این غول تجارت الکترونیک قصد دارد تا پایان سال جاری میلادی، برای اولین بار امکان تحویل در همان روز یا روز بعد (Same-day/Next-day) را برای بیش از ۴۰۰۰ شهر کوچک، شهرک و منطقه روستایی فراهم کند.
این اقدام بخشی از برنامه توسعه از پیش اعلامشده آمازون است که طی آن، این شرکت حدود ۴ میلیارد دلار تا پایان سال ۲۰۲۶ برای سه برابر کردن شبکه توزیع خود در مناطق روستایی هزینه خواهد کرد.
آمازون در حالی بر سرعت تحویل به عنوان سنگ بنای امپراتوری تجارت الکترونیک خود تاکید میکند که با رقابت شدیدی از سوی غولهای خردهفروشی سنتی مانند «والمارت» و بازیگران جدیدی چون «Temu»، «Shein» و «تیکتاک شاپ» مواجه است که با کالاهای فوقالعاده ارزان، خریداران را به خود جذب کردهاند.
آمازون در بیانیهای در این باره گفت: «این توسعه فراتر از سرعت است؛ این اقدام به معنای متحول کردن زندگی روزمره مشتریان روستایی است که معمولاً از فروشگاههای فیزیکی دورتر هستند، انتخابهای محدودتری برای کالا و برند دارند و با گزینههای تحویل اندکی هنگام خرید آنلاین روبرو هستند.»
این خبر در حالی منتشر میشود که آمازون خود را برای برگزاری طولانیترین «پرایم دی» (Prime Day) در تاریخ خود آماده میکند. این رویداد فروش ویژه ۹۶ ساعته، از ۸ تا ۱۱ ژوییه (۱۸ تا ۲۱ تیر) برگزار خواهد شد.
دیدگاهتان را بنویسید