سینمای ایران در بازه زمانی ۲۳ خرداد تا ۶ تیر ماه، با تکیه بر ظرفیت فروش آنلاین، توانست به فروش کلی بیش از ۲۳.۵ میلیارد تومان دست یابد.
براساس دادههای منتشر شده، در این دوره دو هفتهای، نزدیک به ۳۴۲ هزار نفر به تماشای فیلمهای روی پرده نشستند. نکته قابل توجه، نقش کلیدی سامانههای فروش آنلاین در این موفقیت است. از مجموع فروش کل، مبلغ ۱۴.۵ میلیارد تومان (بیش از ۶۰ درصد) به صورت آنلاین فروخته شده که در این میان، پلتفرم «سینماتیکت» با فروش ۱۱ میلیارد تومانی، به تنهایی سهمی حدود ۸۰ درصدی از بازار فروش اینترنتی را به خود اختصاص داده است.
در صدر جدول فروش این دوره، فیلم اجتماعی «پیرپسر» به کارگردانی اکتای براهنی قرار دارد که با فروش ۸.۵ میلیارد تومان، به تنهایی بیش از یکسوم فروش کل گیشه را از آن خود کرد و ۱۱۰ هزار مخاطب را جذب نمود.
در جایگاه دوم، کمدی «صددام» ساخته پدرام پورامیری، علیرغم توقف چند روزه اکران فیلمهای کمدی در هفته نخست جنگ، با فروشی نزدیک به ۶ میلیارد تومان و جذب ۹۰ هزار مخاطب، عملکرد موفقی داشت.
رتبههای بعدی جدول به ترتیب به فیلمهای «سلام علیکم حاج آقا» با فروش ۲.۳ میلیارد تومان، «خانه ارواح» با ۱.۶ میلیارد تومان و «بیسروصدا» با ۳۶۰ میلیون تومان فروش اختصاص یافت. این آمار نشان میدهد که سینما به عنوان یک گزینه اصلی برای گذران اوقات فراغت، حتی در شرایط بحرانی نیز جایگاه خود را در میان مردم حفظ کرده است.
دیدگاهتان را بنویسید