مدیرعامل شرکت «ابرآمد»، با تاکید بر اهمیت تحول دیجیتال برای کسبوکارها، رایانش ابری را بهعنوان زیرساختی حیاتی برای این تحول معرفی کرد.
فرید فولادی، عصر روز سهشنبه دوم بهمنماه در رویداد «ابری گپ» که به معرفی ابرآمد و رونمایی از خدمات جدید این شرکت اختصاص داشت، در سخنرانی خود گفت: «کسبوکارهای ایرانی باید خود را با تغییرات فناورانه بازتعریف کنند. تحول دیجیتال دیگر یک انتخاب نیست، بلکه راه بقای کسبوکارها در دنیای امروز است.»
او با اشاره به تاثیر هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در تغییر نیازهای بازار، افزود: «این فناوریها، نه تنها سبک زندگی افراد، بلکه مدل کسبوکارها را نیز دگرگون کردهاند. کسبوکارهایی که از این تحولات بهره نبرند، از رقابت حذف خواهند شد.»
رایانش ابری؛ زیرساخت اصلی تحول دیجیتال
فولادی با تشریح اهمیت رایانش ابری گفت: «رایانش ابری با کاهش هزینهها، افزایش انعطافپذیری و فراهم کردن امکان مقیاسپذیری، پایه و اساس تحول دیجیتال است. شرکتها برای استفاده از فناوریهایی مانند هوش مصنوعی و اینترنت اشیا، نیازمند زیرساختهایی نظیر سرورهای قدرتمند، فضای ذخیرهسازی، اینترنت پرسرعت و نیروهای متخصص هستند. این زیرساختها هزینهبر هستند، اما رایانش ابری این هزینهها را بهطور چشمگیری کاهش میدهد و دسترسی به این امکانات را برای همه ممکن میکند.»
او با ذکر مثالی ادامه داد: «تصور کنید دو شرکت در یک صنعت مشابه فعالیت دارند؛ یکی از آنها ۴۰۰ نیروی مرکز تماس دارد، در حالیکه دیگری با بهرهگیری از هوش مصنوعی و استفاده از زیرساخت ابری، تنها ۱۳ نیروی پاسخگو دارد و بهرهوری بیشتری کسب کرده است. این همان تفاوتی است که رایانش ابری میتواند ایجاد کند.»
فولادی در پایان تاکید کرد: «برای اینکه کسبوکارها از فرصتهای جدید بهره ببرند، لازم است رایانش ابری را در اولویت قرار دهند و از زیرساختهای ابری برای توسعه خدمات خود استفاده کنند.»
مدیرعامل ابرآمد گفت: «استفاده از خدمات ارائهدهندگان سرویسهای رایانش ابری، میتواند این هزینهها را از روی دوش شرکتها بردارد. به همین دلیل هم گفته میشود که رایانش ابری زیرساخت اصلی برای تحول دیجیتال است که میتواند انعطافپذیری، مقیاسپذیری و سرعت را برای شرکتها و کسبوکارها به ارمغان بیاورد.»
ابرآمد؛ شریک قابل اعتماد کسبوکارها در مسیر تحول دیجیتال
فولادی با معرفی شرکت ابرآمد به عنوان ارائه دهنده پیشرو خدمات رایانش ابری در ایران، بر تعهد این شرکت برای حمایت از کسبوکارهای ایرانی در مسیر تحول دیجیتال تاکید کرد. او گفت: «ابرآمد با ارائه طیف گستردهای از خدمات ابری، به کسبوکارها کمک میکند تا زیرساختهای فناوری اطلاعات خود را بهروزرسانی کنند و به تعریف خدمات جدید بپردازند.»
رویکرد کلاد فرست؛ آیندهای روشن برای کسبوکارهای ایرانی
یکی از نکاتی که فولادی بر آن تاکید داشت، رویکرد کلاد فرست (Cloud-First) بود. او معتقد است که کسبوکارها باید از همان ابتدا تمامی زیرساختها و برنامههای خود را بر اساس رایانش ابری طراحی کنند. فولادی با اشاره به تحقیقات شرکت مککنزی، نشان داد که شرکتهایی که رویکرد کلاد فرست را در پیش گرفتهاند، موفقتر بودهاند.
مدیرعامل ابرآمد گفت: «تحقیقات مککنزی نشان میدهد سازمانهایی در تحول دیجیتال موفقتر بودهاند که رایانش ابری را در اولویت استراتژی خود قرار دادهاند.»
مهاجرت به ابر؛ فرایندی در چند مرحله
فولادی در عین حال تاکید کرد که مهاجرت به ابر یک فرایند مرحلهای است و الزاماً هم به این معنی نیست که همه سرویسها و دادههای سازمانها روی ابر قرار بگیرد. او با دعوت از سازمانها به استفاده از خدمات ابری گفت: «ماموریت اصلی ابرآمد از ابتدا ارائه خدمات جامع رایانش ابری به کسبوکارهای ایرانی بوده است.»
در پایان فرید فولادی با تاکید بر سابقه طولانی گروه همکاران سیستم در ارائه خدمات فناوری اطلاعات، گفت: «امروزه، ابرآمد با هدف تکمیل سبد خدمات این گروه، تمامی سرویسهای مورد نیاز کسبوکارها را بر روی بستر ابری فراهم میکند تا سازمانها بتوانند با خیالی آسوده به مهاجرت به سمت رایانش ابری اقدام کنند و بدون درگیری با دشواریهای توسعه زیرساختها به توسعه خدمات و بازارشان بپردازند. ما سازوکارهای خود را به گونهای طراحی کردهایم که بتوانیم نیازهای حیاتی کسبوکارها را برآورده کنیم.»