افزایش تعرفه‌های پستی صدای مردم را درآورد؛ وزیر: افزایش ۲ برابری تکذیب می‌شود!

طی چند روز گذشته خبر افزایش چند برابری تعرفه‌های پستی باعث اعتراض کاربران و کسب‌وکارهای آنلاین در شبکه‌های اجتماعی شده است. یکی از مخاطبان استارتاپ۳۶۰ در توییتر نوشت بسته‌ای که همیشه با ۲۴ هزار تومان ارسال می‌کردم، از پنج‌شنبه هفته گذشته به یکباره تعرفه‌اش ۵۱ هزار تومان شده است!

 

در حالیکه صحبت از افزایش ۶۰ تا ۱۱۰ درصدی تعرفه‌های پستی می‌شود، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات گفت: افزایش ۲ تا ۳ برابری تعرفه پستی تکذیب می‌شود.

 

وی ادامه داد: طبق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات قرار بر این شد که برای خدمات پایه پستی، عادی و سفارشی، تعرفه برای مردم عادی ۲۰ درصد افزایش یابد. این رقم برای حقوقی‌ها و دولتی‌ها افزایش ۵۰ درصدی خواهد بود. همچنین برای خدمات غیر پایه پستی مانند پست ویژه و پیشتاز، تعرفه مطابق حداکثر سقف تورم که حدود ۴۰ درصد است افزایش می‌یابد.

 

وی تاکید کرد: از سال ۹۸ تاکنون تعرفه خدمات پستی تغییر نداشته است.

 

زارع پور با بیان اینکه اگر ریالی بیشتر از این تعرفه از مردم اخذ شده است بازگردانده می‌شود، به مدیرعامل شرکت پست دستور داد تا طی ۲۴ ساعت آینده سامانه‌ای راه‌اندازی شود تا کسانی که برای پست مرسوله خود، مبلغ بیشتری از میزان مصوب پرداخت کرده‌اند، مابه التفاوت آن‌را دریافت کنند.

 

وی تاکید کرد: این سامانه آنلاین باید راه اندازی شود تا شماره مرسوله مورد نظر کاربر وارد شده و در صورتی که هزینه بیشتر پرداخت شده بود به مردم بازگردانده شود.

 

کاربران در توییتر به طولانی بودن فرآیند راه اندازی این سامانه شکایت دارند، اما سخنگوی این وزارتخانه می‌گوید سامانه از پیش طراحی گردیده و به زودی در دسترس عموم قرار می‌گیرد.

link

مطالب مرتبط

تپسی

تپسی در اسفند ۱۴۰۲ رکورد درآمد ماهانه خود را شکست

گزارش عملکرد منتشر شده‌ی تپسی در کدال بیانگر این است که این شرکت در اسفند ماه ۱۴۰۲ بیش از ۱۰۹ میلیارد تومان درآمد داشته و رکورد درآمد ماهانه خود را شکسته است. درآمد
گزارش عملکرد منتشر شده‌ی تپسی در کدال بیانگر این است که این شرکت در اسفند ماه…
آپارات

قطع همکاری سینما کوروش با سینماتیکت

پردیس سینمایی کوروش که در مجتمع تجاری کوروش قرار دارد و خود را پرفروش‌ترین و بزرگترین پردیس سینمایی ایران معرفی کرده است، اعلام کرد فروش بلیت خود از طریق پلتفرم
پردیس سینمایی کوروش که در مجتمع تجاری کوروش قرار دارد و خود را پرفروش‌ترین و بزرگترین…
دیجی‌پیرمزارزها و فین‌تک

گزارش ۲۰۲۳ دیجی‌پی منتشر شد

دیجی‌پی چهارمین گزارش سالانه خود را منتشر کرد. داده‌های این گزارش مربوط به بازه‌ی دی ۱۴۰۱ تا دی ۱۴۰۲ (سال ۲۰۲۳ میلادی) است. دیجی‌پی در این گزارش اعلام کرده در سال
دیجی‌پی چهارمین گزارش سالانه خود را منتشر کرد. داده‌های این گزارش مربوط به بازه‌ی دی ۱۴۰۱…
خبرها

پادکست اخبار استارتاپی هفته؛ از برخورد با پلتفرم‌های سفر تا تغییر در هیات‌مدیره تپسی

پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته در ایران را دنبال می‌کند. در قسمت ۲۳۷ این پادکست، از
پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم