علی‌بابا: بازار «تجارت فوری» می‌تواند هر فردی در چین را جذب کند

علی‌بابا، غول فناوری چینی، معتقد است بازار جدید «تجارت فوری» (instant commerce) که خدمات تحویل سریع را ارایه می‌دهد، پتانسیل جذب تمام مصرف‌کنندگان در چین را دارد.

همزمان این شرکت از رشد قدرتمند کسب‌وکار هوش مصنوعی ابری خود خبر داده است.

در جریان جلسه گزارش مالی ماه جاری میلادی این شرکت، تحلیلگران از مدیران علی‌بابا درباره راه‌اندازی سرویس جدید تحویل سریع این شرکت که ماه گذشته تحت عنوان «تجارت فوری» معرفی شد، سوال کردند. فان جیانگ، مدیرعامل بخش تجارت الکترونیک علی‌بابا، با اشاره به مزیت‌های قابل توجه این شرکت، از جمله سال‌ها توسعه قابلیت‌های تحویل، سرمایه‌گذاری در فروشگاه‌های زنجیره‌ای Freshippo، پایگاه تجاری بسیار بالغ و سیستم لجستیک قوی، به سؤالات پاسخ داد.

جیانگ تأکید کرد: «نکته‌ای که در مورد این بازار خرده‌فروشی فوری باید به آن توجه کرد این است که بازار بسیار بزرگی است، زیرا اساساً هر فردی در چین، هر مصرف‌کننده‌ای در چین، تقاضا برای تجارت فوری خواهد داشت.» او افزود: «امروز، این می‌تواند بازاری با حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون مصرف‌کننده باشد. در آینده، این رقم به راحتی می‌تواند به ۱ میلیارد مصرف‌کننده برسد.»

وی خاطرنشان کرد که لجستیک قوی در این دوره زمانی برای بازرگانان و خرده‌فروشان حیاتی است، به ویژه با توجه به اینکه رفتار مصرف‌کننده پس از کووید، تحویل سریع و قابل اعتماد را به یک امر غیرقابل مذاکره تبدیل کرده است.

رشد چشمگیر هوش مصنوعی ابری علی‌بابا

علی‌بابا همچنین در این نشست به تقاضای قوی برای مدل هوش مصنوعی ابری خود اشاره کرد. درآمد این بخش در سه ماهه اخیر ۱۸ درصد افزایش یافته و درآمد محصولات مرتبط با هوش مصنوعی برای هفتمین سه ماهه متوالی رشد سه‌رقمی را تجربه کرده است.

ادی وو (Eddie Wu)، مدیرعامل علی‌بابا، به تحلیلگران گفت که این رشد نشان‌دهنده ظهور تعداد زیادی شرکت جدید است که شروع به استفاده از خدمات هوش مصنوعی کرده‌اند. او توضیح داد: «همانطور که قبلا گفتیم، بسیاری از شرکت‌هایی که در ابتدا هوش مصنوعی را پذیرفتند، در حوزه‌های اینترنت، امور مالی اینترنتی، آموزش، رانندگی خودران و سایر بخش‌های پیشرو بودند. اما آنچه اکنون می‌بینیم، سناریوهای جدید و انواع جدیدی از شرکت‌ها در سایر بخش‌ها هستند که از خدمات هوش مصنوعی استفاده می‌کنند.»

link

مطالب مرتبط

خبرها

خلاصه اخبار: این هفته در اکوسیستم استارتاپی چه گذشت؟ (۲۰ تا ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴)

این هفته از ۲۰ تا ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴، اکوسیستم استارتاپی ایران با اخبار و اتفاق‌های گوناگونی همراه بود. در ادامه چکیده‌ای از مهمترین اخبار هفته‌ای که گذشت آمده است. این…
خبرها

تلگرام مسابقه ویدیویی علیه واتس‌اپ برگزار می‌کند؛ پاول دوروف: واتس‌اپ کپی‌کار است!

پاول دوروف، بنیانگذار و مدیرعامل تلگرام، با انتشار پستی در کانال شخصی خود، از راه‌اندازی یک مسابقه ویدیویی با هدف نشان دادن برتری تلگرام نسبت به واتس‌اپ خبر داد و…
خبرها

پادکست اخبار استارتاپی هفته؛ از پرونده انحصار در اکوسیستم استارتاپی تا تغییر مدیریت در حرکت اول

پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته در ایران را دنبال می‌کند. در قسمت ۲۹۱ این پادکست، از پرونده انحصار در…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم