شرکت سفرهای علیبابا با اعلام این که وارد دهمین سال فعالیت خود شده است، روایتی از ۱۰ سال حضور خود در صنعت گردشگری منتشر کرده است.
علیبابا در حالی دهمین سال فعالیت خود را به پایان میبرد، که شروع کننده بزرگترین تحول صنعت گردشگری بوده است و با هدف ساختن تجربه شایسته سفر برای همه ایرانیان، فضای این بازار را، در ابتدا، به سمت دیجیتالسازی و سپس توسعه برده است.
مطابق با خط زمانی منتشر شده توسط این شرکت، علیبابا در کنار ارائه خدمات گردشگری، پیشگام بسیاری از نوآوریهای حوزه سفر، از جمله ایجاد تقویم قیمتی، فراهم کردن سیستم اطلاع از موجودی، بیمه مسافرتی آنلاین، سفر کارت، استرداد بدون جریمه و غیره بوده است.
علیبابا در ۱۰ سال گذشته ۸۰ میلیون سفر را برای مسافران ایران فراهم کرده است. بیش از ۲۵ میلیون مسافر پروازی و ۴۳ میلیون مسافر قطار و اتوبوس طی ۱۰ سال، از جمله آمارهایی است که این شرکت، به مناسبت پایان ۱۰ سالگی خود، در دسترس مخاطبان قرار داده است.
رکورد فروش ۲ خدمت در هر ثانیه، پوشش ۱۳۵۱ مقصد جهان، ارائه سفرکارت و ورود به بازار آفلاین و زنجیره تامین از جمله دستاوردهای علیبابا تا کنون بوده است.
علیبابا، محبوبترین ایرالاینهای ۱۰ سال گذشته را، هواپیمایی آسمان، قشم ایر، ایران ایر و ماهان و مجموع سفرهای هوایی خود در این ۱۰ سال را بیشتر از ۲۵ میلیون سفر، اعلام کرده است.
این شرکت، در بخشی از روایت ۱۰ ساله خود، به ارائه آمارهایی در رابطه با مسئولیت اجتماعی نیز پرداخته است. علیبابا، «موسسه سیمرغ» را بال مسئولیت اجتماعی خود معرفی کرده؛ این موسسه که به تامین سفرهای درمانی برای کودکان کمبرخوردار میپردازد، بخشی از گروه علیبابا محسوب میشود و از زمان تاسیس تا کنون، ۱۴۳۰۰ خدمت مربوط به سفر را برای کودکان کمبرخورداری که نیاز به سفر درمانی داشتند، فراهم کرده است. محک و خانه عماد از جمله ۱۰۰ مجموعهای هستند که از خدمات سیمرغ استفاده میکنند.
علیبابا روایت ۱۰ سالگی خود را به همه سفرسازان و همسفران این ۱۰ سال تقدیم کرده است.