یادداشت آذری‌جهرمی برای گزارش سالانه دیجی‌کالا

محمدجواد آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات دولت دوازدهم، در یادداشتی که برای گزارش سالانه دیجی‌کالا نوشته به تاثیرات پلتفرم‌هایی چون دیجی‌کالا در اشتغال‌زایی و افزایش تولید ناخالص کشور پرداخته است.

آذری‌جهرمی در بخشی از این یادداشت نوشته است: «اگر دولت‌ها در زمینه تسهیل فعالیت این سکوها تلاش کنند، کمک بزرگی به کشور در همه زمینه‌ها از جمله گسترش عدالت اجتماعی کرده‌اند. رفع موانع فعالیت این کسب‌وکارها و همچنین عدم ایجاد دست‌انداز و پاپوش برای این سکوها باید جزو رئوس یک دولت عدالت‌محور باشد.»

متن کامل یادداشت محمدجواد آذری‌جهرمی را می‌خوانید:

«این روزها همه دولت‌ها در دنیا در تلاش هستند تا تولید ناخالص خود را رشد داده و گوی رقابت را در حوزه ایجاد رفاه برای شهروندان خود، از سایر ملل بربایند. در واقع یکی از اقدامات اساسی که حکومت‌ها باید انجام دهند این است که تسهیلاتی برای شهروندان فراهم کنند تا ظرفیت‌های بالقوه به ظرفیت‌های بالفعل تبدیل شده و به ظرفیت تولیدی برسد و در نتیجه توسعه در کشور ایجاد شود. به‌وجود آوردن این شرایط یکی از مولفه‌های مهم در توسعه عدالت اجتماعی دنیای امروز ماست.

شرکت‌هایی مانند دیجی‌کالا که اقتصاد پلتفرمی را مدیریت می‌کنند شرایطی را برای شهروندان فراهم می‌آورند تا ظرفیت‌های بالقوه خود را به ظرفیت بالفعل برسانند و این موضوع چند فایده دارد: هم ایجاد اشتغال می‌کند و هم باعث افزایش تولید ناخالص کشور می‌شود.

در حال حاضر شهروندان می‌توانند هر محصولی را که تولید می‌کنند از طریق پلتفرم‌ها با کمترین هزینه در دسترس دیگر شهروندان بگذارند که این موضوع منجر به اشتغال و افزایش تولید ناخالص ملی خواهد شد.

اگر دولت‌ها در زمینه تسهیل فعالیت این سکوها تلاش کنند، کمک بزرگی به کشور در همه زمینه‌ها از جمله گسترش عدالت اجتماعی کرده‌اند. رفع موانع فعالیت این کسب‌وکارها و همچنین عدم ایجاد دست‌انداز و پاپوش برای این سکوها باید جزو رئوس یک دولت عدالت‌محور باشد. دولت باید اقتصاد را از دست نور چشمی‌ها گرفته و آن را تبدیل به اقتصاد مردمی کند.

یادمان باشد اقتصاد پلتفرمی یعنی اقتصاد مردمی و باید از اقتصاد قوم و خویشی که منافع را در دست عده‌ای قرار می‌دهد، دوری کنیم. اگر دولت بخواهد اقتصاد را مردمی کند، نباید به جنگ با استارتاپ‌ها برود یا اینکه آن‌ها را امنیتی بخواند و راه‌های تامین منابع مالی‌شان را قفل کند. راه رشد را نباید بست.

راهی که دیجی‌کالا آغاز کرده یک مسئولیت اجتماعی مهم است و به توسعه اقتصاد دیجیتال، توسعه عدالت اجتماعی و توسعه اشتغال خواهد رسید.

توصیه‌ای که به دیجی‌کالا دارم این است که در سال جدید خودشان را برای شرایط رقابتی آماده کنند. می‌دانم انحصار در یک بنگاه اقتصادی می‌تواند مطلوبیتی داشته باشد اما رشد و نوآوری که در رقابت ایجاد می‌شود در هیچ شرایط دیگری وجود ندارد؛ هرچند بخشی از ایجاد این فضای رقابتی بر عهده سیاستگذار است اما استقبال از رقابت یک ظرفیت ارزشمند است که در دیجی‌کالا باید رخ دهد.»

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]
link

مطالب مرتبط

دیجی‌کالا

کمیسیون همکاری در فروش دیجی‌کالا برای ناشران افیلیو دو برابر شد

دیجی‌کالا و افیلیو به مناسبت بلک فرایدی ۱۴۰۳، کمپین ویژه‌ای را برای ناشران محتوامحور برگزار می‌کنند. این کمپین که از ۱ تا ۳۰ آذرماه اجرا می‌شود، فرصتی برای تولیدکنندگان محتوا…
دیجی‌کالا

وام ۲۰۰ میلیون تومانی دیجی‌کالا برای خریداران موتورسیکلت

امکان خرید موتورسیکلت با  وام ۲۰۰ میلیون تومانی از فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا میسر شد. فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا وام خرید موتورسیکلت را با نرخ سود مصوب بانکی در اختیار مشتریانش می‌گذارد.…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم