وزیر راه و شهرسازی جزییات شرایط انتشار آگهی املاک در پلتفرم‌های مجازی را اعلام کرد

مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد از این پس فقط مالکان هستند که در صورت احزار هویت خود و ملک‌شان در سامانه املاک و اسکان می‌توانند در سکوهای مجازی آگهی منتشر کنند. به گفته او برخی از خانه‌هایی که آگهی می‌شوند، خانه‌‍‌های واقعی نیستند و این امر خود منجر به قیمت‌سازی کاذب می‌شود.

 

مهرداد بذرپاش در گفت‌وگو با ایلنا، درباره سامانه ثبت قرارداد مالک و مستاجر که چندی پیش مطرح شد و این‌که برخی عنوان می‌کنند چنین سامانه‌ای باعث می‌شود قراردادها به صورت زیرزمینی انجام شود و اثربخشی لازم برای کنترل بازار اجاره‌بها وجود نداشته باشد، گفت: این حرف درباره سکو‌های مجازی حمل‌ونقل هم بیان می‌شد و می‌گفتند اگر آژانس نباشد چه می‌شود؟ اما امروز مشاهده می‌کنید بسیار آرام، ایمن و با کیفیت سکوهای مجازی موضوع حمل‌ونقل را مدیریت می‌کنند.

وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: در اربعین هم مشاهده کردیم سکوهای حمل‌ونقل مجازی واقعا آمدند و کمک کردند و بخش زیادی از بار حمل‌ونقل را به نوعی بر دوش داشتند.

وی با بیان این‌که برای خانه هم هیچ اتفاقی نمی‌افتد، اتفاق خوبی هم خواهد افتاد، عنوان کرد: یک بخشی سکوها هستند که انتشار آگهی می‌کردند که از آنها تشکر می‌کنم که اخیرا همکاری خوبی با وزارت راه و شهرسازی و صمت انجام دادند و قرار شد خود مالکینی که خانه‌ها را عرضه می‌کنند، آنها را در این سامانه منتشر کنند.

بذرپاش یادآور شد: بعضا خانه‌هایی که انتشار آگهی‌شان صورت می‌گرفت، خانه‌‍‌های واقعی نبودند و این امر خود منجر به قیمت‌سازی کاذب می‌شد که این ‌خانه‌ها را یا املاک می‌‍‌گذاشتند و یا هر شخصی که می‌توانست این کار را انجام دهد.

وی تاکید کرد: مقرر شد هویت مالک از طریق اتصال‌شان به سامانه املاک و اسکان احراز شود و آنهایی که اتصال‌شان در سامانه املاک و اسکان صورت گرفت و هویت ملک و مالک تایید شد، آن وقت بتوانند انتشار آگهی را انجام دهند. این کار هم به این دلیل است که بتوانیم مدیریت بهتری بر بازار داشته باشیم.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]
link

مطالب مرتبط

دیجی‌پی، اسپانسر کتاب مدیریت مالی شخصی برای نوجوانان شد

دیجی‌پی، بستر هوشمند انواع خدمات پرداخت و اعتبار، در راستای مسئولیت اجتماعی خود به منظور بالا بردن سواد مالی نوجوانان و دسترس‌پذیر کردن آموزش‌های مالی، اسپانسر تدوین و انتشار کتاب…
خبرها

هرلایف با قابلیت‌های جدید «کلینیک» و «فروشگاه» وارد مرحله‌ای نوین از خدمات سلامت دیجیتال شد

اپلیکیشن هرلایف، که ابتدا به عنوان یک ابزار ردیابی قاعدگی برای بانوان عرضه شده بود، حالا با افزودن دو قابلیت جدید «کلینیک» و «فروشگاه» به پلتفرم خود، در حال تبدیل…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم