ایر بیانبی با هدف رقابت با هتلها و فراتر رفتن از صرفاً اجاره اقامتگاه، اپلیکیشن خود را بازطراحی کرده و قابلیت رزرو خدمات و تجربیات متنوع را به آن افزوده است.
در بهروزرسانی جدید ایر بیانبی که روز سهشنبه عرضه شد، مسافران اکنون میتوانند علاوه بر رزرو اقامتگاه، خدماتی مانند ماساژ، آرایشگری، غذای آماده توسط سرآشپز و مربیگری شخصی را نیز مستقیماً از طریق اپلیکیشن رزرو کنند. این خدمات و همچنین تجربیات متنوع (مانند تورهای فرهنگی و ورزشی) میتوانند همراه با اقامت یا به صورت مستقل رزرو شوند.
این اقدام که پیش از این نیز در قالب دیگری توسط ایر بیانبی امتحان شده بود، تلاشی است برای استفاده بهینه از ترافیک بالای سایت که بسیاری از کاربران آن صرفاً برای جستجو مراجعه میکنند و اقامتی رزرو نمیکنند. به گفته مدیرعامل ایر بیانبی، اپلیکیشن از پایه بازسازی شده تا امکان نوآوری سریعتر و ارائه خدمات فراتر از اقامتگاه فراهم شود.
ایر بیانبی با افزودن این قابلیتها، به طور مستقیم وارد رقابت با پلتفرمهای سفر و خدمات دیگر مانند Tripadvisor و Yelp میشود. خدمات جدید در ۱۰ دسته و ۱۰۰ شهر و تجربیات در ۱۹ دسته و ۱۰۰۰ شهر در دسترس خواهند بود. همچنین، این شرکت در حال توسعه ویژگیهای اجتماعی جدید و استفاده از هوش مصنوعی برای بهبود خدمات مشتری و تبدیل شدن به یک دستیار سفر است.
این اقدام فصل جدیدی را برای ایر بیانبی فراتر از اجاره اقامتگاه آغاز میکند و بخشی از برنامه قبلی این شرکت برای سرمایهگذاری ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون دلاری در کسبوکاری جدید است.

دیو استفنسون، مدیر بخش کسبوکار ایر بیانبی گفت که این بهروزرسانی با هدف همسطح کردن ایر بیانبی با خدماتی است که مسافران اغلب در هتلها و استراحتگاهها پیدا میکنند.
این شرکت پیش از این نیز تلاش کرده بود تا فراتر از اجاره اقامتگاههای موقت فعالیت کند، اما این تلاشها را در سال ۲۰۲۰ و با تمرکز بر کسبوکار اصلی خود در پی همهگیری کووید-۱۹ و تأثیر آن بر صنعت سفر، کاهش داد. سهام ایر بیانبی اوایل ماه جاری پس از ارائه پیشبینی درآمدی ناامیدکننده در گزارش مالی سهماهه اول که نشاندهنده کاهش نسبی سفر در مناطقی مانند کانادا و آمریکا بود، افت کرد.
برایان چسکی، همبنیانگذار و مدیرعامل ایر بیانبی در جلسه گزارش مالی ماه جاری میلادی گفت: «تاکنون، اپلیکیشن ما واقعاً یک کار انجام میداد و آن هم امکان رزرو اقامتگاه بود. ما اپلیکیشن را از پایه بر روی یک پشته فناوری جدید بازسازی کردیم و اکنون میتوانیم سریعتر نوآوری کرده و خدمات بسیار بیشتری از صرفاً اقامتگاه ارائه دهیم.»
تب جدید خدمات در اپلیکیشن ایر بیانبی، ۱۰ دسته مختلف را برای انتخاب و رزرو در طول اقامت ارائه میدهد. این خدمات شامل مواردی مانند خدمات آبگرم (اسپا)، وعدههای غذایی آماده یا پذیرایی، و جلسات مربیگری شخصی است. این خدمات جدید در ۲۶۰ شهر در سراسر جهان عرضه خواهند شد.
برای تضمین کیفیت، ایر بیانبی تیم بررسی خود را که شامل متخصصان حقوقی نیز میشود، تقویت کرده است تا گواهینامهها و الزامات مجوز را که در هر شهر متفاوت است، ارزیابی کنند. به گفته شرکت، ارائهدهندگان خدمات به طور متوسط ۱۰ سال سابقه کار دارند.
بهروزرسانی اپلیکیشن همچنین شامل یک تب صفحه اصلی برای تأکید بر بخش «تجربیات» (Experiences) ایر بیانبی خواهد بود. این تب جدید، تجربیات را در ۱۹ دسته از جمله اجراهای زنده، تورهای دیدنی، تورهای معماری و تمرینات ورزشی که در ۶۵۰ شهر در دسترس هستند، دستهبندی میکند. این شرکت برای اولین بار بخش تجربیات را در سال ۲۰۱۶ راهاندازی کرده بود.
تب تجربیات شامل فعالیتها و تورهایی است که توسط خود ایر بیانبی طراحی شدهاند و «اورجینال» نام دارند، مانند تور کلیسای نوتردام با یک معمار مرمتکار در پاریس. استفنسون گفت، این شرکت همچنین برای ارائه تجربیات و خدمات در بازیهای المپیک زمستانی ۲۰۲۶ میلان با دیگران همکاری میکند.
ایر بیانبی همچنین اعلام کرد که در حال بهروزرسانی ویژگیهای اجتماعی خود است و به کاربران اجازه میدهد سایر مهمانان حاضر در تجربیات را ببینند. بخش جدید پیامها نیز امکان اشتراکگذاری عکس و ویدئو را فراهم کرده و در اواخر سال جاری با ویژگیهای حریم خصوصی بهروز شده برای تعامل با همسفران همراه خواهد بود.
مطالب مرتبط
این وام دست یافتنیست
ایلان ماسک در سفر ترامپ به عربستان؛ توافق استارلینک برای هوانوردی و کشتیرانی
دیجی هوش مصنوعی اسپاتیفای حالا دستور صوتی میپذیرد
پربازدیدهای هفته
بیمه تامین اجتماعی برای رانندگان اسنپ و تپسی تصویب شد
سرویس جدید «فودرو» اسنپفود چگونه کار میکند؟
سعید رحمانی، بنیانگذار سرآوا سکوت خود را شکست
پادکست زوم