تحقیقات از کوایشو در چین؛ غول ویدیویی زیر ذره‌بین رگولاتوری

نهاد رگولاتوری چین تحقیقاتی را علیه یکی از واحدهای شرکت «کوایشو» به دلیل تخلفات در حوزه فروش آنلاین زنده آغاز کرده است. این اقدام می‌تواند چالشی جدی برای این پلتفرم محبوب ویدیویی باشد که در حال گسترش فعالیت‌های تجاری خود بود.

نهاد رگولاتوری چین تحقیقات رسمی خود را از یکی از واحدهای شرکت «کوایشو تکنولوژی» (Kuaishou Technology) به دلیل نحوه استفاده از خدمات پخش زنده برای فروش کالا آغاز کرده است. این اقدام یک چالش بالقوه برای این سرویس ویدیویی محبوب است که به سرعت در حال گسترش فعالیت‌های خود در حوزه تجارت الکترونیک بوده است.

به گزارش تلویزیون مرکزی چین (CCTV)، اداره دولتی تنظیم بازار (SAMR) در حال تشکیل پرونده‌ای برای تحقیق از شرکت «چنگدو کوایگو تکنولوژی» (Chengdu Kuaigou Technology Co) به دلیل نقض احتمالی قوانین تجارت الکترونیک و سایر مقررات کشور است. این شرکت یکی از زیرمجموعه‌های کوایشو است که در زمینه فروش آنلاین فعالیت می‌کند.

تخلفات گسترده در صنعت فروش آنلاین زنده چین

در چین، استفاده از پلتفرم‌های آنلاین مانند کوایشو برای تبلیغ و فروش انواع کالاها، از محصولات آرایشی و لوازم خانگی گرفته تا مواد غذایی، امری بسیار رایج است. اینفلوئنسرهایی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، می‌توانند مانند همتایان خود در یوتیوب و اینستاگرام به شهرت بالایی دست یابند. با این حال، این صنعت با رسوایی‌هایی در زمینه فروش محصولات تقلبی، تبلیغات دروغین و فرار مالیاتی برخی از فعالان روبرو بوده است.

مقامات نهاد رگولاتوری بازار چین در این باره گفتند: «تجارت الکترونیک مبتنی بر پخش زنده نقش مهمی در ترویج نوآوری، افزایش مصرف و گسترش اشتغال داشته است. با این حال، به دلیل ماهیت متنوع مشارکت‌کنندگان، روابط پیچیده قانونی و پاسخگویی ناکافی، این صنعت مملو از تخلفات گسترده است.» آنها افزودند: «اقدامات غیرقانونی مانند بازاریابی دروغین و فروش کالاهای تقلبی با وجود ممنوعیت‌های مکرر ادامه دارد و اعتراض شدید عمومی را برانگیخته است.»

واکنش کوایشو: با مقامات همکاری می‌کنیم

شرکت چنگدو کوایگو در بیانیه‌ای که در شبکه اجتماعی «ویبو» (Weibo) منتشر کرد، اعلام کرد که اطلاعیه‌ای از سوی رگولاتور بازار دریافت کرده و به طور فعال با مقامات در این تحقیقات همکاری خواهد کرد. این شرکت تاکید کرد که فعالیت‌های تجاری آن به صورت عادی ادامه دارد.

در این بیانیه آمده است: «شرکت از این فرصت برای بهبود انطباق با قوانین، اجرای موثر مسوولیت‌های اصلی خود، انجام مسوولیت‌های اجتماعی و محافظت بهتر از حقوق و منافع مشروع مصرف‌کنندگان و کسب‌وکارهای مختلف استفاده خواهد کرد.» این تحقیقات با هدف تقویت مسوولیت‌پذیری پلتفرم‌های تجارت الکترونیک و حمایت از مصرف‌کنندگان و کسب‌وکارهای کوچک و متوسط انجام می‌شود.

 

منبع

مطالب بیشتر

دیدگاه‌تان را بنویسید