نگاهی به آمارهای نوروزی دیوار

نگاهی به آمارهای بازار نوروز در دیوار نشان می‌دهد که بیشترین جستجو برای سفره هفت‌سین و متعلقات آن بوده و جزیره کیش مقصد مورد علاقه کاربران این پلتفرم برای تعطیلات عید است

در یک ماه آخر سال، سفره هفت‌سین و متعلقات آن بیشتر از همه عبارات مرتبط با عید نوروز، در دیوار جستجو شده‌اند و کاربران استان‌های هرمزگان، بوشهر و کرمان پروپاقرص‌ترین مشتری‌ها برای آگهی‌های نوروزی بوده‌اند.

به نظر شما در دیوار کدام «سین» بیشتر از بقیه جستجو شده؟ کاربران دیوار برای عید بیشتر دنبال کفش بوده‌اند یا لباس؟ بیشتر دوست دارند به سفرهای داخلی بروند یا خارجی؟ تورهای مسافرتی کدام مقاصد خارجی برای نوروز بیشتر جستجو شده؟ بیشتر دنبال خرید آجیل هستند یا شیرینی؟ کدام جشنواره‌های تخفیف سال نو برای کاربران دیوار جذاب‌تر است؟ اصلا بازار نوروز کجای ایران پر رونق‌تر است؟

بازار نوروزی کجا پر رونق‌تر است؟

در میان کاربران دیوار در استان‌های مختلف ایران، ساکنان استان‌های خراسان رضوی نسبت به جمعیت‌شان بیش از سایر استان‌ها در یک ماه آخر سال، آگهی‌های نوروزی منتشر می‌کنند. پس از آن‌ها، کاربران استان‌های قم و خراسان جنوبی در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

مشتریان پروپاقرص این بازار اما بیشتر اهل جنوب کشورند. بیشترین میانگین اقدام به تماس با هر آگهی متعلق به اهالی هرمزگان، بوشهر و کرمان است. کاربران دیوار در این استان‌ها به طور میانگین ۲۳ بار اقدام به تماس با آگهی‌های نوروزی استان‌شان کرده‌اند و همگی با هم بالای سکوی اول قرار دارند. پس از آن‌ها به ترتیب تهرانی‌ها (با ۲۲ اقدام به تماس) و اهالی استان فارس (با ۲۱ اقدام به تماس) در مکان‌های بعدی هستند.

«عید» یا «نوروز»؟

معمولا وقتی از سال نو حرف می‌زنیم، در محاوره می‌گوییم «عید». «نوروز» رسمی‌تر است و انگار خیلی به زبان نمی‌آید. آمارهای دیوار هم همین را نشان می‌دهد. در میان جستجوهای کاربرانِ دیوار، برای جشن سال نو، کلمه «عید» بسیار بیشتر از کلمه «نوروز» و «سال نو» تکرار شده است. ۸۸ درصد این جستجوها در کنار کلمه «عید» بوده و فقط ۱۱ درصد در کنار کلمه «نوروز». سهم ترکیب «عید نوروز» هم فقط ۱ درصد بوده. طبعا وقتی در زبان روزمره، «عید» را راحت‌تر به زبان می‌آوریم، ترکیبات مرتبط با سال نو را هم بیشتر با همین «عید» می‌سازیم.

«هفت‌سین» در صدر مجلس!

کاربران در اسفند ماه بیش از هر چیز به دنبال اقلام سفره هفت‌سین هستند. از خود «سفره» گرفته تا سبزه و آینه. ۶۵ درصد جستجوهای نوروزی را هفت‌سین و متعلقاتش تشکیل می‌دهند. «لباس و کفش» و «مسافرت و اقامتگاه» در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

در میان اقلام سفره هفت‌سین، البته بیشترین سهم را «ماهی قرمز» در اختیار دارد. ۷۵ درصد جستجوهای مرتبط با سفره هفت‌سین، برای پیدا کردن ماهی قرمز در دیوار است. به عبارت دیگر، ماهی قرمز در میان کل عبارات جستجوشده برای جشن سال نو بیشترین سهم را در اختیار دارد. ۲۰ درصد جستجوهای هفت‌سین هم سهم «سبزه» است. معنی‌اش این است که سایر اقلام این سفره، فقط ۵ درصد از این جستجوها سهم دارند. البته یک دلیلش می‌تواند این باشد که تهیه بقیه ملزومات هفت‌سین ساده‌تر است؛ ماهی‌های بیچاره معمولا عمرشان کوتاه است و به سال بعد قد نمی‌دهد؛ سبز کردن سبزه هم احتمالا وقت و حوصله‌ای می‌خواهد که همه ندارند.

سال نو لباس نو

عید به نونوار شدن معروف است. در دیوار هم کاربران زیادی در جستجوی لباس و کفش عید بوده‌اند. اما جالب است که سهم لباس‌های جستجوشده خیلی بیشتر از کفش است. ۹۵ درصد جستجوها متعلق به لباس و فقط ۵ درصد آن‌ها برای پیدا کردن کفش دلخواه در دیوار بوده. بیشتر از ۷۰ درصد جستجوها هم مربوط به لباس و کفش بچه‌ها بوده و بزرگ‌ترها سهم کمتری از این جستجوها داشته‌اند.

تعطیلات نوروز کجا بریم؟

مقصد کاربران دیوار در ۳۷ درصد جستجوهای‌شان برای تورهای مسافرتی نوروزی جزیره «کیش» بوده که در صدر جدول قرار دارد. مشهد (با ۲۸ درصد) و قشم (با ۸ درصد) در مکان‌های بعدی هستند. در میان تورهای سفر خارجی هم شهرهای استانبول، آنتالیا و وان، هر سه در ترکیه، مجموعا ۱۷ درصد این جستجوها را در اختیار دارند. به عبارت دیگر، ترکیه محبوب‌ترین مقصد خارجی برای مسافرت‌های نوروزی در میان کاربران دیوار است.

بفرمایید دهن‌تون رو شیرین کنید!

معمولا اقلام پذیرایی از مهمان‌های سال نو، آجیل و شیرینی و میوه است. طبعا کاربران زیادی هم هستند که نزدیک عید این خوراکی‌ها را در دیوار و در کنار کلمه «عید» یا «شب عید» جستجو می‌کنند. پرجستجوترین خوراکی برای پذیرایی سال نو، شیرینی با سهم بیش از ۵۰ درصد است. بعد از آن و با فاصله کم آجیل (با سهم ۴۶ درصد) قرار دارد و میوه از همه کمتر جستجو شده؛ فقط ۴ درصد. خوب،‌ خیلی‌ها دوست دارند میوه را تازه‌تازه بخرند و موقع خریدنش هم خوب انداز وراندازش کنند!

جشنواره‌های پرتقاضا!

به مناسبت‌های مختلف، کسب‌وکارها و خدمات گوناگون، تخفیف‌های‌شان را در قالب «جشنواره‌» عرضه می‌کنند. طبعا خیلی‌ها که در تدارک سال نو هستند، در دیوار هم به دنبال این جشنواره‌ها می‌گردند تا از این تخفیف‌ها بهره‌مند شوند. جشنواره‌هایی که کاربران دیوار برای سال نو در جستجو‌ی‌شان بوده‌اند، بیشتر مربوط به خدمات آرایشی و زیبایی است؛ از جشنواره‌های «ناخن» گرفته تا «‌دندان‌پزشکی». پرجستجو‌ترین جشنواره‌ها «ژل و بوتاکس» با سهم ۳۹ درصد از کل جشنواره‌های جستجو‌شده است و «لیزر» در مکان بعدی قرار دارد.

سال نو مبارک!

چیزی به شروع سال جدید نمانده. یک سال دیگر هم گذشت، با همه فشارها و مشکلاتش. با این حال، شور و شوق نوروزیِ کاربران دیوار نشان می‌دهد هنوز امید به نو شدن و از نو شروع کردن در دل هم‌وطنان‌مان خاموش نشده. انگار این مردم خاطره همه ناملایمات یک سال گذشته را به آتش چهارشنبه آخر سال می‌سپرند و به هزار امید به استقبال «نوروز» می‌روند. نوروزی که همه ساکنان این سرزمین را از هر قوم و نژاد و مسلک و مرامی به هم پیوند می‌دهد. دیوار هم در کنار همین مردم دوست‌داشتنی امیدوار است روزی «نو» در انتظار همه ما ایرانیان باشد.

link

مطالب مرتبط

دیوار

اشتغال؛ رکورددار جستجوهای «هنری» در دیوار

گزارش دیوار به بهانه روز جهانی «هنر» نشان می‌دهد که جستجوی مشاغل مرتبط با «هنر» بیشتر از ۴۵ درصد کل جستجوهای این حوزه را تشکیل می‌دهد. کاربران دیوار در سال گذشته در
گزارش دیوار به بهانه روز جهانی «هنر» نشان می‌دهد که جستجوی مشاغل مرتبط با «هنر» بیشتر…
دیوار

آمارهای دیوار از آگهی‌های «هویج» در سالی که گذشت

بنابر گزارش روابط عمومی دیوار، کاربران این پلتفرم در سال گذشته دستگاه «آب‌هویج‌گیری» را بیش از همه عبارات مرتبط با هویج جستجو کرده‌اند، حتی بیشتر از خود هویج.
بنابر گزارش روابط عمومی دیوار، کاربران این پلتفرم در سال گذشته دستگاه «آب‌هویج‌گیری» را بیش از…
دیوار

رقابت آژانس‌ها برای جایگاه‌های تبلیغاتی دیوار

آژانس‌های تبلیغاتی کشور در حال رقابت با یکدیگر جهت رسیدن به توافق نهایی برای جایگاه‌های تبلیغاتی دیوار به صورت بنر (بنر ادز) هستند. دیوار در حال حاضر بیشتر از ۵۳
آژانس‌های تبلیغاتی کشور در حال رقابت با یکدیگر جهت رسیدن به توافق نهایی برای جایگاه‌های تبلیغاتی…
دیوار

دیوار اعلام کرد برای منصفانه‌تر کردن خدماتش «قیمت‌گذاری پویا» را در ۱۴۰۳ اجرا می‌کند

دیوار اعلام کرد با هدف افزایش کیفیت خدمات خود و منصفانه‌تر کردن هزینه‌ی آگهی‌ها برای کاربران، از اول فروردین سال ۱۴۰۳ و هم‌راستا با نرخ تورم، از شیوه‌ی
دیوار اعلام کرد با هدف افزایش کیفیت خدمات خود و منصفانه‌تر کردن هزینه‌ی آگهی‌ها برای کاربران،…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم