنون ۵۸۰ میلیون نفر در جهان رمزارز دارند. این رقم در ایران ۱۵ میلیون نفر است، و در رتبه‌بندی شرکت چِین‌آنالیسیس (Chainalysis)، ایران توانسته رتبه ۲۸ ام را در دنیا از نظر پذیرش رمزارزها به خود اختصاص دهد.

 

نسخه PDF گزارش کامل نوبیتکس را از اینجا دریافت کنید.
link

مطالب مرتبط

رمزارزها و فین‌تکنوبیتکس

آموزش و آگاهی در آکادمی نوبیتکس

رشد سریع بازار ارزهای دیجیتال منجر به توجه بسیاری از افراد و کسب‌وکارها به این حوزه شده، اما ورود به این بازارها برای افراد تازه‌کار، چالش‌برانگیز و پیچیده است و
رشد سریع بازار ارزهای دیجیتال منجر به توجه بسیاری از افراد و کسب‌وکارها به این حوزه…
خبرهارمزارزها و فین‌تک

پرداخت خلافی به بلوبانک اضافه شد

بلو از قابلیت تازه‌ای در اپلیکیشن خود رونمایی کرده است. این قابلیت جدید به نام «خدمات خودرو»، با هدف بهبود تجربه کاربران در مدیریت و پیشگیری از خطرات مرتبط با
بلو از قابلیت تازه‌ای در اپلیکیشن خود رونمایی کرده است. این قابلیت جدید به نام «خدمات…
خبرهارمزارزها و فین‌تک

آغاز خرید با تلفن‌همراه و بدون کارت در ۶ بانک

بنابر اعلام روابط عمومی بانک مرکزی پروژه‌ی «کهربا» که امکان خرید با گوشی بدون تماس با دستگاه پوز و بدون نیاز به کارت بانکی را میسر می‌کند، توسط ۶ بانک میسر شده است.
بنابر اعلام روابط عمومی بانک مرکزی پروژه‌ی «کهربا» که امکان خرید با گوشی بدون تماس با…
رمزارزها و فین‌تکنوبیتکس

نگاهی به آلت‌کوین‌ها در سالروز خلق «نیم کوین»

دو سال پس از آنکه بیت کوین پا  به عرصه گذاشت، ظرفیت‌های بلاکچین و محدودیت‌های بیت‌کوین باعث شد شبکه‌های بلاکچینی با قابلیت‌های جدیدتر و کوین‌های خود وارد میدان
دو سال پس از آنکه بیت کوین پا  به عرصه گذاشت، ظرفیت‌های بلاکچین و محدودیت‌های بیت‌کوین…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم