صادرات ۳۰۰ میلیون یورویی شرکت‌های عضو پارک در بیست سال گذشته

رییس پارک فناوری پردیس گفت: شرکت‌های عضو پارک در ۲۰ سال گذشته علاوه بر صرفه جویی‌های ارزی فراوان، ۳۰۰ میلیون یورو صادرات داشته اند.

 

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، صفاری نیا در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه به مناسبت نکوداشت هفته بیست سالگی پارک فناوری پردیس گفت: هم اکنون بیش از ۴۰۰ عضو فعال در پارک و شعب آن مستقر هستند که این شرکت‌ها در ۲۰ سال گذشته، ۳۰۰ میلیون یورو صادرات داشته اند.

او ادامه داد: شرکت های پارک در سال های اخیر توانسته اند مبالغ فراوانی صرفه جویی ارزی برای کشور از طریق بومی سازی فناوری داشته باشند. برای مثال این شرکت ها در سال ۹۸ بیش از ۸۸ میلیون یورو و در سال ۹۹ بیش از ۲۳۵ میلیون یورو صرفه جویی ارزی داشته اند.

رییس پارک فناوری پردیس گفت: حدود ۲۶۰هزار مترمربع از فضای پارک با سرمایه گذاری مستقیم بخش خصوصی ساخته شده و مورد بهره برداری قرار گرفته است و ۲۰۰هزار متر مربع دیگر نیز در حال ساخت و بهره برداری است.

صفاری نیا افزود: بخش خصوصی در سال های گذشته ۷۷هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری فقط در بخش منابع فیزیک در در پارک فناوری پردیس داشته است که این مبلغ ۲۵ برابر کمک های دولتی برای توسعه پارک می باشد.

 

مهمترین برنامه های هفته نکوداشت بیست سالگی پارک

رییس پارک فناوری پردیس گفت: نوزدهمین اجلاس سالیانه پارک قرار است امسال روز دوشنبه ۱۹ مهر ماه، در سالن همایش‌های پارک از ساعت ۱۴ الی ۱۶:۳۰ با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، اعضای هیئت امنای پارک و شخصیت‌های برجسته کشوری برگزار می‌شود.

صفاری نیا افزود: امسال با توجه به برگزاری نکوداشت هفته بیست سالگی، برنامه های مختلفی در پارک فناوری پردیس اجرا خواهد شد. یکی از این برنامه ها کلنگ زنی دانشگاه خاتم در فاز ۴ پارک می باشد که دو‌شنبه ۱۹ مهر ماه از ساعت ۱۰ الی ۱۱ با حضور مجید قاسمی مدیرعامل بانک پاسارگاد برگزار می شود. این دانشگاه قرار است در زمینی به وسعت ۱۷ هکتار بهره برداری شود.

صفاری نیا ادامه داد: همچنین هفدهمین نشست سراسری فن‌بازارهای کشور، سه شنبه ۲۰ مهرماه در سالن اجتماعات سراج از ساعت ۹ الی ۱۷، با حضور مسئولان فن بازارهای منطقه ای و تخصصی سراسر کشور برگزار می شود.

او افزود: رونمایی از قراردادهای تبادل فناوری فن بازار نیز چهارشنبه ۲۱ مهر ماه، از ساعت ۱۰ الی  ۱۲ در سالن اجتماعات سراج برگزار خواهد شد.

صفاری نیا گفت: اختتامیه سومین دوره طرح توانمند‌سازی تیکاف در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۲۱ و ۲۲ مهرماه از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۹ از دیگر برنامه های هفته نکوداشت بیست سالگی پارک است.

 

 هفدهمین نشست سراسری فن‌بازارهای کشور برگزار می شود

در ادامه معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس درباره برگزاری هفدهمین نشست سراسری فن بازارهای کشور گفت: شبکه فن بازار ملی ایران در حال حاضر در ۲۸ استان دارای دفاتر منطقه ای بوده و تا پایان سال جاری در تمام استان‌های کشور دفتر فن بازار منطقه ای راه اندازی خواهند شد. همچنین ۴ فن بازار تخصصی در حوزه های صنعت گاز، پتروشیمی، سلامت و فناوری های شهری ایجاد شده است و ۵۲ شرکت خصوصی بعنوان کارگزار تجارت فناوری (بروکر) در این شبکه فعال هستند.

اکبر قنبرپور ادامه داد: در حال حاضر سامانه فن بازار بیش از ۲۶ هزار کاربر دارد و ۱۴ هزار محصول دانش بنیان و فناورانه، ۵ هزار شرکت و نزدیک به ۶۰۰ نیاز فناوری در آن ثبت شده است. در سال ۱۳۹۹ بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان قراردادهای همرسانی توسط شبکه فن بازار ملی ایران منعقد شد و در سال جاری نیز این میزان به ۶۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

او افزود: به منظور هم افزایی فن بازارهای سراسر کشور و به مناسبت بیست سالگی پارک فناوری پردیس، سه شنبه۲۰ مهر ماه؛ هفدهمین نشست سراسری  فن‌بازارهای کشور، با حضور کلیه مدیران فن بازارهای منطقه ای و تخصصی و کارگزاران تجارت فناوری  در سالن همایش های پارک برگزار می شود.

 

برگزاری برنامه هفته جهانی کارآفرینی همزمان با ۱۹۰کشور در پارک فناوری پردیس

معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس در ادامه گفت: هرساله ۲۶ آبان ماه لغایت ۳ آذرماه به منظور ارج نهادن به تلاش کارآفرینان درایجاد اشتغال و رشد اقتصادی، هفته جهانی کارآفرینی نامیده شده است. به همین مناسبت هرساله در این هفته، برنامه های مختلفی برای تقدیر و گرامیداشت این کارآفرینان و نمایش دستاوردهای آنان به همه افراد جامعه برگزار می شود.

از جمله برنامه های تدارک دیده شده برای این هفته، می توان به گردهمایی ۳ هزار نفری شاغلین و کارآفرینان پارک فناوری پردیس و پاسداشت تلاش های آنان در رشد اقتصاد دانش بنیان کشور، آغاز به کار مجمع رهبران جوان پارک، مرتبط با فرزندان مدیران قدیمی شرکت‌های پارک، میزبانی از تشکل های دانشجویی در پارک فناوری پردیس و برگزاری رویداد لینک آپ ویژه آنان در پارک، برگزاری تورهای بازدید از پارک فناوری پردیس برای عموم مخاطبان، برگزاری کارگاه های ویژه افراد علاقه مند به حوزه کارآفرینی در پارک بصورت رایگان، برگزاری تورهای بازدید از صنایع منطقه برای عموم مردم اشاره کرد.

 

زمستانی گرم در پارک فناوری پردیس با برگزاری رویداد پردیس سامیت ۲۰۲۲

معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس گفت: ایجاد ارتباط و همکاری نزدیک بین نهادهای مستقل و البته تاثیرگذار در حوزه فناوری و نوآوری، به رشد این اکوسیستم کمک می‌کند و در این راستا از سال ۱۳۹۷ رویداد پردیس سامیت توسط مرکز شتابدهی نوآوری پارک فناوری پردیس طراحی و برگزار شده است.

قنبرپور ادامه داد: رویداد پردیس سامیت با هدف ایجاد هم افزایی، انتقال تجربه و آموزش با رویکردی نوآورانه بین فعالین اکوسیستم استارتاپی طراحی شده است و دبیرخانه پردیس سامیت در یک برنامه بلند مدت تصمیم دارد با توسعه رویداد پردیس سامیت و حضور بخش‌های دیگر از مجموعه‌ها یا افراد تاثیرگذار در این اکوسیستم شامل سرمایه‌گذاران و سایر بازیگران اکوسیستم کارآفرینی مثل بنگاه‌های بزرگ اقتصادی، صنعت و شرکت‌های دانش‌بنیان تبدیل به بزرگترین رویداد صاحب سبک استارتاپی در کشور و منطقه شود.

او افزود: تا کنون ۴ دوره رویداد پردیس سامیت در سال های گذشته در پارک فناوری پردیس برگزار شده است و امسال نیز با برنامه‌ریزی صورت گرفته، پردیس سامیت ۲۰۲۲ در روزهای ۷ و ۸ بهمن ماه سال جاری با همان رویکرد‌های قبلی و با تجربه ادوار گذشته برگزار می شود.

به گفته قنبرپور: پردیس سامیت ۲۰۲۲ قصد دارد با درگیر کردن تعداد بیشتری از شرکت‌های فناور و دانش بنیان عضو پارک از یک طرف و همچنین شرکت‌های مهم و مطرح صنعتی از طرف دیگر، نقش مهم و بسزایی در شکل‌گیری و رشد اقتصاد دانش بنیان دارد.

 

برگزاری تور های بازدید از پارک و شهرک‌های صنعتی و فن‌بازارهای منطقه‌ای یا تخصصی

در ادامه نشست مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل پارک فناوری پردیس گفت: به مناسبت بیستمین سالگرد تاسیس پارک فناوری پردیس در ۶ماهه دوم سال تور های بازدید دانشجویی و دانش‌آموزی از پارک با در نظر گرفتن پروتکل های بهداشتی و ملاحظات شیوع و واکسیناسون کرونا به صورت دوره ای در ماه های مختلف برای آشنایی با دستاوردهای نخبگان جوان کشور برگزار می شود.

 

link

مطالب مرتبط

تپسی

تپسی در اسفند ۱۴۰۲ رکورد درآمد ماهانه خود را شکست

گزارش عملکرد منتشر شده‌ی تپسی در کدال بیانگر این است که این شرکت در اسفند ماه ۱۴۰۲ بیش از ۱۰۹ میلیارد تومان درآمد داشته و رکورد درآمد ماهانه خود را شکسته است. درآمد
گزارش عملکرد منتشر شده‌ی تپسی در کدال بیانگر این است که این شرکت در اسفند ماه…
آپارات

قطع همکاری سینما کوروش با سینماتیکت

پردیس سینمایی کوروش که در مجتمع تجاری کوروش قرار دارد و خود را پرفروش‌ترین و بزرگترین پردیس سینمایی ایران معرفی کرده است، اعلام کرد فروش بلیت خود از طریق پلتفرم
پردیس سینمایی کوروش که در مجتمع تجاری کوروش قرار دارد و خود را پرفروش‌ترین و بزرگترین…
دیجی‌پیرمزارزها و فین‌تک

گزارش ۲۰۲۳ دیجی‌پی منتشر شد

دیجی‌پی چهارمین گزارش سالانه خود را منتشر کرد. داده‌های این گزارش مربوط به بازه‌ی دی ۱۴۰۱ تا دی ۱۴۰۲ (سال ۲۰۲۳ میلادی) است. دیجی‌پی در این گزارش اعلام کرده در سال
دیجی‌پی چهارمین گزارش سالانه خود را منتشر کرد. داده‌های این گزارش مربوط به بازه‌ی دی ۱۴۰۱…
خبرها

پادکست اخبار استارتاپی هفته؛ از برخورد با پلتفرم‌های سفر تا تغییر در هیات‌مدیره تپسی

پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته در ایران را دنبال می‌کند. در قسمت ۲۳۷ این پادکست، از
پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم