آمارهای دیوار از آگهی‌های «هویج» در سالی که گذشت

بنابر گزارش روابط عمومی دیوار، کاربران این پلتفرم در سال گذشته دستگاه «آب‌هویج‌گیری» را بیش از همه عبارات مرتبط با هویج جستجو کرده‌اند، حتی بیشتر از خود هویج. اهالی آذربایجان شرقی، نسبت به جمعیت‌شان، از نظر انتشار آگهی‌های مرتبط با هویج در رتبه اول و از نظر جستجو برای هویج و متعلقاتش، در رتبه دوم قرار دارند.

شاید اگر ندانید، باورش کمی سخت باشد که «هویج» هم برای خودش روز جهانی دارد و مردم در خیلی از کشورها آن را جشن می‌گیرند! از سال ۲۰۰۳، روز ۴ آوریل (۱۵ فروردین) روز جهانی هویج نام‌گذاری شده؛ به خاطر همه خواصی که دارد و تنوع تمام خوردنی‌ها و نوشیدنی‌هایی که مردم در سراسر جهان از این ریشه خوراکی درست می‌کنند. گیاهی که چند هزار سال است اهلیِ ما آدم‌ها شده است.

به مناسبت همین روز، نگاهی انداخته‌ایم به آمارهای دیوار تا ببینیم در سال گذشته، ایرانی‌ها چه آگهی‌هایی برای هویج و وسایل آماده‌سازی‌اش منتشر کرده‌اند، هویج را بیشتر جستجو کرده‌اند یا آب‌هویج را، در کدام استان‌ها بیشتر هویج فروخته‌اند و در کدام استان‌ها بیشتر برای خرید آن به دیوار سر زده‌اند، بیشتر به دنبال کفش و لباس با «تم» هویج بوده‌اند یا لوازم‌التحریر «طرح» هویج و … . اگر با ما همراه باشید، پاسخ همه این سوال‌ها و بیشتر از این‌ها را می‌توانید در ادامه بخوانید.

«کسب‌وکار با هویج» در صدر آگهی‌ها!

۶۹ درصد آگهی‌های مرتبط با هویج را در سال گذشته کاربرانی منتشر کرده‌اند که انواع خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها را با آن تولید و عرضه می‌کنند. از هویج خرد شده و رنده‌شده گرفته تا آب هویج، از کیک هویج گرفته تا حلوای هویج.

پس از آن هم بیشترین سهم آگهی‌ها (با ۲۸ درصد) در اختیار لوازم آماده‌سازی این خوراکی‌هاست، مثل دستگاه‌های «هویج‌شویی»، انواع رنده‌ها و خردکن‌ها و انواع دستگاه‌های آب‌میوه‌گیری. «عمده‌فروشی هویج» و «خدمات کشاورزی» مرتبط با هویج هم هر کدام ۱ درصد از این آگهی‌ها سهم دارند.

فعال‌ترین استان‌ها در خریدوفروش هویج

کاربران استان آذربایجان شرقی، در سال گذشته، نسبت به جمعیت‌شان، بیشترین آگهی مرتبط با هویج را در دیوار منتشر کرده‌اند. بعد از این استان، ساکنان استان‌های قم و خراسان رضوی در رتبه‌های دوم و سوم انتشار آگهی در این زمینه قرار دارند. از سوی دیگر، اهالی استان‌های خوزستان، آذربایجان شرقی و لرستان به ترتیب بیشتر از سایر استان‌ها به جستجوی عبارت‌هایی پرداخته‌‌اند که در آن‌ها کلمه «هویج» به کار رفته است.

در جستجوی «آب‌هویج‌گیری»!

آمارهای دیوار نشان می‌دهد عبارت «آب‌هویج‌گیری» ۵۳ درصد کل جستجوهای مرتبط با «هویج» را در اختیار داشته است. قاعدتا منظور کاربران دوست‌داشتنی دیوار از این عبارت، «آب‌میوه‌گیری»‌هایی است که می‌توان با آن‌ها آب‌هویج هم گرفت! به هر حال، این «آب‌هویج‌گیری»ها بیشتر از هر عبارت دیگر در این یک سال جستجو شده‌اند. خود کلمه «هویج» با ۳۷ درصد جستجوها در رتبه دوم قرار داشته و انواع خوردنی‌ها و نوشیدنی‌های تهیه‌شده با آن (با ۸ درصد) در مکان سوم بوده است.

صنعتی‌های وطنیِ پرمشتری!

۲۸ برند ایرانی و خارجی را کاربران دیوار برای خرید «آب‌هویج‌گیری» در این یک سال در دیوار جستجو کرده‌اند؛ از «هلال» و «پارس خزر» گرفته تا «تفال» و «بوش». در بین این برندها، نام‌های ایرانی حرف اول را می‌زنند. سهم برندهای ایرانی ۶۹ درصد از کل جستجوی این برندهاست که بیش از ۲ برابر سهم برندهای خارجی است.

در بین کل این برندها، «هلال» که دستگاه آب‌میوه‌گیری صنعتی ایرانی است، به تنهایی ۴۱ درصد کل این جستجوها را در اختیار دارد. به عبارت دیگر، کاربرانی که این دستگاه‌ها را در دیوار جستجو کرده‌اند، صاحبان رستوران، کافه یا آب‌میوه‌فروشی هستند یا کسب‌وکارهای خانگی دارند.

«آب‌هویج»، محبوب‌تر از سایر محصولات!

در میان خوردنی‌ها و نوشیدنی‌هایی که با هویج درست می‌شوند، آب هویج بیشتر از همه طرفدار دارد و ۸۵ درصد جستجوی این خوراکی‌ها را به خودش اختصاص داده است. ۷ درصد این جستجوها برای خرید انواع هویجِ آماده‌شده است: هویج خردشده، خلال هویج، هویج پخته و … . بعد از این موارد، کاربران به دنبال مربا، کیک و حلوای هویج بوده‌اند، که مجموعا سهم‌شان ۸ درصد است.

تم هویج!

اما داستان هویج در دیوار به همین‌ها خلاصه نمی‌شود. بخشی از جستجوهای کاربران دیوار برای خرید اقلامی است که «تم» یا همان «طرح» هویج دارند. کاربران در بین این اقلام بیشتر برای خرید کتانی هویجی به دیوار سر زده‌اند و البته خیلی‌ها هم به دنبال انواع لوازم‌التحریر و انواع اسباب‌بازی طرح هویج و همچنین شلوار کمرهویجی بوده‌اند. سهم هر یک از این اقلام را می‌توانید در نمودار زیر ببینید.

هویجِ کارآفرین، پلتفرم کارگشا!

سهم ۶۹ درصدی آگهی‌های «خوردنی و آشامیدنی» در کل آگهی‌های منتشر شده و همچنین سهم ۴۱ درصدی آب‌میوه‌گیری‌های صنعتی در عبارات جستجوشده نشان می‌دهد که بسیاری از کاربرانی که در این زمینه از دیوار استفاده می‌کنند، صاحبان کسب‌وکارند. توجه داشته باشید که این آگهی‌ها در بیش از ۲۹۰ شهر فعال در دیوار منتشر شده‌اند و بیش از نیمی از این شهرها جزو شهرهای کوچک کشور با جمعیت کمتر از ۵۰ هزار نفر هستند. این خودش به سادگی نشان می‌دهد که چطور توسعه پلتفرم‌های آنلاین می‌تواند به کسب‌وکارهای کوچک و محلی کمک کند تا هم نیازهای‌شان را راحت‌تر برطرف سازند و هم برای محصولات‌شان راحت‌تر مشتری پیدا کنند.

link

مطالب مرتبط

دیوار

دیوار و شیپور باز هم تهدید شدند

اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس اعلام کرد دیوار و شیپور با طرح مقابله با سوداگری بازار مسکن همراه نیستند و در صورت عدم همراهی، باید مانع فعالیت این دو سایت شد. به
اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس اعلام کرد دیوار و شیپور با طرح مقابله با سوداگری…
دیوار

کاربران دیوار چطور به حفظ زمین کمک کردند؟

۹۲ درصد تلویزیون‌ها و ۸۷ درصد لپ‌تاپ‌هایی که در سال گذشته در دیوار آگهی شده‌اند، اقلام دست دوم بوده‌اند. خریدوفروش این دستگاه‌ها معادل جلوگیری از انتشار ۹۳
۹۲ درصد تلویزیون‌ها و ۸۷ درصد لپ‌تاپ‌هایی که در سال گذشته در دیوار آگهی شده‌اند، اقلام…
دیوار

پاسخ دیوار به وزارت راه و شهرسازی: به جای تهدید به تعهدات‌تان عمل کنید

مدیرعامل دیوار در واکنش به انتشار خبری با عنوان «هشدار وزارت راه و شهرسازی مبنی بر مسدود شدن بخش املاک دیوار و شیپور»،‌ با اشاره به سابقه این ماجرا گفت: دیوار از ۱۸
مدیرعامل دیوار در واکنش به انتشار خبری با عنوان «هشدار وزارت راه و شهرسازی مبنی بر…
دیوار

هشدار مسدودیت برای بخش املاک «دیوار» و «شیپور» توسط وزارت راه

ابوالفضل نوروزی، مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: «بخش املاک سکوهای دیوار و شیپور تا هفته آینده در صورت عدم فراهم آوردن احراز هویت مالک و
ابوالفضل نوروزی، مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: «بخش املاک سکوهای…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۱ دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم