عبور رامونا، بخش مسئولیت اجتماعی علی‌بابا از ۲۰ هزار دقیقه مشاوره فرزندپذیری

موسسه رامونا، یکی از خدمات مسئولیت اجتماعی شرکت سفرهای علی‌بابا اعلام کرد از آمار ۲۰ هزار دقیقه مشاوره رایگان در حوزه فرزندخواندگی عبور کرده است.

 

شرکت سفرهای علی‌بابا یکی از استارتاپ‌های مطرح کشور که چندی پیش از آمار موسسه سیمرغ، از بخش‌های مسئولیت اجتماعی خود گزارش داده بود، اخیراً اعلام کرده که یکی دیگر از زیرمجموعه‌های مسئولیت اجتماعی‌اش به نام «رامونا»، از آمار ۲۰ هزار دقیقه مشاوره رایگان توسط متخصصین حوزه فرزندخواندگی عبور کرده است.

 

رامونا، موسسه‌ای اجتماعی است که خانواده‌های مشتاق و علاقه‌مند را از چالش‌های مراحل فرزندپذیری آگاه کرده و با مشاوره‌های تخصصی در زمینه‌های روان‌شناسی، حقوقی و مددکاری تلاش می‌کند تا امکان موفقیت در این فرآیند به حداکثر برسد.

 

فاطمه اشرفی، مدیر واحد مسئولیت اجتماعی علی‌بابا در رابطه با رامونا می‌گوید: «واحد مسئولیت اجتماعی علی‌بابا علاوه بر فعالیت‌های اجتماعی در حوزه کسب‌وکار سازمان در قالب موسسه سیمرغ و تأمین سفر برای کودکان بیمار، در زمینه فرزندخواندگی رؤیایی بزرگ در سر داشت که به‌نوعی از دغدغه شخصی مؤسس علی‌بابا، مجید حسینی‌نژاد سرچشمه می‌گیرد. این رؤیا امروز در قالب یک مجموعه منسجم به نام رامونا (به معنای نگهبان عاقل) با تسهیل فرزندخواندگی و ترویج فرهنگ آن، در مسیر تحقق است. هدف این موسسه بهره‌مندی همه کودکان از زندگی در خانواده سالم است.»

 

وی در رابطه با وجه تمایز این موسسه بیان داشت: «رامونا یک مجموعه حمایتی برای والدین فرزندپذیر است؛ به این معنی که از لحظه تولد ایده سرپرستی یک کودک در ذهن افراد تا زمانی که کودک وارد خانواده می‌شود و در ادامه، مراحل رشد، رامونا با انواع آموزش‌ها و مشاوره‌های حرفه‌ای توسط متخصصین گام به گام در کنار خانواده است. به‌علاوه صدای رامونا، درگاهی است که والدین به صورت رایگان می‌توانند از متخصصین امر با بالاترین کیفیت مشاوره رایگان دریافت کنند.»

 

رامونا با به‌کارگیری متخصصین حوزه فرزندخواندگی، موفق شده تا در طول ۳ سال فعالیت خود، امکان تشخیص زودهنگام مشکلاتی چون افسردگی پس از فرزندپذیری در والدین، اختلال پردازش حسی، کمبود توجه و بیش‌فعالی در کودکان پذیرفته‌شده را  فراهم کند. به‌این‌ترتیب شروع درمان موردنیاز، بدون فوت وقت انجام شده و رشد حسی کودکان به تأخیر نمی‌افتد.

 

به دلیل پیچیدگی‌های مقوله فرزندپذیری و چالش‌های بسیارش، خانواده‌ها در هر مرحله از این فرایند – از تصمیم‌گیری تا حضور کودک در خانواده و مسیر رشد – نیازمند حمایت، دریافت مشاوره یا افزایش آگاهی هستند. به گفته این موسسه، سه مأموریت اصلی رامونا در این مسیر، ۱- حمایت از والدین فرزندپذیر، ۲- فراهم کردن آموزش و افزایش آگاهی در خانواده یا مراکز شبه‌خانواده و ۳- تقویت و ترویج فرهنگ فرزندخواندگی تعریف شده است. به عبارت دیگر رسالت آنها، پوشش این فقدان بزرگ و تسهیل چالش‌های کلیدی مشابه برای خانواده‌ها است.»

 

خانواده‌های فرزندپذیر می‌توانند برای دریافت مشاوره، در روزهای زوج از ساعت ده صبح تا یک بعدازظهر با صدای رامونا به شماره ۷۷۷۵۷۲۹۴-۰۲۱ تماس بگیرند. به طور معمول در این مشاوره‌ها، موضوعاتی چون مسائل حقوقی و قانونی مرتبط با فرزندپذیری،‌ فرزندپروری آگاه از آسیب، بیان حقیقت فرزندخواندگی، تسهیل ورود کودک به خانه، اختلالات روان‌شناختی کودکان و بزرگسالان مطرح می‌شود.

link

مطالب مرتبط

تپسی

تپسی در اسفند ۱۴۰۲ رکورد درآمد ماهانه خود را شکست

گزارش عملکرد منتشر شده‌ی تپسی در کدال بیانگر این است که این شرکت در اسفند ماه ۱۴۰۲ بیش از ۱۰۹ میلیارد تومان درآمد داشته و رکورد درآمد ماهانه خود را شکسته است. درآمد
گزارش عملکرد منتشر شده‌ی تپسی در کدال بیانگر این است که این شرکت در اسفند ماه…
آپارات

قطع همکاری سینما کوروش با سینماتیکت

پردیس سینمایی کوروش که در مجتمع تجاری کوروش قرار دارد و خود را پرفروش‌ترین و بزرگترین پردیس سینمایی ایران معرفی کرده است، اعلام کرد فروش بلیت خود از طریق پلتفرم
پردیس سینمایی کوروش که در مجتمع تجاری کوروش قرار دارد و خود را پرفروش‌ترین و بزرگترین…
دیجی‌پیرمزارزها و فین‌تک

گزارش ۲۰۲۳ دیجی‌پی منتشر شد

دیجی‌پی چهارمین گزارش سالانه خود را منتشر کرد. داده‌های این گزارش مربوط به بازه‌ی دی ۱۴۰۱ تا دی ۱۴۰۲ (سال ۲۰۲۳ میلادی) است. دیجی‌پی در این گزارش اعلام کرده در سال
دیجی‌پی چهارمین گزارش سالانه خود را منتشر کرد. داده‌های این گزارش مربوط به بازه‌ی دی ۱۴۰۱…
خبرها

پادکست اخبار استارتاپی هفته؛ از برخورد با پلتفرم‌های سفر تا تغییر در هیات‌مدیره تپسی

پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته در ایران را دنبال می‌کند. در قسمت ۲۳۷ این پادکست، از
پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم